Er der nogen ?
Fra : Doris

Dato : 02-05-05 12:33

Er der nogen af jer herinde, der er begyndt at sætte hestene på sommergræs ?
eller er det lidt for tidlig ?
V.H. Doris.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 02-05-05 12:41

Doris wrote:
> Er der nogen af jer herinde, der er begyndt at sætte hestene på sommergræs ?
> eller er det lidt for tidlig ?

Flere andre har sat dem på græs for længst (en måneds tid siden?).

Vi havde dem på græs i går for første gang - i én time. Vores marker
ligger på ret tør og sandet jord. Derfor er de lidt senere klar til
hestenes påvirkning, end andre marker.

-dennis

Fra : Doris

Dato : 02-05-05 14:02

Hej igen.
De er ude på græs hele dagen, men jeg mente også om natten.
V.H. Doris

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 02-05-05 14:12

Doris wrote:
> Hej igen.
> De er ude på græs hele dagen, men jeg mente også om natten.

Okay. Vores er som sagt lige startet op. Der går et par uger eller tre
før dem der kan tåle det går på døgngræs. Andre har haft deres heste på
døgngræs et stykke tid allerede.

-dennis

Fra : Iben Holst

Dato : 05-05-05 12:47

> De er ude på græs hele dagen, men jeg mente også om natten.

Mine har stået ude i døgndrift i en uges tid; faktisk ville jeg gerne have
haft dem ude om natten også for en måned siden, men der var nogle ting der
skulle være i orden først mht. hegn osv.

De står dog ikke på græs om natten, men jordfold...

Iben

Fra : Anet

Dato : 02-05-05 14:28

"Doris" <ddoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen af jer herinde, der er begyndt at sætte hestene på sommergræs
?
> eller er det lidt for tidlig ?
> V.H. Doris.

(klip)

Vores går på sommerfolden nu og er allerede godt tykke af græs.

--
Hilsen
Annette

Fra : john

Dato : 02-05-05 17:03

"Doris" <ddoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen af jer herinde, der er begyndt at sætte hestene på sommergræs
> [...]

Hej Doris

Det nærmer sig tre uger nu - og spørg lige om der er nogen der nyder det!!!

Altså hestene elsker det, og jeg slipper for at muge!!!!

Hilsen John

Fra : Doris

Dato : 03-05-05 08:07

Mange tak for svarene, det var bare lige det at jeg havde hørt at der blev
ned til 5 grader igen om natten.
V.H. Doris.

Fra : john

Dato : 03-05-05 20:34

"Doris" <ddoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Mange tak for svarene, det var bare lige det at jeg havde hørt at der blev
> ned til 5 grader igen om natten.

Ja og????

Da vores startede ude var det let nattefrost, men i betragtning af, at de
har været ude hver dag hele vinteren, at de aldrig går med dækken, og at der
ikke er varme i deres bokse (hvilket desværre betyder at vandet fryser om
vinteren ( ), samt at det var stille vejr, så tog de såmænd ikke skade
af det.

hilsen John