p-piller og vægt.
Fra : Rikke & Per

Dato : 18-05-05 12:25

Jeg sad og snakkede med en bekendt i dag. vi snakkede om p-piller og hun
sagde, at hun mente hun bedre kunne holde vægten når hun tog p-piller. Jeg
holdt op ved min sidste fødsel (for tre år siden) og har siden "cyklet" lidt
op og ned mht vægt. Jeg synes aldrig før jeg har haft så svært ved at holde
min vægt, så kan der være noget om snakken?????

Mvh Rikke

Fra : Lisbeth

Dato : 18-05-05 21:08

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse

> Jeg sad og snakkede med en bekendt i dag. vi snakkede om p-piller og hun
> sagde, at hun mente hun bedre kunne holde vægten når hun tog p-piller.

Lyder ikke sandsynligt. Det modsatte - problemer med at holde vægten, når
man tager P-piller - kan derimod forekommer, men det er efter sigende
sjældent.

> Jeg holdt op ved min sidste fødsel (for tre år siden) og har siden
> "cyklet" lidt op og ned mht vægt. Jeg synes aldrig før jeg har haft så
> svært ved at holde min vægt, så kan der være noget om snakken?????

Hvad mener du helt præcist med at cykle lidt op og ned i vægt? Er det to
kilo op og to kilo ned igen senere på måneden? Eller er det 3 ned først på
året og 4 kilo mere på, når året er gået?

P-piller eller ej er det ikke ualmindeligt for kvinder, at vægten cykler op
og ned. Det afgørende må være, om den - set over en længere periode - er
stabil. Vejer du det samme i slutningen af måneden som i begyndelsen kan
svingninger derimellem være ligegyldige.

Mvh. Lisbeth