motionscykel belastning
Fra : Torben Christofferse~

Dato : 05-05-05 21:41

Hej

Jag kunne godt tænke mig at vide hvad det helt præcise formål med ekstra
belastning på cyklen er ud over det blivr hårdere er det for forbræningen

--
Venlig hilsen

Torben

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 05-05-05 22:01

"Torben Christoffersen" <minibus@vip.cybercity.dk> wrote in news:427a84ed$0
$79465$14726298@news.sunsite.dk:

> Jag kunne godt tænke mig at vide hvad det helt præcise formål med ekstra
> belastning på cyklen er ud over det blivr hårdere er det for forbræningen

Det hænger jo sammen - dvs. udfører du et større arbejde pr. tidsenhed, så
vil du også bruge mere energi pr. tidsenhed. Det kan også være en hjælp
hvis man har set lyset og laver interval-træning.

Endvidere kan cyklen indstilles optimalt til forskellige personer - folk
har jo forskellig kondition.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Peter Caspersen

Dato : 06-05-05 20:04

"Torben Christoffersen" <minibus@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> belastning på cyklen er ud over det blivr hårdere er det for forbræningen

Hej Torben belastning på en cykel kan også bruges hvis du vil træne lidt
intervaltræning, og hvis du vil op og stå lidt mens du cykeltræner så kan
det være rart at sætte lidt extra belastning, + når du har trænet i et lille
stykke tid så skal der lidt extra belastning til for at opnå samme træning.

Med Venlig Hilsen

Peter Caspersen