valutahandel
Fra : Ukendt

Dato : 03-05-05 18:20

Jeg går og overvejer, hvordan jeg kan få 350.000 til at yngle bedst muligt
uden for høj risiko på ca. 3 år.

Jeg stødte på http://www.forexhandel.dk, som anbefaler passiv investering i
valutahandel gennem en broker/agent i USA.

Han og siden lyder meget reel, men jeg har meget lidt forstand på
valutahandel.

Nogen der har erfaringer med sådanne typer investeringer, evt. investeringer
gennem forexhandel.dk eller lignende?

/Kenneth

PS. Andre gode bud på investering modtages også :D - er sq træt af
bankrenten...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-05 00:17

Den 03-05-05 19.20 skrev NumZie følgende:

> uden for høj risiko på ca. 3 år.
>
> valutahandel.

Ovenstående passer ikke så godt sammen, valutahandel kan være ekstremt
risikofyldt.

> PS. Andre gode bud på investering modtages også :D - er sq træt af
> bankrenten...

Den er kedelig, men risikoen er minimal - i hvert fald for de første
300.000 kroner. Risiko og højt afkast hænger stærkt sammen. Vil du have
en højere forrentning end de godt 2%, du kan få i en bank, så må du også
acceptere en højere risiko, og dermed muligheden for, at du i stedet
ender med et underskud.

Lad være med at tro på dem, der lover 10% i rente, heeelt risikofrit.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Desktop Sidebar smelter internettet sammen med din computer.

Fra : NumZie

Dato : 04-05-05 07:51

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Ovenstående passer ikke så godt sammen, valutahandel kan være ekstremt
> risikofyldt.

Det er jeg klar over. Det gælder selvfølgelig om at finde dem, der er gode
til det.

> [...]
> med et underskud.
>
> Lad være med at tro på dem, der lover 10% i rente, heeelt risikofrit.

Det er jeg også klar over :) Jeg har bare svært ved at se nogle særlig gode
muligheder overhovedet med renteniveauet pt. Håbede så nogen havde
erfaringer med passiv valutahandel :)

/Kenneth

Fra : Peter H

Dato : 04-05-05 09:37

SAXO tilbyder billig valutahandel, men da valutaer ingen reel værdi har, men
kun i forhold til andre valutaer (modsat aktier/obligationer/boliger der
også i højt omgang
kun er noget værd i forhold til sammenlignelige ting) skal der enddog meget
dygtig management til for at få et overskud, selvom man godt kan få 10% på
en valuta.

Teorien er så er hvis en valuta giver mere i rente, så er risikoen også
større, og hvis man ikke ved bedre er dette også korrekt og for en
nybegynder vil dette være korekt at afkast og risiko hænger nøje sammen,
men det gælder ikke nødvendigvis for experter. jeg er fx daytrader og har
været det i årevis og teorien er at det ikke kan lade sig gøre eller at 9 af
10 får tab på det. Ikke desto mindre tjener jeg til livets ophold på dette
måde på trods af risikoen skulle være meget stor. Men det er den ikke for
mig, men derfor kan den sagtens være for andre idet uddannelse, erfaring,
porteføljepleje, beslutningsevne osv vil være individuelle.

Hvis jeg åbner en boghandel på hjørnet er risikoen meget stor for tab, da
jeg ikke har erfaring, men for en boghandelekspedient er risikoen meget
lavere.
Nogle kan udemærket tjene penge på valuta, mens 9 af 10 måske taber på det.
Men hvordan du bliver denne 1 af 10 er et stort spørgsmål og slet ikke
passiv som Kim angiver, for valutahandel er på en måde et nulspil på længere
sigt, der er ingen taberer og vindere.

