deprimeret og trist.
Fra : Elsebeth Frederiksen

Dato : 09-05-05 16:52

hej jeg er ny herinde, men er glad for at jeg har fundet stedet.
jeg vil høre om der er nogle af jer herinde som er vokset op med alkoholisme
og som kunne tænke sig at skrive lidt om hvordan de har det idag?

Jeg er vokset op i et hjem hvor min mors kærester har drukket tæt, og min
mor totalt har svigtet mig, fordi huin var for forblændet af de mænd hun
havde boende til at lægge mærke til mig.
Hun døde af kræft sidste år, og jeg tror at det er nu omkring et års dagen
at jeg begynder at tænke over hvad min opvækst har betydet for mit liv som
voksen.
jeg har meget svært ved at komme i kontakt med mennesker. jeg er nærtagende
og er ikke god til at firsvare mig selv hvis nogen opfører sig dårligt
overfor mig. Så jeg er nok lidt sårbar og derfor er der også nogle som føler
de må træde på mig.
Jeg har været i kontakt med TUBA, men deres venteliste er meget lang og jeg
kan risikere at vente i 3- 4 måneder på at komme med i en gruppe.
men jeg fik at vide til samtalen at den måde jeg har det på er meget typisk
for folk som er vokset op med alkoholisme, så nu har jeg da fundet en grund
til at jeg går som jeg gør-.

nå jeg kunne skrive meget mere, men mange af jer er sikkert stået af
allerede så jeg må hellere smutte nu..

håber at høre fra nogen af jer..

hilsen Elsebeth

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 20-05-05 09:59

"Elsebeth Frederiksen" <sleepflower@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en grund til at jeg går som jeg gør-.
>
> nå jeg kunne skrive meget mere, men mange af jer er sikkert stået af

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men måske har lænken et tilbud du kan
bruge. Der er rådgivning og hjælp ikke kun til alkoholikere men også til
pårørende.
Du kan prøve at se på deres hjemmeside: www.laenken.dk

Hilsen
Torben