Test
Fra : Jesper

Dato : 18-05-05 20:14

Tester lige. Har ikke fået noget fra denne gruppe siden 11/5....

Jesper....

Fra : Reidar Kind

Dato : 18-05-05 20:33

"Jesper" <oz5@pc.dk> wrote in message
> Tester lige. Har ikke fået noget fra denne gruppe siden 11/5....
>
> Jesper....

Alle problemer er nok løst

-Reidar

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 18-05-05 21:31

> Alle problemer er nok løst

Næ, hov hov!
Mit indlæg fra den 11-5 er skam ikke besvaret :c)

Mvh
Stefan

Fra : Jesper

Dato : 18-05-05 23:35

Underligt. Denne kom fint igennem. HAr i heller ike fået noget her i de
dage? Der plejer da mindst at være 1 indlæg eller svar om dagen....

Jesper....

Fra : StoneWare

Dato : 19-05-05 08:32

"Jesper" <oz5@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Underligt. Denne kom fint igennem. HAr i heller ike fået noget her i de
> dage? Der plejer da mindst at være 1 indlæg eller svar om dagen....

Nej vi har heller ikke fået noget i disse dage, konen er på sygehus og
hunden
bider sgu ud efter en......................

PS. Undskyld min humor, men jeg kunne sgutte lade være

Fra : Jesper

Dato : 19-05-05 11:07

Hehe....

Nu jeg har dig.... Sidder med et medlems kartotek hvor de vil kunne udskrive
på a4 med giro nederst.
Har en ocrb-b12 fra bg. De skriver at der skal printes i 12 pitch. Når jeg
gør det, er det større end på et "originalt" girokort
jeg har.... En anden ting. OCR linien skal printes nede i 294 mm. Hvordan
klarer jeg det i vb??

Printer.ScaleMode = 6
Printer.ScaleTop = 0
Printer.ScaleLeft = 0
Printer.ScaleHeight = 297 ' Den originale fra BS jeg har her, er dog 305 mm
total sidehøjde
Printer.ScaleWidth = 210
Printer.ScaleX
'Position X Y of Print Head
Printer.CurrentX = 7
Printer.CurrentY = 294
Printer.Font.Name = "OCRB-B12.TTF"
Printer.Font.Size = 12
Printer.Print "+71< 000000123456789+12345678<"
Printer.EndDoc

Resulterer i print øverst på næste side.
Printer.CurrentY = 292 - Resulterer i print ca. 280

Jesper....

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 19-05-05 22:10

Jesper skrev:
> Har en ocrb-b12 fra bg. De skriver at der skal printes i 12 pitch. Når
> jeg gør det, er det større end på et "originalt" girokort
> Printer.Font.Name = "OCRB-B12.TTF"
> Printer.Font.Size = 12

Når du angiver Printer.Font.Size er det i "punkt", og du skriver at bg har
opgivet størrelsen i "pitch".

Punkt angiver skriftsnittets gennemsnitlige højde, og pitch angiver så vidt
jeg ved skriftsnittets maksimale højde. Måske derfor en forskel?

-------
Tomas

Fra : Jesper

Dato : 20-05-05 00:03

Det checker jeg lige når jeg har sovet på det....

Jesper.

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam-removethisword@blikroer.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns965BEB7F11CF9tomascdenmark@212.242.40.162...

Fra : Steen Brisson

Dato : 28-05-05 02:11

On 19 May 2005 21:09:36 GMT, Tomas Christiansen
<toc-01-nospam-removethisword@blikroer.dk> wrote:

> [...]
>
> Punkt angiver skriftsnittets gennemsnitlige højde, og pitch angiver så vidt
> jeg ved skriftsnittets maksimale højde. Måske derfor en forskel?

Problemet er nok allerede løst, men ....

Pitch er bredden - oftest i CPI (characters per inch).

Nogen har på en eller anden måde defineret/valgt et udgangspunkt med 6
linier pr. tomme (=12 punkter pr. linie) og 10 karakterer pr. tomme,
dengang hvor matrix-printere var rene vidundere.

12 CPI bliver 10 punkter høj når proportionerne (10:6) skal bevares.

Punkter = 72 / CPI / 6 * 10 = 120 / CPI og deraf CPI = 120 / Punkter

-Steen-
--
Steen Brisson, Nørre Alslev