Men passivt at vælge en forrentning der giver mere end 10% stensikkert
findes ikke, og kender heller ingen der har angivet det, hvem er det?'
Jeg har været inde på tidligere at der er investeringer, der giver over 10%
historisk, Sparinvest Value Aktier investeringsforening, Berkshire Hathaway
(der er Warren Buffets egen inv.selskab) han har tjent milliarder af dollars
på, men stensikkert er ingenting, men for udeforstående hænger risiko og
afkast sammen, men ikke for experter. Jeg har fx købt en ny lejlighed med
laveste risiko for prisfald og naboens sælges allerede 55% dyrere end min
(på ½ år) hvorfor fordi min var en såkaldt håndværkertilbud &
førstegangssalg & uinstandsat & solgt af en boligselskab & dødsbo. Du har
alle kriterier for en godt tilbud hvad det var, det samme kan findes på
aktier og valuter men her står jeg af som expert men henviser til dem, der
har forstand på at finde de billige tilbud, herunder Nielsen Global value,
Sparinvest etc,
Men garanteret er ikke noget, engang vores job. Der ER altså muligt at
finde de gode tilbud, og jeg henviser til de nævnte inv.foreninger, men på
trods af deres management kan du sagtens komme til at sælge i utide og få et
tab.

Det er mine bedste passive bud. med risiko som Kim angiver.

"NumZie" <nyhedsgruppesnabelakennethbon.dk> v i en meddelelse

Fra : Peter H

Dato : 04-05-05 10:11

Det jeg prøver at sige er at for udenforstående hænger afkast og risiko nøje
sammen, men det gør det ikke for folk med erfaring, uddannelse og ballast.
Hvis jeg blev ansat som advokat ville jeg tage højeste risiko for jeg er
uerfaring, mens en Xadvokat ville tage en lav risiko pga erfaring.
Hvis du skulle programmere COBOL ville du tage meget høje risiko for fiasko,
fordu du ikke har forstand på det (gæt), mens jeg ville tage en lav risiko
for jeg har erfaring fra tidlgiere. Hvis Kim skulle tegne et nyt hus ville
han tage høj risiko for fejl uden erfaring (gæt), og det ville jeg også,
mens en arkitekt ville tage lav risiko for fiasko.

Det er altså min holdning at risiko er individuelt og hvis jeg pludselig fik
job som trapezartist ville jeg tage en dødsens risiko, men det ville en
tidligere trapezartist ikke, så jeg mener at hvad der er risiko for den ene
behøver ikke at være en risiko for den anden, så at du finder en god
kombination af aktier, investeringsforeninger eller valutaer behøver ikke at
være en større risiko for den erfarne, men kan være for nybegynderen, og på
den baggrund, da jeg får indtrykket af at det er nyt, så ville jeg ikke
kaste mig ud i valutaer. Men hvis du har interessse alligevel ville jeg
besøge www.saxobank.com

Fra : NumZie

Dato : 04-05-05 11:33

"Peter H" <dsl171956@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> trods af deres management kan du sagtens komme til at sælge i utide og få

Jeg har så heller ikke nævnt noget om 10% stensikkert afkast overhovedet -
har jeg?
Jeg er godt klar over, at risiko og afkast hænger sammen - men jeg havde
bare håbet, at nogen havde erfaring med ham agenten gennem forexhandel.dk,
så jeg kunne blive lidt klogere, inden jeg evt. selv ville prøve (og ikke
med store summer i starten!)

/Kenneth

Fra : Peter H

Dato : 04-05-05 12:14

> [...]
> så jeg kunne blive lidt klogere, inden jeg evt. selv ville prøve (og ikke

Nej det nævnte du ikke, men det var Kim der var inde på at 10% sikkert
afkast ikke findes og det var det jeg kommenterede eller gav ham ret i.
SAXO kan næppe være billige til valutahandel, det skulle lige være
www.etrade.dk . Jeg kender ikke forexhandel.dk, før nu, men interessant ser
den nu.

Velkommen til ForexHandel.dk
Opnå et afkast på ca. 5% før skat hver måned ved passiv investering i
valutahandel - vi viser hvordan!

Det lyder for godt til at være sandt, men derfor skal det ikke
udelukkes.
Men det er værd at undersøge om du har fat i noget spændende, men et
højt afkast skal undersøges MEGET nøje. Hvis du ikke kan gennemskue 100%
hvad de laver, ville jeg ikke have noget med dem at gøre. Tag og besøg dem
og se om det ligner en forretning, der lever af valuta eller en forretning
der lever af kundegebyrer.

Har du råd til ikke at læse videre?

Det skriver de på forsiden. Meget mistænksomt og lokkeagtigt.

Forsidens troværdighed ligger til dumpekarakter, men det er min
vurdering, men derfor kan det sagtens skyldes et dårligt
reklamebureau/design der mistænkeliggører indholdet. Jeg vil se nærmere på
siden.

Fra : NumZie

Dato : 04-05-05 12:57

> [...]
> og se om det ligner en forretning, der lever af valuta eller en forretning

Sidens ejermand er ikke en forretning. Han har blot en handelsagent i
kommission, hvor han derfor får 1-2% af agentens bid af kagen. Dvs. han
henviser interesserede, der så åbner en konto. Agenten 'tjener pengene' for
en - tager kommission og giver lidt af det til forexhandel.dk - og resten
får den investerende part så.

> [...]
> vurdering, men derfor kan det sagtens skyldes et dårligt
> reklamebureau/design der mistænkeliggører indholdet. Jeg vil se nærmere på

Han har selv lavet siden ser det ud til. Det står han ejer et andet firma,
der laver hjemmesider.
Ja - troværdigheden kan man ikke give mange pluspoint, men hvis man ser sig
om i dagens Danmark og kigger på reklamer, så er der sq ingen, der
reklamerer 100% troværdigt og ærligt. Det gælder jo om at få kunder i
biksen, og nogen er lettere at narre end andre :)

Jeg kigger selv på det og overvejer det - skal lige høre endnu en eksperts
vurdering, så må jeg se, om det er noget jeg tør kaste en skilling i.

/Kenneth

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-05 13:02

Den 04-05-05 13.14 skrev Peter H følgende:

> Opnå et afkast på ca. 5% før skat hver måned ved passiv investering i
> valutahandel - vi viser hvordan!
>
> Det lyder for godt til at være sandt, men derfor skal det ikke
> udelukkes.

Jeg vil mene, at man allerede der skal løbe skrigende væk. En årlig
forrentning på knap 80% lyder ikke særlig troværdig.

> [...]
> og se om det ligner en forretning, der lever af valuta eller en forretning

De - eller rettere han, for der er tale om en enkeltmandsvirksomhed ejet
af Kenneth Peippo - står ikke selv bag investeringerne, men lever
tilsyneladende udelukkende af returkommission fra den amerikanske
handelsagent som ikke nævnes ved navn. Handelsagenten skal for øvrigt
have 25% af afkastet i salær, så det årlige afkast skal op på 107%, for
at det holder med de "lovede" 5% om måneden.

> [...]
> vurdering, men derfor kan det sagtens skyldes et dårligt
> reklamebureau/design der mistænkeliggører indholdet. Jeg vil se nærmere på

Han har selv lavet det hele, og indholdet ser mistænkeligt ud, fordi det
*er* mistænkeligt. Jeg vil anbefale, at man holder sig langt væk. Fra
såvel forexhandel.dk som fra Kenneth Peippo, der enten må være
usædvanlig godtroende eller som er blottet for enhver antydning af
moralske skrupler.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : NumZie

Dato : 04-05-05 13:46

> [...]
> 25% af afkastet i salær, så det årlige afkast skal op på 107%, for at det

Ikke helt. De 5% er efter handelsagentens salær.

> [...]
> godtroende eller som er blottet for enhver antydning af moralske skrupler.

Såvidt jeg kan se lever han af bannerdesign.dk.
Spørgsmålet er hvilket formål han skulle have med at snyde? Det eneste sted,
det kan gå galt er vel hvis de overførte minimum 5000 USD af en eller anden
grund falder i hænderne på de forkerte.
Ellers kan jeg ikke se, hvilket formål siden skulle have med at snyde
interesserede.

Men kunne da være spændende, hvis nogen havde prøvet det :)

/Kenneth

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-05 16:54

Den 04-05-05 14.46 skrev NumZie følgende:

> Ikke helt. De 5% er efter handelsagentens salær.

Ja, som jeg skrev længere oppe, får investoren sit indskud forrentet med
knap 80% om året, og få at opnå den forrentning skal afkastet være på
107% - forskellen mellem de to procenter er handelsagentens salær. Begge
procenter er selvfølgelig afhængig af, at man vitterligt opnår den
"lovede" forrentning på 5% om måneden.

> Såvidt jeg kan se lever han af bannerdesign.dk.
> Spørgsmålet er hvilket formål han skulle have med at snyde?

