kærlighed over internet
Fra : AG

Dato : 28-05-01 18:54

Hej Alle, jeg savner at tale med folk som ved mere om det end jeg gør dvs
har prøvet det selv, eller som bare vil komme med kommentarer :)
December sidste år chattede jeg som sædvanlig på internettet og kan i tale
med en fyr som jeg synes flink og spændende, vi chatteded jævnligt og det
udviklede sig til følelser. I øjeblikket skriver vi sammen hver dag, vi har
udvekslet photo, talt i telefon, og har planner om at mødes til sommer,
hvilket ikke har kunnet lade sig gøre før på grund af geografisk afstand.
Det er første gang jeg har følt så meget for en fyr, men der ikke ingen
tvivl om at han føler meget mere for mig end jeg for ham. Det er et problem
fordi jeg føler mig uden evne til at elske så meget som han, hidtil har jeg
brugt 'vi har ikke mødtes endnu' forklaringen og troet det var det, men han
kan ikke forstå mig og jeg er selv kommet i tvivl; jeg aner ikke om jeg
'bør' slå op med ham eller ej. Jeg vil helst fortsætte, og søger egentlig
råd om hvordan jeg kan håndtere vores forhold.

mvh Anne :)

Fra : Klaus Seidenfaden

Dato : 28-05-01 21:58

AG skrev i meddelelsen <9eu395$i0$1@sunsite.dk>...
>Hej Alle, jeg savner at tale med folk som ved mere om det end jeg gør
dvs
>har prøvet det selv, eller som bare vil komme med kommentarer :)

Jeg er i sidstnævnte kategori...

>[chat...]
>Det er første gang jeg har følt så meget for en fyr,

Måske fordi du har kunnet forme ham næsten helt efter dit eget hovede,
da du jo kun har haft indirekte kontakt med ham.

> [...]
jeg
>brugt 'vi har ikke mødtes endnu' forklaringen og troet det var det,

Lyder yderst rimeligt i mine øjne

> [...]
egentlig
>råd om hvordan jeg kan håndtere vores forhold.

(Forhold og forhold... Hvis du gerne vil fortsætte, så synes jeg du
skulle se at møde ham. Med mindre det skal forblive en cyberromance.
(Det kan jo være den virtuelle kærlighed er mere holdbar i jeres
tilfælde).

Men hvis I aftaler at mødes, må du i hvert fald ikke gå med til at det
første møde skal være på et øde sted hvor et brutalt sex-monster har
frit spil over for "den næste i rækken af naive chattere". - Hvis han
nu skulle vise sig at være sådan et.

-- Klaus.

Fra : Elisabeth Zanabi

Dato : 29-05-01 07:10

On Mon, 28 May 2001 22:58:02 +0200, "Klaus Seidenfaden"
<ks@CUT.seidenfaden.net> wrote:

>dvs
>
>Jeg er i sidstnævnte kategori...

Du har altså ingen erfaring på emnet?

>Måske fordi du har kunnet forme ham næsten helt efter dit eget hovede,
>da du jo kun har haft indirekte kontakt med ham.

Jeg har blitt kjent med tre menn over internett. Den siste er jeg
gift med. Virkeligheten ble mye bedre enn det bildet man hadde dannet
seg i hodet.

>problem
>jeg
>
>Lyder yderst rimeligt i mine øjne

Jeg ble fascinert i mine tre "cyberkjærester", jeg følte med de to
første at jeg virkelig hadde blitt kjent med dem, men jeg ble aldri
forelsket. jeg er dog ikke en sånn som forelsker seg lett

>egentlig
>
>(Forhold og forhold...

Internett-dating er blitt den nye sjekkeformen.

>Hvis du gerne vil fortsætte, så synes jeg du
>skulle se at møde ham. Med mindre det skal forblive en cyberromance.
>(Det kan jo være den virtuelle kærlighed er mere holdbar i jeres
>tilfælde).

Hun har ingenting å miste på å treffe han. Et cyber-forhold er ikke
tilfredstillende i seg selv, annet enn for å dele ord.

> [...]
>første møde skal være på et øde sted hvor et brutalt sex-monster har
>frit spil over for "den næste i rækken af naive chattere". - Hvis han

Jeg tror ikke man risikerer mer ved å treffe en mann over nettet, enn
på "vanlig" måte. Men jeg er enig, det første møtet bør være f.eks på
en cafe.

Elisabeth
--
"Konvensjonalisme er ikke moral.
Selvgodhet er ikke religion.

el-z@frisurf.no
ICQ nr. 22247805

Fra : Rie

Dato : 28-05-01 22:02

Hej Anne

Først vil jeg sige, at man sagtens kan finde den ægte kærlighed over
internettet. Jeg har selv fundet manden i mit liv og er nu også gift med
ham, men det kan du læse mere om på http://www.hyrland.dk
Jeg kan godt forstå dig, hvis du føler dig lidt usikker, for det gjorde jeg
også lidt. Vi havde dog den aftale, at vi kun ville mødes som venner, selvom
vi også følte at vi på en eller anden måde elskede hinaden, inden vi mødtes
for første gang.
Kan du ikke snakke med ham om at I indtil videre kun skal være venner. I
sommer kan I så mødes, og så kan I se om det er mere end et vensskab.
Det er en god ide, at have en plan i baghånden hvis det nu ikke går godt,
når I mødes, så du har mulighed for at komme hjem eller slippe af med ham,
hvis I mødes hos dig. Måske kunne I også mødes på et neutral sted første
gang f.eks midtvejs mellem jeres 2 byer.

