Mig og Brian, vi er blevet rigtigt gode
Fra : Steffen Appelquist

Dato : 30-04-05 14:02

Mig og Brian, vi er blevet rigtigt gode til og skrive dansk. Læren har også
sagt os, at vi skal husk og bruge stavekontrollen i Word, for han er helt ny
og er lige kommet fra seminariet, og er meget bedre til og lærer fra sig,
end den gamle. Man kan bare hører på ham den nye, at han har helt tjek på
computer og alt så noget. Vi syntes, at man skal se og fyrer alle de gamle
der slet ikke har styr på det fordi, at de ikke kan lærer os det ordentligt.
Det var bare det vi ville sige. Hej.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-04-05 15:34

"Steffen Appelquist" <appelquistdk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de gamle der slet ikke har styr på det fordi, at de ikke kan lærer os det
> ordentligt. Det var bare det vi ville sige. Hej.

Det er en joke, ikke?

--
ahw

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 30-04-05 17:21

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message

> Det er en joke, ikke?

Aner det ikke, men det minder mig om min søns gamle fysik lærer. Da jeg
kontaktede ham fordi jeg mente det var forkert at lære en flok 8 klasses
unger at lave og afprøve sejlgarnsbomber (oven i købet i december måned) fik
jeg det svar at det var det børnene ville lære!!!

Peter

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 01-05-05 08:10

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> unger at lave og afprøve sejlgarnsbomber (oven i købet i december måned)
> fik jeg det svar at det var det børnene ville lære!!!

Det lyder forrykt - og er ikke tilladt, så vidt jeg ved - jeg vil spørge
mine fysik-kolleger. Jeg ved nemlig at der er en masse regler, der fx gør at
man ikke må have kemikalier af særlig styrke i fysiklokalerne og en hel
masse andre forordninger omkring sikkerheden. Men da jeg ikke kender en pind
til sortkrudt o.lign., så er jeg usikker på hvad de må. Men hvis de virkelig
må lave en sejlgarnsbombe, synes jeg det er fuldkommen forrykt - jeg kan
simpelthen ikke tro det.

--
ahw

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-05-05 10:47

> [...]
> virkelig må lave en sejlgarnsbombe, synes jeg det er fuldkommen forrykt -

Jeg troede heller ikke mine egne ører, og spurgte direkte om det var
lovligt. Jeg fik det svar at det var det han mente iøvrigt at der ikke var
grund til bekymring, da han mente det var mere sikkert at han lærte dem det,
end at de fandt opskriften på internettet.

Peter

Fra : Ole Helms

Dato : 30-04-05 17:51

On Sat, 30 Apr 2005 16:34:01 +0200, "Arne H.Wilstrup"
<dufaardenikke@atse.invalid> skrev:

>Det er en joke, ikke?

Helt sikkert! Men jeg er jo også 50+.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 01-05-05 08:07

"Ole Helms" <olehelms@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Helt sikkert! Men jeg er jo også 50+.

Man ved aldrig - der findes en del skøre kugler her i denne gruppe, der af
og til popper op.

En person jeg en gang debatterede med, skrev ikke alene et forfærdelig
dårligt dansk, men havde også indlæg fuld af stavefejl og virkede i det hele
taget ikke rigtig klog i sine udtalelser om folkeskolen - han havde en egen
hjemmeside, hvor han skrev sine uforbeholdne meninger om hvad børn og skole
egentlig skulle med hinanden - komplet useriøst i øvrigt.
Jeg troede i begyndelsen at han var 14 år gammel - det viste sig at han var
langt ældre og at det IKKE var en joke, så derfor!

--
ahw

Fra : HOVO

Dato : 30-04-05 20:18

Arne H.Wilstrup wrote:

> Det er en joke, ikke?

Jo det må man da HÅBE....

Der findes IKKE en Steffen Appelquist i SkoleKom

//Hans

Fra : Inger Pedersen

Dato : 30-04-05 21:44

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er en joke, ikke?

Hvis du overhovedet er i tvivl, er der da vist et eller andet galt?
Jeg grinede RET højt.
Ok - jeg tilbringer ikke min hverdag i folkeskolen.

Hilsen Inger

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 01-05-05 08:04

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du overhovedet er i tvivl, er der da vist et eller andet galt?
> Jeg grinede RET højt.
> Ok - jeg tilbringer ikke min hverdag i folkeskolen.

Der er mange muligheder i denne gruppe for at tage fejl af folk - det troede
jeg, at du vidste?

--
ahw

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 30-04-05 22:35

> Det er en joke, ikke?

I så fald synes jeg ikke, at den anlægger et værdigt syn på nye lærere!
Selvom vi er urutinerede, er vi ikke alle inkompetente og latterlige.

Mvh Thomas

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 01-05-05 08:03

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> I så fald synes jeg ikke, at den anlægger et værdigt syn på nye lærere!
> Selvom vi er urutinerede, er vi ikke alle inkompetente og latterlige.

Netop!

Arne H. Wilstrup

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-05 11:36

> I så fald synes jeg ikke, at den anlægger et værdigt syn på nye lærere!
> Selvom vi er urutinerede, er vi ikke alle inkompetente og latterlige.

Han skal jo forestille at være en elev. Produktet af den danske Folkeskole.

Jeg synes det er ganske rammende.

Man kan ikke engang læse avis uden at støde på disse fejlbøjede verber, som
ikke blot er stavefejl - men udtryk for en afgrundsdyb uvidenhed om dansk
grammatik.

Fra : Jens Jensen

Dato : 04-05-05 18:25

ja, ud med de gamle..:)