Save
Fra : Jesper

Dato : 10-05-05 14:49

Hejsa.

Noget er gået helt galt for mig....

Eksempel.

Dim Test as String
Test = "00000"
open "Test.txt" for output as #1
print #1, Test
Close #1

Debugger Len(Test)=5 men LOF = 7 ??
åbner jeg filen i notepad, er der et tegn (blankt eller...) i enden af de 5
nuller. Stiller jeg markøren efter de 5, og trykker del, fjernes dette tegn
og nu er LOF = 5....

Hvad sker der lige.?? Nogen der har et godt svar..

Jesper.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-05 15:03

Jesper wrote:
> [...]
> og nu er LOF = 5....
>
> Hvad sker der lige.?? Nogen der har et godt svar..

Ja, Print legger til CRLF ( chr(13)chr(10) ).
Notepad viser ikke de tegnene, men tolker dem som "linjeskift".
Når du trykker del i Notepad,
fjerner du linjeskiftet - dvs chr(13)chr(10).

--
1/1g

Fra : Jesper

Dato : 10-05-05 16:08

Ja det er jo derfor, men hvis jeg ikke vil have det crlf med,
hvordan skal det så gemmes, da den der skal læse filen ikke
vil have det tegn med.
Dvs. så filelen=antal tegn * 1

Jesper.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 10-05-05 21:43

Jesper skrev:
> Ja det er jo derfor, men hvis jeg ikke vil have det crlf med,
> hvordan skal det så gemmes, da den der skal læse filen ikke
> vil have det tegn med.

Dim Fil As Integer
Dim Tekst As String
Tekst = "00000"
Fil = FreeFile
Open "\Test.txt" For Output As Fil
Print #Fil, Tekst;
Close Fil

Hvis du afslutter en Print-sætning med semikolon, skiftes der ikke linie.

Du bør aldrig antal at filnr. 1 er ledig, men i stedet finde næste ledige
nummer med FreeFile.

-------
Tomas

Fra : Jesper

Dato : 10-05-05 21:58

Ja se det virkede. Vidste jeg oz godt, men kunne ikke se skoven osv....

Hvis jeg nu VED at der i mit prog, ikke er andre åbne, kan jeg vel godt
bruge #1, eller?
Kan der være en #1 åben i et andet prog, som så kan blokere?

"Tomas Christiansen" <toc-01-nospam-removethisword@blikroer.dk> skrev i en
meddelelse news:Xns9652E708835F5tomascdenmark@212.242.40.170...

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 11-05-05 07:43

On Tue, 10 May 2005 22:57:46 +0200, "Jesper" <oz5@pc.dk> wrote:

> [...]
>bruge #1, eller?
>Kan der være en #1 åben i et andet prog, som så kan blokere?

Nei, dette er lokalt i programmet.
MEN,... det god praksis å bruke freefile - alltid.
Hvis det sitter i fingrene å bruke freefile, er det mindre sjanse for
at det oppstår en feilsituasjon når du en eller annen gang lager ett
program som åpner flere filer

--
1/1g

Fra : Jesper