Håber at det kunne hjælpe dig lidt.

mvh Rie

Fra : Spørge Jørgen

Dato : 29-05-01 10:16

Hej Anne

Jeg har selv lavet et indlæg, efter at have læst dit.
Det er ikke så meget et svar til dig, men prøv at læse det alligevel. Måske
kan vi lære hinanden noget.
Held og lykke

Knus fra
"Cyberkæresten" alias Spørge Jørgen

AG <biulv@hotmail.com> skrev i en nyhedsmeddelelse:9eu395$i0$1@sunsite.dk...

Fra : AG

Dato : 29-05-01 13:47

*s*
ja, der er en del ting som jeg kan genkende i cyberkærestens indlæg.. jeg
har dog som sagt endnu ikke mødt fyren. Den sidste tid har vi haft flere
skænderier, og ubehagelige episoder. De kommer sig af at både han og jeg er
forpint over forskellen i vores 'sacrificing' for at være sammen og lade
kærligheden flyde før et møde.
Jeg vil helst følge det råd at mødes som venner (og se tiden an), og jeg er
i stand til at gennemtrumfe det, men nu er situation altså at han, siger
han, ikke vil kunne elske mig igen hvis jeg først har givet han
hjertesorger. Han prøver ihærdigt at få mig til at elske ham mere og lade
være med at reducere/ cencurere mine følelser, tanken om hvor 'lidt' jeg
føler for ham gør ham syg :( Han er overbevist om at jeg har potentiale til
at elske ham mere, hvilket jo sådan set kan være rigtig nok da jeg ikke har
mødt ham endnu, problemet er vel at det 'potentiale' ikke kan komme til
udtryk før.
Vi har talt om at ham er meget besiddende over mig, idet han kræver faste
online tider plus hvad der ellers kan falde af til vores fordel, derudover
har jeg også den ubehagelige følelse af overvågning; han kan godt selv se
det, men siger så sammentidig at det er midlertidig og skyldes at vores
eneste virtuelle kontakt netop må kompensere for fysisk kontakt.
Sidste weekend forsøgte jeg igen at gennemtænke situationen, uden at komme
til nogen løsning, som før endte jeg med at skubbe det fra mig... jeg har
stadig et ønske om at møde ham for at se om det kan udvikle sig i positiv
retning, men har altså svært ved at se hvordan jeg kan håndtere det indtil
da...

Kommentarer og gode råd ønskes forsat :)
mvh Anne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-05-01 13:40

> [...]
> det, men siger så sammentidig at det er midlertidig og skyldes at vores
> eneste virtuelle kontakt netop må kompensere for fysisk kontakt.

Personligt var jeg løbet langt væk for længe siden, men det er nok nemmere
at se udefra end når man står midt i det. Han har stillet nogle krav til
jeres samvær, som han åbenbart forventer at du respekterer. Hvilke krav har
du stillet og er han også indstillet på at respektere dem?
Jeres virtuelle kontakt skal overhovedet ikke kompensere for hans fysiske
behov. Det skal være en optakt, en indledning for at se om der overhovedet
er grobund for et møde. Det er der efter min bedste overbevisning ikke, når
han allerede nu forsøger at kontrollere og styre dig.
Meld dig til petirørfletning eller et pc-kursus og mød nogle levende
mennesker i en periode, og lad cyber"vennen" finde sig et nyt offer.

Mvh Maria

Fra : Thomas

Dato : 05-06-01 20:28

> [...]
> Meld dig til petirørfletning eller et pc-kursus og mød nogle levende
> mennesker i en periode, og lad cyber"vennen" finde sig et nyt offer.

Hej AG
Jeg synes der faldt et par guldkorn dér.
Husk og tænk lidt mere over at det er virtuelt, måske endda substitut-agtigt
eller fiktivt at chatte. Det er bestemt ikke virkelighed. Du har ingen øjne
at følge, ingen lugt, ingen kropsholdninger, der afslører selv de koldeste
mennesker. Manden (eller drengen) du chatter med kan i ro og mag svare på
den måde han tror du vil høre. Og oveni former du det selv. Der er rige
muligheder for at manipulere for dem der vil det. Unge mænd (og ældre), der
møder piger på nettet, har altid, gentager ALTID noget seksuelt bag. Alle
mænd der siger noget andet lyver eller også kan de, af den ene eller anden
grund ikke mærke deres krop. De fleste, som jeg ser det, vil før eller siden
sige noget manipulerende... til deres egen fordel.
De store forskelle på chatteriet og det virkelige møde er rimeligt oplagte,
vil jeg mene. Aner det ikke, men jeg kan levende forestille mig man nogle
gange ville fortrække chatten... *S*

Thomas