Alle´ og hæk langs folden
Fra : Anet

Dato : 15-05-05 23:04

Jeg har lige købt stolper, tråd og hængeinsultimber til en ny fold. Jeg
regner med at der skal være en alle´ på den ene side af folden og på den
anden side af folden havde jeg tænkt mig noget hækværk der ikke kræver
klipning. Er der nogen der har gode forslag til det med planter, blade og
bær der ikke er giftige for hestene?

--
Hilsen
Annette

Fra : Liz B.

Dato : 17-05-05 19:56

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har gode forslag til det med planter, blade og
> bær der ikke er giftige for hestene?

Hej Annette,
Hurtige voksende planter, såsom tjørne, vilde syrene, mirabella, ahorn
(træer), er nok noget af det du skal gå efter, kunne jeg tænke mig. Samt
gran og fyr. Og hestene er helt vildt med barken og blade, så de skal nok
hegnes godt ind. Tjek Hedeselskabet fx.
Holde dig fra kirsebær, ege, taks osv. da de er giftig. Der er mange steder
på Google hvor giftig buske, planter osv kan findes.

Hilsen Liz

Fra : Anet

Dato : 18-05-05 21:38

"Liz B." <lizb@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
steder
> på Google hvor giftig buske, planter osv kan findes.

(klip)

Hej Liz

Tak for rådene, dem vil jeg tage med i overvejelserne ved valget. Vil søge
lidt på nettet også.

--
Hilsen
Annette

Fra : Liz B.

Dato : 01-06-05 19:45

Hej Anette,
Har lige brugt noget af dagen i haven og kom til at tænke på dig
Hvad med at plante spiselige buske, fx stikkelsbær, ribs og solbær? De
vokser næsten af sig selv, fuglene er glad for dem, du kan (måske??) brug
dem og jeg tror ikke at hestene har noget imod dem heller. Og så ind i
mellem buskene, nogle gode æble træer. Både til pynte og nytte. Til
mennesker og dyr. Bare en tanke!

Hilsen Liz