Fra sldprt til dxf
Fra : Søren Thomsen

Dato : 05-05-05 10:09

Hej..

Kan man lave en SolidWorks tegning om til en dxf fil

Mvh Søren

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 05-05-05 22:57

Prøv at kig om der er en dxf export.

P.C.
http://tinylink.com/?UUkgrl2dPc

Fra : Søren Thomsen

Dato : 06-05-05 09:41

Det er der ikke, siger han

S.T

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 06-05-05 12:08

Hvilke andre export muligheder er der så ?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 07-05-05 18:05

On Thu, 5 May 2005 11:08:41 +0200, "Søren Thomsen"
<jada@mail.ingen> wrote:

>Kan man lave en SolidWorks tegning om til en dxf fil

Hvis du starter med at gemme den som en Drawing / *.SLDDRW kan
den gemmes i:

Drawing (*.drw;*.slddrw)
Detached Drawing (*.slddrw)
Drawing Templates (*.drwdot)
Dxf (*.dxf)
Dwg (*.dwg)
eDrawing (*.edrw)
JPEG (*.jpg)
PDF (*.pdf)
Tif *.tif

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Søren Thomsen

Dato : 07-05-05 19:23

Okay..
Kan du forklare hvordan man gør det ? dwg eller dxf vil være meget fint..

S.T

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 08-05-05 15:15

On Sat, 7 May 2005 20:23:11 +0200, "Søren Thomsen"
<jada@mail.ingen> wrote:

>Okay..
>Kan du forklare hvordan man gør det ? dwg eller dxf vil være meget fint..

Jeg er endnu meget "grøn" i SW og det kan sikkert gøre på flere
måder.

Jeg kan ikke huske om der er forskel på de forskellige versioner,
men i SW 2004:

Åbn din part/*.sldprt tegning
File, Make Drawing from Part
Vælg papir f.eks A4 Landscape
Placer de tre billeder på papiret og klik OK

Klik på Model View
Klik på Pil Højre
Klik på Isometric
Insæt tegningen på papiret

Gem tegningen
I boksen under tegningens navn vælger du filtype DXF eller DWG

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : John Jachmsen

Dato : 09-05-05 22:31

Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
> Insæt tegningen på papiret
>
> Gem tegningen
> I boksen under tegningens navn vælger du filtype DXF eller DWG

Men så får han da ikke en 3D tegning ud, vel? Meningen er vel at
SW-modellen skal bruges i ACAD eller et andet program.

Fra : Søren Thomsen

Dato : 10-05-05 19:33

Ja tak.. Var ikke klar over at man skulle gemme den som en drawing.. !!
Men nu virker det.
Tak for hjælpen

S.T

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-05-05 21:03

On Mon, 09 May 2005 23:30:36 +0200, John Jachmsen
<duerikke@duerikke.dk> wrote:

>Men så får han da ikke en 3D tegning ud, vel?
Nej... men kan man gemme en 3D tegning i DXF?

>Meningen er vel at
>SW-modellen skal bruges i ACAD eller et andet program.

Det er vist Iges-filer der er fælles format for 3D-tegninger men
det understøttes ikke i "Mechanical Desktop 2004 DX". Jeg ved
ikke om det understøtes i ACAD 2005 og 2006.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 12-05-05 00:00

Hi

Ja selvfølgelig kan man gemme en 3D tegning som dxf , men det kan
blive alen lange filer fordi hver entity er beskrevet nærmest som
batch kommandoer der opretter nye entities i det program hvor de loades
--- I AutoCAD kunne du forsåvidt skrive din egen post processor til at
skrive DXF som extern fil ,du kunne blot vælge alt i tegningen og
oprette nye entities med de oplysninger du kunne hente i tegnings
databasen bare med Entget . Problemet med nogle DXF exports er når
der refereres som entities eller objekter ikke existerer i det program
der læser , ------- men det er vel nemt nok at finde en dxf kode
manual ?

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-05-05 18:23

On 11 May 2005 15:59:35 -0700, per.corell@privat.dk wrote:

> [...]
>databasen bare med Entget . Problemet med nogle DXF exports er når
>der refereres som entities eller objekter ikke existerer i det program
Med andre ord... det er muligt for en "bitpiller", men der vil
næppe være ret mange firmaer der vil betale for at få det lært og
udført.

>men det er vel nemt nok at finde en dxf kode manual ?
Muligvis, men det er ikke noget jeg har tid til p.t.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 12-05-05 23:00

Hi

"Med andre ord... det er muligt for en "bitpiller", men der vil
næppe være ret mange firmaer der vil betale for at få det lært og
udført. "
Det kommer an på hvormeget DXF du egentlig skal bruge, det kan også
gøres nemmere hvis du vælger de rigtige entities . Hvis det eneste
du har brug for er linier altså vectorer , så er det et meget lille
program der kører meget simpelt ,det er faktisk ikke særligt svært
at lære at programere sådanne små applikationer, ---- alt efter hvad
du skulle bruge det til kunne du f.eks. sortere punkter oppefra og ned
eller sidelæns om det skulle være , ---------- jeg vil så sige ,at
den virksomhed der investerer i det, nok får det de betaler og hvis en
virksomhed der kunne få brug for det _ikke gør det så kan de nok kun
takke sig selv, hvis de ikke kan følge med.
Alene de simpleste spplikationer kan jo betyde en enorm forskel og at
lære at programere indebærer ogsp at man lærer at se forskel på 2D
og 3D , og altså hvad man skal lede efter og hvor foruden havd man
skal kigge efter. Sååååå det er altså en investering der
ovenikøbet kunne betyde en hel masse.