Hestemøg
Fra : Thomas

Dato : 26-04-05 13:50

Forleden hørte jeg i toget nogle damer, der snakkede om, at heste var
en større smittefare end køer, og at hestemøg derfor var mere
smittefarligt end komøg.

Jeg fik desværre ikke fat i forklaringen på hvorfor det forholder sig
sådan?

VH

Thomas

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 26-04-05 14:24

Thomas wrote:
> Forleden hørte jeg i toget nogle damer, der snakkede om, at heste var
> en større smittefare end køer,

Smittefare, hvordan? Hvem smittes og med hvad? Mig bekendt deler
mennesker og heste ikke f.eks. parasitter.

> og at hestemøg derfor var mere
> smittefarligt end komøg.

Hmm. Det kommer vel an på en masse faktorer i det konkrete tilfælde.
Antal, staldforhold, foldforhold, splads, foder osv. osv. Der kan vel
være en generel tendens, men mon ikke det er forskellige fra besætning
til besætning.

Jeg tror lidt det er æbler og appelsiner?

> Jeg fik desværre ikke fat i forklaringen på hvorfor det forholder sig
> sådan?

Jeg ville også gerne høre lidt nærmere :)

-dennis