Lipolyse mere end 14dage???
Fra : Inger Sørensen

Dato : 03-05-05 15:41

Jeg har gået og leget med tanken om at fortsætte lipolysen,
induktionsfasen mere end de 14dage, for derved at forbrænde så meget
fedt som muligt - for ligeså snart jeg begynder at tilsætte flere
kulhydrater skifter jeg vel fra ren fedtforbrænding/lipolyse til at
forbrænde dels kulhydrater og fedt?
Jeg har imidlertid fået at vide og læst andre steder at det kan være
usundt:
"Der bliver dannet ketonstoffer ved sult og sukkersyge..,
dvs at der findes acetoacetat og b-hydroxybutyrat i blodet hvilket vil
medøre at pH'en i blodet falder over længere tid på trods at blodets
buffer system. Og når der samtidig ikke er særlig meget insulin
tilstede kan der opstå en ketoacidose. Men blodet vil prøve at
neutralisere den ophobning af H+ der sker og det medfører en øget
produktion af CO2..det virker stimulerende på vejrtrækningen og der
kan opstå hyperventilation. I de kedelige tilfælde kan man dø af det..
Og det er møg hamrende farligt hvis man har en ubehandlet sukkersyge
og i forvejen ikke er i stand til at producere insulin.."

Fra : Tommy Fer

Dato : 04-05-05 06:17

Inger Sørensen wrote:
> [...]
> Og det er møg hamrende farligt hvis man har en ubehandlet sukkersyge
> og i forvejen ikke er i stand til at producere insulin.."

Meningen med Atkins er at du skal fortsætte i lipolyse under varigt vægt
tab. Derfor bliver du anbefalet spise lidt mere kulhydrat pr dag, og se
hvornår at vægttabet stopper og så gå tilbage igen.

Personligt var jeg i induktion i ca 1½ mdr, og efter 2½ mdr havde jeg
smidt 16 kg.

mvh Tommy Fer
- der pt spiser normal kost og holder vægten, mens der samles mod til at
smide de sidste 15 kg.

Fra : Ann Nielsen

Dato : 04-05-05 07:34

Inger Sørensen <kommunemorten@hotmail.com> skrev:
>Jeg har gået og leget med tanken
>om at fortsætte lipolysen,
>induktionsfasen mere end de
>14dage, for derved at forbrænde så meget
>fedt som muligt -

Hejsa!

Jeg sidder bare og ligner et spørgsmålstegn, så jeg vil lige
stille min nysgerrighed og uvidenhed, men hvad dælen er lipolyse?

Mvh.

Ann

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 04-05-05 11:30

Ann Nielsen <annn@6AKP9adslhome.dk> (slet 6AKP9) wrote in

> Jeg sidder bare og ligner et spørgsmålstegn, så jeg vil lige
> stille min nysgerrighed og uvidenhed, men hvad dælen er lipolyse?

Triglyceridspaltning ~ fedtforbrænding.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-05 11:41

Ann Nielsen (slet 6AKP9) skrev den 04-05-2005 08:33:

> Jeg sidder bare og ligner et spørgsmålstegn, så jeg vil lige
> stille min nysgerrighed og uvidenhed, men hvad dælen er lipolyse?

Hvad mon google siger?

Det første hit: http://www.hellerupprivathospital.dk/lipolyse.html

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 04-05-05 11:46

Carsten Riis <.@.> wrote in news:nF1ee.1169$Fe7.28617
@news000.worldonline.dk:

> Det første hit: http://www.hellerupprivathospital.dk/lipolyse.html

Det var så dog et ret dårligt sted at læse beskrivelse af lipolyse :D

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-05 12:26

Simon Haugaard Pedersen skrev den 04-05-2005 12:45:
> Carsten Riis <.@.> wrote in news:nF1ee.1169$Fe7.28617
> @news000.worldonline.dk:

> Det var så dog et ret dårligt sted at læse beskrivelse af lipolyse :D

Tja, det er i hvert fald hvad hellerupprivathospital kalder for lipolyse.

Jeg har ikke taget de "kildekritiske" briller på, da jeg læste siden.
Udover, at jeg syntes det lyder lidt for mystisk, men det er der jo så
mange produkter/koncepter der er.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 04-05-05 12:34

Carsten Riis <.@.> wrote in news:Qi2ee.1184$Fe7.28595
@news000.worldonline.dk:

> Tja, det er i hvert fald hvad hellerupprivathospital kalder for lipolyse.

De kalder det vist "laser lipolyse" - om det stadig er lipolyse skal jeg
ikke kunne sige. Mit gæt er at det er et smart sammensat navn :)

> Jeg har ikke taget de "kildekritiske" briller på, da jeg læste siden.
> Udover, at jeg syntes det lyder lidt for mystisk, men det er der jo så
> mange produkter/koncepter der er.

Jeg tror faktisk det fungerer ganske glimrende til små fedtdepoter -
hvilket kan være brugbart hvis man er genetisk disponeret for at have en
speciel fordeling af depoterne på kroppen.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen