en dynamisk array eller sådan noget
Fra : thomas

Dato : 05-05-05 14:01

Hej
jeg prøvet at lavet et program i Visual basic (Visual studio 2005 beta)
jeg skal bruge en array, ved ikke hvad jeg skal kalde det, og hvis jeg
sletter en entry i denne array, flytte den selv de entrys før den bliver
slette ned.

altså
array(0) = 0
array(1) = 1
array(2) = 2
array(3) = 3

hvis jeg sletter 2, bliver array til

array(0) = 0
array(1) = 1
array(2) = 3

er der en som kan fortælle hvordan man gør det ?
--
thomas

Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 11-06-05 10:28

"thomas" <thomas@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> array(1) = 1
> array(2) = 3
>
> er der en som kan fortælle hvordan man gør det ?

Jeg tror ikke at der er andre udveje end at lave en ny array, et element
kortere; loope igennem den indledende array og springe det element over, som
du ikke vil have med. Functionen 'redim preserve' er kun anvendelig på det
sidste eller de sidste elementer, eller den/de sidste dimensioner i arrayet,
så den kan ikke bruges i din situation.

Carsten