Bærbar til Autocas og andre grafiske progr~
Fra : Laskedyret

Dato : 04-05-05 12:32

Hejsa

Jeg skal hjælpe en ven med en ny bærbar.
- Det skal være IBM
- Den skal bruges til: Autocad, SolidWorks, 3Dstudiomax

Er denne for kraftig eller skal man op i den kaliber?

ThinkPad T42P
Intel® Pentium® M765 2.1GHz FSB400, 1GB PC2700 DDR RAM, 15" TFT 1600x1200
ATI FireGL T2 128MB, 60GB 7200rpm harddisk, Multiburner DVD-RW/CD-RW,
SoundMAX lyd højttalere (2x), 56k V.92 modem, 10/100/1000 Ethernet og IBM
WiFi trådløs 802.11a/b/g, Bluetooth, 4Mbps infarød port, USB 2.0 (2x). IBM
Sikkerhedschip v2.0. Fingeraftryklæser. LiIon batteri (9). Windows XP Pro. 3
års service ( UC2Q1DK )

På forhånd tak for hjælpen

Jesper

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-05-05 15:43

Laskedyret skrev:

> Jeg skal hjælpe en ven med en ny bærbar.

Prøv i dk.edb.hardware.baerbar

Fra : Leif

Dato : 04-05-05 17:55

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Prøv i dk.edb.hardware.baerbar

Nej da - jeg synes bestemt det er den rigtige gruppe.
Skulle vi CAD brugere her ikke også vide, hvilket hw der er relevant,
hvem skulle så? At der er en bærbar er faktisk sagen uvedkommende.

Som mangeårig bruger af Autodesk CAD - siden version 2.52, og næsten lige
så mange år
som cadmanager, vil jeg mene det er et udmærket forslag, men kan tilføje at
jo mere ram
næsten altid er bedre end et par få MHz ekstra.
Ellers er det vel kun at sige at man bør gå efter det hurtigste - hvis ens
pengepung
er til det - for alt 3D og her i blandt også Max'en trækker tænder ud, når
der virkeligt
skal laves noget seriøst.

Mvh, Leif

Fra : Erik Olsen

Dato : 04-05-05 18:13

Leif wrote:
> [...]
> Skulle vi CAD brugere her ikke også vide, hvilket hw der er relevant,
> hvem skulle så? At der er en bærbar er faktisk sagen uvedkommende.

AutoCAD er da ikke et grafikprogram. CAD-programmer har deres egen
gruppe, dk.edb.cad.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Leif

Dato : 04-05-05 21:22

> AutoCAD er da ikke et grafikprogram. CAD-programmer har deres egen
> [...]

Sorry - overså x-postningen.

/Leif

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 04-05-05 18:22

kvælte lige x-posting

Jeg syntes at der er en skal at det SKAL være en IBM, men nu hvor der skal
være så kommer det an på om den skal bruges til 3D og solid eller bare 2D.
Hvis det er solid, så kan den ikke blive for stor og for hurtig.

Mvh
Leon

Fra : Leif

Dato : 04-05-05 21:20

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> wrote in message
> [...]
> være så kommer det an på om den skal bruges til 3D og solid eller bare 2D.
> Hvis det er solid, så kan den ikke blive for stor og for hurtig.

Sorry - overså x-postningen.

Måske han kan finde en tilsvarende eller bedre fra et andet firma, det lader
vi ham om - vi rådgiver vist om cpu, ram osv. ej firmaer.

Han skrev: Den skal bruges til: Autocad, SolidWorks, 3Dstudiomax

Altså både 2D og 3D og visualisering / animering, hvis vi går ud fra at
Autocad er 2D ( i dag dog typisk Inventor - så 3D).
Du har ret: Til solider er der ikke noget der er for godt.

Mvh, Leif

Fra : Brian Lænø

Dato : 05-05-05 23:32

"Laskedyret" skrev
> [...]
> Sikkerhedschip v2.0. Fingeraftryklæser. LiIon batteri (9). Windows XP Pro.

Den ser umiddelbar god ud.
Du har valg en mobil workstation, hvilket er godt.
Grafikkortet kender jeg dog ikke.
Jeg ville nok foretrække et nvidia quadro grafikkort, da der tidligere har
været problemer med Ati kort.
Det bedste vil være at gå ind på Autodesk og Solidworks hjemsider, og tjekke
hvilke kort de understøtter.
Nu skriver du godt nok, at det skal være en IBM, men ellers er Dell M70 et
godt alternativ.
Du kan eventuelt spørge på Autodesk egene nyhedsgrupper.
Du skal bare oprette en ny nyheds konto, hvor server navnet er
discussion.autodesk.com

--
Brian

Fra : Torben Ruby

Dato : 17-05-05 19:17

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Laskedyret" skrev

Jeg bruger overstående maskine (dog 1.8 GHz versionen) til ProE.
I ProE alm brug ligner SolidWorks har jeg ikke fundet nogle problemer, især
ikke når jeg i driveren vælger ProE optimeret opsætning... og da den
indstilling også findes både til SolidWorks og 3DStudiemax ser jeg ingen
problemer her.
I ProE Animation delen har jeg lavet film til en fremlæggelse... (den er ret
go), hvilke jaaa fik maskinen på arbejde... men det ville alle maskiner nu
komme...så hvis den skal bruges til film/animation i 3DstudieMax så ville
jeg da nok smide 1 Gb mere ram i i længden.

Ruby