Bog om Data Strukturer i C?
Fra : JS

Dato : 20-04-05 18:40

Findes der ikke en god bog som grundigt (med C kode eksempler) forklarer
forskellige datastrukturer i C:

Linked-list, Double-linked, Circular-Linked, Hob, stak etc.

Fra : Mads Jensen

Dato : 20-04-05 19:03

JS wrote:
> Findes der ikke en god bog som grundigt (med C kode eksempler) forklarer
> forskellige datastrukturer i C:
>
> Linked-list, Double-linked, Circular-Linked, Hob, stak etc.

Kernighan & Ritchie, "The C Programming Language, 2nd edition" ?

mvh.
--
Mads Jensen - remove "no_" in email

If you're right 90% of the time, why quibble about the remaining 3%?

Fra : JS

Dato : 20-04-05 19:13

Mads Jensen wrote:

> Kernighan & Ritchie, "The C Programming Language, 2nd edition" ?
>
> mvh.

Den er slet ikke omfattende nok og har intet om fx double linked-lists. Jeg
er mere på udkig efter en bog som forudsætter et vist kendskab til C og
beskriver de meste anvendte data strukturer både teoretisk og med
omfattende C eksempler.

Fra : Kent Friis

Dato : 20-04-05 22:03

Den Wed, 20 Apr 2005 20:13:27 +0200 skrev JS:

> [...]
> er mere på udkig efter en bog som forudsætter et vist kendskab til C og
> beskriver de meste anvendte data strukturer både teoretisk og med

Hvis man allerede har "et vist kendskab til C", burde det vel være nok
at få forklaret hvordan strukturen sættes sammen? Hvis man ikke kan
nøjes med at få forklaret at man skal have en "next"-pointer, men også
har brug for et eksempel på hvordan man laver en pointer, har man
IMHO ikke "et vist kendskab til C", medmindre "et vist kendskab" ==
"kan stave til".

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-04-05 19:45

JS <d44sf@44ada.com> writes:

> [...]
> er mere på udkig efter en bog som forudsætter et vist kendskab til C og
> beskriver de meste anvendte data strukturer både teoretisk og med

Jeg synes at "Introduction to Algorithms" er god, men
eksemplerne/algoritmerne er ikke i C, men i pseudokode. Jeg har
implementeret flere forskellige algoritmer og datastrukturer i flere
forskellige sprog på baggrund af den viden jeg har fået fra at læse
ovenstående bog.

--
Jacob - www.bunk.cc
Specifications subject to change without notice.

Fra : JS

Dato : 20-04-05 20:04

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> [...]
> implementeret flere forskellige algoritmer og datastrukturer i flere
> forskellige sprog på baggrund af den viden jeg har fået fra at læse

Jeg har kigget lidt på følgende:

Algorithms In C (part 1-5)
-Robert Sedgewick

Mastering Algorithms With C
-O'reilly

Data Structures Using C
- Aron M. Tenenbaum etc..

Er der nogen som har kendskab til nogen af disse?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-04-05 21:47

On Wed, 20 Apr 2005 21:04:28 +0200, JS wrote:

> Mastering Algorithms With C
> -O'reilly

Denne, synes jeg, er udmærket.
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 20-04-05 21:51

JS <d44sf@44ada.com> wrote:
> Findes der ikke en god bog som grundigt (med C kode eksempler) forklarer
> forskellige datastrukturer i C:
>
> Linked-list, Double-linked, Circular-Linked, Hob, stak etc.

Drop ideen om at det skal vaere C. Hvis foerst du har den grundliggende
ide, saa er de relativt nemme at implementere. Men der er sjaeldent
grund til det. Ingen af de algoritmer du naevner fylder mere end
100 liniers kode at implementere i C. Det er gode oevelser for den
uerfarne. Bare husk blyant og papir til at holde styr paa dine pointere.

--
jlouis