south beach kuren...
Fra : bj

Dato : 10-04-05 19:24

kuren roses igen i medierne, denne gang i Ekstra-bladet.

der står hvordan man skal handle i de første 2 uger. fair nok, men der
skriver, man ikke nå indtage sukker, men hvordan tolker man f. eks. pepsi
maxi (no sugar) i denne forbindelse....der er jo sødestoffer i, men ingen
sukkerarter?

bare nysgerrig....

første fase minder rigtigt meget om DDV i det hele taget eller tager jeg
fejl?

Der skrives at man skal spise normale (hvad er det?) portioner af magert
kylling, kalkun, kød (hvad er det? er det også f. eks. pølser af en
fedtfattig art og fås det?), fisk (det må være tun, rejer, sejfilet og
andet). Så skal man holde sig til mange grøntsager, øg, ost og nødder (den
med æg er vel noget man skal være OBS på hvis man døjer med for højt
kolesterol såvel som rejer?)

Hvad er skaldyr?.

Ingen pasta, ris, frugt, brød, kartofler og frugt i den første fase...det
lyder godt nok "tarveligt i mine ører, men det kan jo være det er effektivt!
Ingen alkohol (ikke noget problem). det er nok værre med kager/kiks som også
er forbudte i 1. fase.

At skulle holde sig fra disse ting som kager, is, sukker, vin, alkohol i de
første 2 uger skulle betyde at man mister trangen til det (de søde sager).

Er der nogen der har lyst til at kommentere på ovenstående vil jeg læse
koncentreret.

bj

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 10-04-05 19:42

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> wrote in

> [...]
> skriver, man ikke nå indtage sukker, men hvordan tolker man f. eks.
> pepsi maxi (no sugar) i denne forbindelse....der er jo sødestoffer i,

Neutralt - der en uhyre lav næringsværdi i Pepsi Max. Det kan drikkes
langt efter tænderne er væk :D

> bare nysgerrig....

Sådan skal det være! :)

> Der skrives at man skal spise normale (hvad er det?) portioner

Nogen man bliver relativt mætte af.

> (den med æg er vel noget man skal være OBS på hvis man
> døjer med for højt kolesterol såvel som rejer?)

I så fald væk med blommen.

> Hvad er skaldyr?.

Rejer, hummer, krebs, krabber mv.

> Ingen pasta, ris, frugt, brød, kartofler og frugt i den første
> fase...det lyder godt nok "tarveligt i mine ører, men det kan jo være
> det er effektivt!

Meget pasta, ris og hvidt brød biddrager storts ikke med andet end
kulhydrater i hurtig (tip: google på glykemisk index) form - dvs. masser
energi der ikke mætter synderligt, og stort set ingen mikronæringsstoffer
(vitaminer og mineraler).

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : bj

Dato : 10-04-05 20:42

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> energi der ikke mætter synderligt, og stort set ingen mikronæringsstoffer

tak for svaret

bj

Fra : Brian Lænø

Dato : 11-04-05 19:01

"bj" skrev
> [...]
> sager).
>
> Er der nogen der har lyst til at kommentere på ovenstående vil jeg læse

Det lyder næsten lige som opstarten på Atkins.
Der skal man holde indtagelsen af kulhydrater under 20 gram om dagen, de
første 14 dage.
Hvis man nøjes med at få kulhydraterne fra æg, grøntsager og lignende, så
forsvinder sukker trangen efter ca. 1 uge.
Det bedste er nok at helt undgå de søde smagsstoffer i starten, uanset om de
er naturlige eller kunstige.

--
Brian
Har tabt 30 kg på 7 måneder med kulhydratfattig kost.

Fra : bj

Dato : 11-04-05 19:10

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Brian
> Har tabt 30 kg på 7 måneder med kulhydratfattig kost.

held og lykke med resten...

bj