116 kg til 95 kg
Fra : Kokken

Dato : 16-05-05 20:07

Så hej da´´´

Jeg er 195 og vejer 116 kg den ligger ret stabil, jeg har en ide om at jeg
skal ned på 95 kg. Min knogle bygning er kræftig. Jeg er lidt af en
livssnyder, har det sjorvt, er glad og ved hvad jeg vil, Kan lide en
irshkaffe, en god pils, og godt med pølser og bøffer på grillen.

Så nu skal det være, jeg skal med 20 kg..... Løbe glem det, løfte vægte
glem
det, jeg har en fed mountainbike og den skal ha´tæsk i skoven.

1. Ok... Hvordan med kalorier ?
2. Hvordan måler man det ?
3. Tids hoisont ?
4. Fedt procent ?

Jeg skal også føle mig mæt, jeg kan jo ikke leve af salat....... vel.

Protien kur ?.

MVH

Mich

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 16-05-05 20:23

"Kokken" <michael.tidemand.nielsen@webspeed.dk> wrote in

> Så hej da´´´

Der er ingen der tvinger dig til at skrive herinde.

> Jeg er 195 og vejer 116 kg den ligger ret stabil, jeg har en ide om at
> jeg skal ned på 95 kg. Min knogle bygning er kræftig.

Dit skelet vejer næppe mere end andre 195cm-personer's.

> det, jeg har en fed mountainbike og den skal ha´tæsk i skoven.

Så giv den tæsk.

> 1. Ok... Hvordan med kalorier ?

Færre kalorier i munden ift. forbrændte kalorier.

> 2. Hvordan måler man det ?

Du kan f.eks via KropKost fra www.allnatural.dk holde øje med dit kcal-
indtag, men du kan svært måle dit forbrug, hvorfor du må finde dit
ligevægtsindtag og tage forholdsregler.

> 3. Tids hoisont ?

Inden hvad?

> 4. Fedt procent ?

Hvad med den?

> Jeg skal også føle mig mæt, jeg kan jo ikke leve af salat....... vel.

Næh, men er der nogen fra denne gruppe der har anbefalet dig udelukkende
at indtage salat.

> Protien kur ?.

Måske. Din krop vil dog nok være mere glad for en fornuftig sammensætning
af "langsomme" kulhydrater, sundt fedt og kvalitetsprotein.

Næste gang du skriver et indlæg, eller måske svarer herpå, så prøv at
strukturere det lidt bedre og forsøg at formulere klart hvad du ønsker
svar på. Jeg tror der er mange der har skimmet dit indlæg og er gået
videre - bare fordi det alt i alt var noget værre rod du har sendt
afsted.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Søren Reinke

Dato : 17-05-05 18:52

> Der er ingen der tvinger dig til at skrive herinde.

Sikke en flink måde at sige 'velkommen på'

Tror du ikke manden spørger om hvad en realistisk tidshorisont kunne være ?

> Inden hvad?

> Hvad med den?

Ja måske hvad den gerne skal ned på i hans krop.

> Næh, men er der nogen fra denne gruppe der har anbefalet dig udelukkende
> at indtage salat.

D'oh

> Måske. Din krop vil dog nok være mere glad for en fornuftig sammensætning
> af "langsomme" kulhydrater, sundt fedt og kvalitetsprotein.

Tja Atkins kuren fungerer nu fint for mange herinde.

> [...]
> svar på. Jeg tror der er mange der har skimmet dit indlæg og er gået
> videre - bare fordi det alt i alt var noget værre rod du har sendt

Simon, helt ærligt, læs hvad du selv lige har skrevet og følg det selv !

Manden HAR skrevet 4 spørgsmål.

Der er da flere andre der imodsætning til dig har givet manden
konstruktive svar.

Hvorfor svarer du overhovedet når du ikke har noget konstruktivt at sige ?

/Søren

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 17-05-05 18:56

Søren Reinke <soren@fjern.reinke.dk> wrote in

> Sikke en flink måde at sige 'velkommen på'

Hans indledende "Så hej da" lyder bare som om at det er nedværdigende for
ham at skrive og spørge herinde.

> Der er da flere andre der imodsætning til dig har givet manden
> konstruktive svar.
>
> Hvorfor svarer du overhovedet når du ikke har noget konstruktivt at
> sige ?

Jeg håbede at mit indlæg havde en lidt usenet-opdragende effekt og evt.
kunne give manden en idé om hvordan man laver et indlæg der er til at læse
og svare på. Det var jo bare en omgang vrøvl der blev sendt afsted.

Nå, lad os ikke spilde mere tid på det her men koncentrere os om hvad det
virkelig handler om herinde :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Søren Reinke

Dato : 17-05-05 19:04

Simon Haugaard Pedersen wrote:
> Søren Reinke <soren@fjern.reinke.dk> wrote in

> Hans indledende "Så hej da" lyder bare som om at det er nedværdigende for
> ham at skrive og spørge herinde.

Det er din fortolkning, jeg synes det var en frisk og anderledes måde at
gøre det på.

Så havde en henvisning til www.usenet.dk nok været bedre :)

> kunne give manden en idé om hvordan man laver et indlæg der er til at læse
> og svare på. Det var jo bare en omgang vrøvl der blev sendt afsted.

Det synes jeg nu ikke, jeg kunne godt se hvad manden gerne ville havde
at hjælp, desværre ved jeg bare ikke nok om emnet til at kunne give ham
kvalificeret hjælp.

> Nå, lad os ikke spilde mere tid på det her men koncentrere os om hvad det
> virkelig handler om herinde :)

Det kan vi kun være helt enig om, hav en fortsat god aften.

Nu vil jeg se Star Wars del #4, og resten de næste par dage så jeg er
klar til Søndag hvor del #3 skal ses i Imperial

/Søren

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-05-05 21:40

Kokken wrote:
> [...]
> ... mountainbike og den skal ha´tæsk i skoven.
> ... Jeg skal også føle mig mæt, jeg kan jo ikke leve af salat....... vel.

Du lyder som prototypen til en lowcarb diæt - kig lidt i gruppen angående
Atkins kuren, eller find noget info på www.atkins.com. Så kan du spise dig mæt
i kød, fisk og droppe kulhydraterne istedet for fedtet.

Du skal dog ikke regne med at komme ned i vægt blot fordi du kører mountain
bike et par gange om ugen, uden yderligere at lægge dine spisevaner om. For at
tabe et kilo fedt, skal du bruge 7000 kalorier mere end du indtager, hvilket
er rigtig mange timer på cykler.

Tommelfingerreglen siger at man med en fornuftig diæt kan tabe op til 1 kilo
om ugen, hvilket vil sige at du skal regne med mindst 4-5 måneder for at komme
20 kilo ned i vægt. Du kan sikkert nok gøre det hurtigere men det er ikke
anbefalelsesværdig.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 17-05-05 14:04

Kokken wrote:

> Så nu skal det være, jeg skal med 20 kg..... Løbe glem det, løfte
vægte
> glem
> det, jeg har en fed mountainbike og den skal ha´tæsk i skoven.

Been there, done that! Fra 114 kg omrking nytår til de 94 kg, jeg
vejer nu. Jeg mangler lige et par kg mere så min BMI kommer på den
rigtige side af 25.

Metoden: Atkins, simpelthen. Den gode nyhed er at det virker rigtig
godt, specielt for mænd. Den dårlige nyhed er at kulhydrater er bad
for you. Og kulhydrater inkluderer bl.a. øl, puddersukker, pølser
(der er mel i!) og meget andet godt.

Skal det gøres rigtigt, er der et par ting du bør gøre:

- Køb Atkins' bog og læs den. På den måde får du forståelsen for
hvordan det kan være at æg og bacon er OK morgenmad mens franskbrød
med 20% ost ikke er det. Med den forståelse i hånden er det meget
nemmere at købe ind, vælge fra en buffet etc. etc..

- Tag din læge med på råd. At gå på Atkins med en (uerkendt)
diabetes er potentielt livsfarligt.

- Få taget dit kolesteroltal før du går i gang og få det taget igen
tidligst tre måneder efter du er gået i gang. For mit vedkommende
blev kolesteroltallet væsentligt bedre mens det gik modsat for min
kone. Skulle det sidste ske for dig bliver du nødt til at finde på
noget andet.

- Hvis du har mod på at lave mad efter opskrifter på engelsk, er
<http://www.atkins.com> et rigtig godt sted at besøge.

Ebbe