Obligationer
Fra : Hans Hansen

Dato : 07-05-05 17:26

Hej,

Er der nogen der ved om man på http://www.cse.dk kan se om de forskellige
obligationer er sortstemplet eller blåstemplet? Umiddelbart havde jeg tænkt
mig at købe realkredit obligationer, men de er måske altid blåstemplede i
praksis? Er der evt andre steder man kan se det?

Hans

Fra : Peter H

Dato : 10-05-05 16:42

"Hans Hansen" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænkt mig at købe realkredit obligationer, men de er måske altid
> blåstemplede i praksis? Er der evt andre steder man kan se det?

Du skal have fat i mindsterenten. Den kan måske ses på nogle bankers
hjemmeside, dvs realkredit og statsobligationer med rente der er mindst
denne er blåstemplede. Sådan vil jeg mene det hænger sammen, Jeg hører gerne
fra andre hvis det ikke er rigitgt.

Dvs erhvervsobligationer og 0% obligationer's kursgevinster er
skattepligtige. Især 0% obligationer er af sagens natur baseret på
stigninger og ikke rente.

Fra : Hans Hansen

Dato : 10-05-05 17:04

> Du skal have fat i mindsterenten. Den kan måske ses på nogle bankers
> hjemmeside, dvs realkredit og statsobligationer med rente der er mindst

Som jeg har forstået det er det mindsterenten på udstedelsestidspunktet der
er afgørende. En gang sort- (blå-) stemplet, altid sort- (blå-) stemplet.

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 10-05-05 21:07

> Som jeg har forstået det er det mindsterenten på udstedelsestidspunktet
> der er afgørende. En gang sort- (blå-) stemplet, altid sort- (blå-)
> stemplet.

Helt korrekt.

Fra : Peter H

Dato : 10-05-05 21:08

Det er muligt og meget sandsynligt. Man bliver klogere hver dag.