motivation
Fra : Ole Madsen

Dato : 11-04-05 18:52

Hvordan har i oplevet dette når i har følt at i intet kunne lave der
lykkedes, blev i så bare ved, nogle råd tak

Ole

Fra : Peter Hansenfeb04

Dato : 11-04-05 19:11

Hej Ole.
Jeg tror at det er hver kunstners lod, at denne tvivl til tider dukker op i
ens tanker. Jeg arbejder også med healing, massage og akupunktur, og ved du
hvad, også her kommer disse tanker nogle gange frem. Er jeg god nok, eller
hvad sker der ???. Ja muligvis kan det være rigtigt, men så må jeg jo
arbejde med at blive bedre, måske det ligefrem er lidt sundt at se lidt
kritisk på sig selv. Og så lige pludselig går det bedre igen, Nyd disse
stunder, dem kommer der flest af, god arbejdslyst og pøj - pøj.
Akupunktør og billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Espen

Dato : 12-04-05 09:33

Hej Ole

Jeg tror, at hvis man arbejder seriøst med sin kunst, må man accepterer en
vis grad af smerte.
Jo mere jeg laver, jo klarere står det, hvor lidt jeg egentlig kan. Men jeg
ved, at det jeg laver i dag, repræsenterer det ypperste jeg kan ... i dag! I
morgen mister det måske sin kvalitet, fordi jeg i morgen kan noget, jeg ikke
kunne i dag.
Dermed opstår der for mig den konstante udvikling jeg søger og som jeg
sætter, som mit eget succeskriterie.
Stilstanden er hos mig ofte et udtryk for et behov for fordybelse og
tilbagetrækning. Min erfaring fortæller mig. at så er noget nyt på vej og
når jeg er klar fortsættes mit virke.

Winnie

--
http://www.suell.dk - Get the picture?
http://www.schildknecht.dk - Art by schildknecht

Fra : Ole Madsen

Dato : 12-04-05 12:46

Espen wrote:
> [...]
> Stilstanden er hos mig ofte et udtryk for et behov for fordybelse og
> tilbagetrækning. Min erfaring fortæller mig. at så er noget nyt på vej og

Hej Winnie

Tak for dit svar, det er godt at få lidt perspektiv ved at høre hvordan
andre oplever det

Ole

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 15-04-05 01:48

Ole Madsen wrote:
> Hvordan har i oplevet dette når i har følt at i intet kunne lave der
> lykkedes, blev i så bare ved, nogle råd tak
>
> Ole

Kender du filmen 'Vinterbillede' med den kære maler Per Kirkeby? (Danmark,
1996) Per K. kommer med nogle gode vinkler og erfaringer på den mur du
nævner.. Det er en MEGET god film at få malerindsigt/ forstand af.
http://www.dfi.dk/sitemod/moduler/katalog/filmside.asp?pid=8670&filmid=12576

Det kan måske også være en hjælp at have en god vejleder. Evt. gå på et
kursus med en erfaren lærer.

Personligt beder jeg en bøn, når intet vil lykkedes. Jeg forstår det ofte
sådan: Jeg kan intet. Gud kan alt.

/ Thomas
--
Mit WebGalleri: www.Kristen-Kunst.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 15-04-05 09:43

Thomas Jacobsen wrote:

> [...]
> kursus med en erfaren lærer.
>
> Personligt beder jeg en bøn, når intet vil lykkedes. Jeg forstår det ofte

Hej Thomas

Jeg er selv kristen, gode billeder du har lavet

Ole

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 15-04-05 19:10

>Hej Thomas
>
>Jeg er selv kristen, gode billeder du har lavet
>
>Ole

Hej Ole.

Du skal være velkommen til at sende en mail personligt til mig,
måske jeg kunne give et 'skub'. Jeg overvejer ofte om jeg skulle
undervise i det 'personlige liv i billedet', altså hvor der skal
mærkes og arbejdes på hvad der brændes for at få ud på lærredet.
Og samtaler omkring dette. Jeg går lige nu på Kunstakademiet i
Århus, og der arbejdes da også med billedsprog og teknik, men jeg
er jo meget interesseret i at få min tro koblet sammen med udtryk.

Mvh Thomas

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-04-05 12:13

Thomas Jacobsen (slet DXL1W) wrote:

> [...]
> Århus, og der arbejdes da også med billedsprog og teknik, men jeg
> er jo meget interesseret i at få min tro koblet sammen med udtryk.

Hej Thomas

jeg gemmer din side og vender måske tilbage til dig

Ole

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 22-04-05 19:43

Ole Madsen wrote:
> Hej Thomas
>
> jeg gemmer din side og vender måske tilbage til dig

Yeps, god vind med dit maleri!

/ Thomas

Fra : Ib Beier

Dato : 10-10-05 13:36

Hejsa Ole, ja, det kender vi vist alle!!! Du kan prøve som Per Kirkeby gør,
og også Trampedach, at tage en lille lur....
Ellers gælder det om at få slået hjernen fra...........lav nogle streger
løseligt, bare lad dem flyde, indtil du er "fri" fra at det skal ligne
noget.........men følelsen kan være en bitch, igen tvivl om det......man
skal især være varsom med at begynde at kigge på andre kunstneres værker når
man har det sådan....!!!!

VH
Ibber