Hvad vil den rigtige reaktion være
Fra : Kim2000

Dato : 26-04-05 22:01

Gad vide om Danmarks ungdom er ved at gå helt i hundene, eller om
sådanne ting altid er forgået, men ingen tog sig af dem?

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=291004

Sagen i al sin enkelthed:

En pige (8 år) får flået trusserne af og kommet sand i skeden, lærerne
får hende vasket og beder hende blive gode venner med drengene.

Forældrene opdager senere samme aften at noget er galt, privatskolen
mener hun måske selv lagde op til det, og i dag går hun ikke på skolen,
det gør hendes overfaldsmænd fortsat.

Som lærer er mit spørgsmål, hvad vil den rigtige fremgangsmåde være, den
måde som skolen har reageret på, ifølge artiklen, er da helt hen i
vejret?

Forældrene skal vel tilkaldes/orienteres, pigen skal vaskes og tilses på
skadestuen og der burde vel indblandes de sociale myndigheder/politi i
forhold til gerningsmændene?

mvh
Kim

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 26-04-05 22:41

> Sagen i al sin enkelthed:

Den sag er så enkel at man kun får præsenteret en enkelt synsvinkel
(forældrenes/pigens) og det endda i Ekstra Bladet. Jeg vil nødig komme
med forslag baseret på dette grundlag!

Dog vil jeg knytte en enkelt (måske kynisk) kommentar til det beskrevne;
pragmatisk set (og kun pragmatisk) er det lettere med 1 skoleskift end med
8.

Mvh Thomas

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-04-05 23:20

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pragmatisk set (og kun pragmatisk) er det lettere med 1 skoleskift end med

Men pragmatisme er ikke det rigtige i dette tilfælde.

Mvh.Bodil.

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 30-05-05 01:36

> Men pragmatisme er ikke det rigtige i dette tilfælde.

Det er svært at svare på uden at kende sagen i nøjagtige detaljer - hverken
forældre eller lærere vil blive bekendt med en faktuel sandhed idet sagen
selvfølgeligt anskues fra forskellige synsvinkler alt efter hvis version man
får. Det er tragisk at en ubehagelig episode finder sted, men vi er næppe de
rette herinde til at komme med en dom. Mit udsagn var et forsøg på at se
sagen fra en skoleledelses synspunkt, og måske også generelt udfra en
betragtning om "at fare med lempe". Tvinger man 8 elever til at skifte skole
er der måske ikke længere grundlag for den aktuelle klasse, hvilket kan
stille de øvrige uskyldige elever meget ringe. Det er ikke sikkert at de
forudsætninger der ville være efter at have tvunget 8 elever ud i et
skoleskift ville være gunstige for pigen.

Mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-05 00:36

> [...]
> pragmatisk set (og kun pragmatisk) er det lettere med 1 skoleskift end med

I det mindste kan du selv se, det er kynisk. Så hvorfor skriver du det?

Sagen er endnu et eksempel på, hvad der sker, når forvirrede voksne (lærere
og forældre) ikke sætter en stop for den voksende seksualisering af
ungdommen. De skal jo have lov at "udforske deres seksualitet" og hvad man
ellers hører.

Nu er det godt nok en privatskole. Men belært af erfaringen vil jeg da
tvivle på, at drengene er af dansk herkomst. Så for at omskrive din kyniske
konklusion: Det er lettere med otte udvisninger end et skoleskift.

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 30-05-05 01:28

> Nu er det godt nok en privatskole. Men belært af erfaringen vil jeg da
> tvivle på, at drengene er af dansk herkomst.

Har du da oftere set nogen som ikke er af dansk herkomst foretage overgreb i
sandkassen - jeg har ikke, og jeg betragter dit synspunkt som et udslag af
racisme og fordomme, hvilket gør mig flov på dine vegne!

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-05 09:18

> Har du da oftere set nogen som ikke er af dansk herkomst foretage overgreb

Ja da. Tjek kriminal-statistikken. Når vi taler sædelighedsforbrydelser
blandt unge er gerningsmændene "af anden etnisk herkomst" i 70-90 procent af
tilfældene, lidt afhængig af hvor i landet vi er.

Når du lige at lukke øjnene, hver gang der kommer en avis-artikel eller et
tv-indslag, der kunne ryste dit politisk korrekte verdensbillede?

> racisme og fordomme, hvilket gør mig flov på dine vegne!

Nåh, du er en af de flove danskere. Tsk-tsk.
Fordomme er meninger, der ikke bygger på fakta. Så i denne sag er det
naturligvis dig, der er fordomsfuld.

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 30-05-05 16:03

> Ja da. Tjek kriminal-statistikken. Når vi taler sædelighedsforbrydelser
> blandt unge er gerningsmændene "af anden etnisk herkomst" i 70-90 procent
> af tilfældene, lidt afhængig af hvor i landet vi er.

For det første vil jeg gerne se et link til en kilde, for det andet: hvor
mange 8-årige forestiller du dig figurerer i kriminalstatistikken?

> Når du lige at lukke øjnene, hver gang der kommer en avis-artikel eller et
> tv-indslag, der kunne ryste dit politisk korrekte verdensbillede?

Nej - men jeg er overbevist om at hvis man viede 80% af politiets budgetter
og 80% af spaltepladsen i dagbladene til "en målrettet indsats mod
kriminelle danskere/kvinder/hundeejere/popcornsælgere eller andet" så ville
der tegne sig et anderledes billede i kriminalstatistikkerne.

Mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-05 01:37

> [...]
> mod kriminelle danskere/kvinder/hundeejere/popcornsælgere eller andet" så
> ville der tegne sig et anderledes billede i kriminalstatistikkerne.

Ja, så det er politiets og pressens skyld.

Og popcornsælgerne, de er da lige så slemme - det er bare ikke afsløret
endnu.

Gosh.

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 31-05-05 07:46

Det er meget sigende at du kun vælger at svare på det du kan angribe med et
retorisk spørgsmål!

EOD herfra.

Thomas