JFrame.access problemer, nullpointer excep~
Fra : Claus Petersen

Dato : 18-05-05 09:22

Hej NG, har et mærkeligt problem med null pointer exceptions.....

får flere gange nullpointer exceptions på mine JFrames problemet er bare at
det ikke har noget at gøre med mine klasser eller funktioner.. ser ud som om
at mine frames mister oplysninger om hvad de har add'et for det sker ikke
hvergang, selom jeg kører præsis det samme test senario er det ikke altid
jeg får fejlen....

Er der andre der har oplevet det, og hvad har i gjort for at løse det????

Claus

Fra : Martin Rytter

Dato : 18-05-05 13:56

Claus Petersen wrote:
> [...]
> hvergang, selom jeg kører præsis det samme test senario er det ikke altid

Send et stacktrace som eksempel. Måske glemmer du at swing komponenter
kun må tilføjes en gang?

/mrj

--
Martin Rytter, martin at ryt dk, Odense, Denmark.

Fra : Claus Petersen

Dato : 31-05-05 07:49

Hej igen NG, det tog lige lidt tid at få min nullpointer exception igen, men
her er et stacktrace:

Skal lige siges at programmet bare har stået natten over, har intet gjort
for at frembringe denne fejl.

java.lang.Exception: Stack trace

at java.lang.Thread.dumpStack(Thread.java:1064)

at javax.swing.SwingGraphics.createSwingGraphics(SwingGraphics.java:147)

at javax.swing.JComponent._paintImmediately(JComponent.java:4670)

at javax.swing.JComponent.paintImmediately(JComponent.java:4488)

at javax.swing.RepaintManager.paintDirtyRegions(RepaintManager.java:410)

at
javax.swing.SystemEventQueueUtilities$ComponentWorkRequest.run(SystemEventQueueUtilities.java:117)

at java.awt.event.InvocationEvent.dispatch(InvocationEvent.java:178)

at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:454)

at
java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForHierarchy(EventDispatchThread.java:201)

at
java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(EventDispatchThread.java:151)

at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:145)

at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:137)

at java.awt.EventDispatchThread.run(EventDispatchThread.java:100)

java.lang.NullPointerException

at javax.swing.JComponent._paintImmediately(JComponent.java:4671)

[...]

In paintImmediately null graphics