Symbol
Fra : Kaffebordet

Dato : 05-05-05 11:37

Hello

Fra min farfars dødsbo i KBH kom ind på min væg at hænge en træfigur(et
ansigt) forestillende en gammel evt. kinesisk mand med et fyldigt
ovcerskæg,langt skæg fra hagen,med,syntes jeg et hemmelighedsfuldt smil/grin
på læben .Thumbs up til kunstneren.Han har en fin turbanlignende
hovedbeklædning på På fronten af turbanen, er ridset et tegn jeg ikke ved
hvad forestiller.I virkeligheden kan det måske være meget mere banalt,men
man må jo prøve.
Forestil dig to to ridsede streger i et par,et mere,ved siden af
hinanden,det ene par pegene fra højre skråt nedad mod venstre,
det andet venstre skråt nedad mod højre.Og stregerne krydser
hinanden.Således dannes i centrum det vi fra kortspillets verden kender som
symbolet på ruder,men her er det dog noget anderledes.
På bagsiden er intet graveret eller skrevet.
Er dette et symbol fra en bestemt religion,eller var min farfar blot en
dimsedutsamlende spilledjævel?
(Det allersidstesidste skulle ikke være tilfældet så vidt vi ved.):)

Thnx a lot
Bordet

Fra : Peter Holmgren

Dato : 10-05-05 10:20

Det lyder som "Odal, Othala". Det er en rune, som påviser et hjemsted. Dens
betydning er "anernes land", eller "arv". Bliver den sat sammen med "Ing"
indikeres der "fortid"

--
Metta

Peter Holmgren
"May all beings be blessed with happiness..."