Skal forhåbentlig starte på HHX!
Fra : LeGoKraN

Dato : 18-05-05 12:34

Hej Alle!

Jeg har nogle spørgsmål, som jeg godt kunne tænkte mig at få svar på.

Da jeg sidste år gik ud af 9. klasse, blev jeg optaget på et gymnasium, men
allerede efter de første par måneder fandt jeg ud af, at det ikke var mig at
gå derude, og jeg ville meget hellere på HHX. Men efter at have snakket med
mine forældre, kom vi frem til den løsning, at jeg skulle gøre 1.G færdig.
Nu er jeg så snart færdig med 1.G, og jeg tog igår kontakt til
Handelsskolen, hvor jeg fik arrangeret et optagelsesmøde på mandag. Nu går
jeg bare og håber på, at jeg blev optaget, men er der nogen herinde der kan
vurderer min chancer for at komme ind på HHX efter sommerferien - jeg blev
bedt om at tage mit eksamens bevis fra 9. klasse med, og mine termins
karakterer fra 1.G med - i 9 klasse gik jeg ud med et gennemsnit efter
eksamenerne på 7.5, og mit gennemsnit på mine terminskarakterer på gymnasiet
ligger på 6.9. Jeg fik ingen invendinger fra min folkeskole om at gå på
gymnasiet, og de følte at jeg var klar til det!

Hvor gode er mine chancer for at komme ind?

Og tager Handelsskolen eventuelt kontakt til mit tidligere gymnasium for at
forhører sig om mig?

Og må gymnasiet gerne gøre handelsskolen opmærksom på eventuelle advarsler
osv?

Med venlig hilsen

LeGoKraN

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 18-05-05 13:53

Hej LeGoKraN

> [...]
> gymnasiet, og de følte at jeg var klar til det!
>
> Hvor gode er mine chancer for at komme ind?

Umiddelbart vil jeg sige de er gode. Med mindre de har allerede har
"fyldt klasserne op" med dem, som har søgt indenfor normal tilmeldningsfrist,
så skulle der ikke være noget problem.

--
Jens Axel Søgaard