invalideparings pladserne
Fra : Tournesol

Dato : 04-05-05 10:53

Hejsa

Jeg er efterhånden lidt pist over at nogle forretninger bruger den eneste
invalide parkeringsplads der er til at have vare stående på når der nu er så
mange andre p-pladser
Jeg syntes det er at p.... på dem som har brug for dem

Måtte lige af med min harme håber i kan tåle det

Knus henriette.

Fra : Leonard

Dato : 04-05-05 11:32

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote:

>Jeg er efterhånden lidt pist over at nogle forretninger bruger den eneste
>invalide parkeringsplads der er til at have vare stående på når der nu er så
>mange andre p-pladser

Har du fortalt butiksejeren om problemet?
- og fortalt vedkommende at hvis du ikke kan parkere på den plads, så
bliver du nødt til at handle et andet sted?

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen

Fra : Tournesol

Dato : 04-05-05 17:25

Hejsa

> Har du fortalt butiksejeren om problemet?

Nej entlig ikke .

> - og fortalt vedkommende at hvis du ikke kan parkere på den plads, så
> bliver du nødt til at handle et andet sted?

Det tror jeg de er revendelige glad med det ene sted er silvan en kunne fra
eller til
Det andet er vist en offentlig p-plads hvor de forøjeblikket bygger i
nærheden og de har så valgt bla at bruge handicap parkeringen til opbevaring

Jeg har også set det andre steder og nogle gange ja så køre jeg bare videre
hvis ikke jeg kan komme til at parkere tæt nok på eller venter til manden
har tid og kan hente tingen for mig, hvilken irritere mig lidt når der skal
så lidt til at være selv hjulpen :-\ det kan da også godt være det bare er
mig der er sippet ????

Knus Henriette.

Fra : Leonard

Dato : 04-05-05 18:53

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote:

>det kan da også godt være det bare er
>mig der er sippet ????

Næh, men hvis du ikke gør fjolserne opmærksom på det, så bliver det
aldrig anderledes.

Fra : Tournesol

Dato : 04-05-05 19:04

Hejsa

> Næh, men hvis du ikke gør fjolserne opmærksom på det, så bliver det
> aldrig anderledes.

Du har ret, jeg ved det godt
Jeg skal prøve næste gang

Knus Henriette.

Fra : Leonard

Dato : 04-05-05 21:12

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> wrote:

>Det andet er vist en offentlig p-plads hvor de forøjeblikket bygger i
>nærheden og de har så valgt bla at bruge handicap parkeringen til opbevaring

Det må kunne anmeldes til rette myndighed, fx politiet.

Fra : Erik Richard

Dato : 04-05-05 23:46

Hej Henriette

Tournesol wrote:

> [...]
> nærheden og de har så valgt bla at bruge handicap parkeringen til opbevaring

Det bør de nu ikke være. Uanset om det er en parkeringsplads i forb. med
en butik eller en 'offentlig' - læs: kommunal, - så er de begge
underlagt politivedtægterne i byen. Og da disse regler for
handicapparkering er ens over hele landet, så er der heller ingen forskel.

Det betyder, at du blot kan ringe til den lokale politistation og nævne
det, så får de, der blokerer for pladsen en bøde, så simpel er det.

> [...]
> så lidt til at være selv hjulpen :-\ det kan da også godt være det bare er

Da kan jeg da love dig for, at du ikke er den eneste, der bliver sur
over den slags. - Jeg har nogle gange ringet til politiet her, hvis der
holder en bil på en IP-plads. - Det ser faktisk ud til, at det har
hjulpet noget på de bestemte steder, - jeg havde lagt mærke til, at det
næsten altid var de samme biler, der bare brugte pladserne, og jeg véd,
at det ikke var invalidebiler, - dels pga., jeg kendte et par af dem,
dels pga. manglende skilt...

Jeg kører ikke selv pga. dårligt syn, men jeg synes, det er noget s.....
over for dem, der virkelig har brug for at komme til at holde så tæt som
muligt ved div. faciliteter!

Så bare klø på...
mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Tom Wullf-Jensen

Dato : 14-05-05 11:28

Fra : Rick

Dato : 14-07-05 17:05

Ja, det er rigtigt irriterende og der er alt for få af dem.
Når man bruger 20 minutter på at køre ind til Århus C + endnu 20 minuter for
at fræse rundt i centrum og lede, er det bittert at det eneste man kan gøre,
er at køre hjem igen, fordi alt er optaget.

Fra : Tom Wullf-Jensen

Dato : 14-05-05 11:42

Jeg har lige læst det indlæg fra d.04-05-2005 om
invaledepakeringspladser ved bl.a. supermarkeder og der kan jeg
kun give skriveren ret i at pladserne flere steder bliver brugt
til udstillingsvarer,selv om man henvender sig høfligt til
personalet,så hjælper det desværre kun en dag eller to selv om jeg
bor i en lille by og kommer så godt som daglig i forretningen og
handler, så dit problem er desværre ikke enestående.

Fra : Tom Wullf-Jensen

Dato : 15-05-05 17:38