__T()
Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 14:39

Hej,

Jeg ser det ofte, men hvad er egentlig fidusen ved at bruge _T("asdf")
istedet for blot "asdf". Portabilitet måske, men hvordan?

Hvordan fungerer makroen egentlig ?
Hvad er L og hvad er er det nu havelågerne gør
#define __T(x) L ## x

tpt

Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 18-04-05 10:21

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vccore98/HTML/_crt_data_type_mappings.asp

wchar_t wcch = L'ab'; // Specify wide-character constant; fra:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/vccelng/htm/lexic_10.asp

Håber det hjælper.

Fra : Ivan Johansen

Dato : 18-04-05 10:36

Troels Thomsen wrote:
> Jeg ser det ofte, men hvad er egentlig fidusen ved at bruge _T("asdf")
> istedet for blot "asdf".

Jeg har aldrig brugte det og har svært ved at se den store fidus.

> Portabilitet måske, men hvordan?

Meningen er så vidt jeg ved at det skulle være nemt at skifte mellem
ANSI og unicode.

Men jeg tror kun det er Microsoft som bruger det, så det bliver kun
mindre portabelt.

> Hvordan fungerer makroen egentlig ?
> Hvad er L og hvad er er det nu havelågerne gør
> #define __T(x) L ## x

## gør at når du skriver _T("Hello world") bliver det til L"Hello
world", som er en unicode streng.

Hvis du ikke compiler med understøttelse for unicode står der sikkert
#define _T(x) x

Så her får du bare strengen direkte.

Ivan Johansen