Penge! Og i modsætning til investorerne har han ingen risiko. Han får
penge, hvis investoren får overskud, og han mister intet, hvis
investoren mister penge. For ham er fidusen sikker.

> Det eneste sted,
> det kan gå galt er vel hvis de overførte minimum 5000 USD af en eller anden
> grund falder i hænderne på de forkerte.

Det er selvfølgelig også en risiko. Man har ganske givet ingen garanti
mod, at han ikke selv beholder pengene. Men der kan man da trods alt
sagsøge ham, selvom det jo ikke er sikkert, han kan betale pengene
tilbage. Bliver pengene overført, har han sin sti ren lovgivningsmæssigt
(hvis der ikke er en eller anden paragraf om, at han ikke må agere
mellemmand uden at være registreret som finansiel virksomhed).

> Ellers kan jeg ikke se, hvilket formål siden skulle have med at snyde
> interesserede.

Det er utroligt, hvad nogle vil gøre for at få fat i andres penge. Dette
er langt fra det eneste af den slags tiltag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis tetris-klon i form af Tetrix.

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 17:40

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
> Den 04-05-05 14.46 skrev NumZie følgende:

[klip]

Jeg kan høre, at det ikke er dig, men får med på nye og 'fantastiske'
investeringsmetoder :)

Det KUNNE jo også være, han var en af de få reelle tilbage i vores verden,
og at handelsagenten vitterligt var en fornuftig mand :)

/Kenneth

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-05-05 18:33

Den 04-05-05 18.40 skrev NumZie følgende:

> Jeg kan høre, at det ikke er dig, men får med på nye og 'fantastiske'
> investeringsmetoder :)

Det må jeg nok bekræfte. Jeg er yderst konservativ i den retning - jeg
nøjes med at tabe penge på aktier.

> Det KUNNE jo også være, han var en af de få reelle tilbage i vores verden,
> og at handelsagenten vitterligt var en fornuftig mand :)

Det er ikke det indtryk, jeg får af hjemmesiden, den har simpelthen alt
for få oplysninger. Det er typisk for useriøse investeringsfirmaer, at
de er tilbageholdende med oplysninger, og at man ikke fortæller det
mindste om den risiko, der er forbundet med investeringen.

Siden "lover" 5% om måneden (svarende til knap 80% om året), hvilket
klart må været forbundet med en risiko af en betragtelig størrelse. Jeg
vil gerne udfordre dig til at finde et eneste ord på siden om, at du kan
risikere at miste penge på investeringen.

Om din navnebror er reel eller ej, skal jeg ikke kunne sige. I bedste
fald er han godtroende og har bevæget sig ind på et område, han skulle
have holdt sig fra. I værste fald ved han nøjagtigt, hvad han gør.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Din ven i nøden, lær at bruge Joblisten i Windows XP.

Fra : Peter H

Dato : 04-05-05 19:59

Jeg kan kun give Kim ret.
Hvis man lover 5% om måneden skal være mere end blot vagtsom.
Man skal være opmærksom på 2 ting, nemlig afkast og risiko og agenten tager
ikke højde for risiko.
Hvis det var så sikkert at tjene dette valutaprovenue, hvorfor har han så et
firma der markedsfører dette provenue istedet for at koncentere sig om sit
personlige afkast? Jeg sprørger bare. Hans formål er ikke at hjælpe dig og
mig men selv at få et provenue på markedesføring.

Dette forum tjener til formål at hjælpe og advare og det har Kim gjort og
som erfaren investor selv, ville jeg være meget mistænksom hvorfor agenten
ikke selv koncentererede sig om sine egne 3-5% om måneden istedet for at
danne et firma. Det er ikke lyseslukning men vores råd, men derfor kan det
godt være agenten har ret, men som siden ser ud ser det mistænksomt ud.

Måske ville et længerevarende afkast vise mere og det betyder over flere år
og ikke flere måneder.
Der vil altid være nogle der scorer over nogle måneder og de markedsfører
sig, men kan de gøre det over nogle år? Det er mere interessant end over
nogle måneder men måske findes denne oversigt

PH

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 20:38

> [...]
> sig, men kan de gøre det over nogle år? Det er mere interessant end over
> nogle måneder men måske findes denne oversigt

Det er i hvert fald spændende nok at følge. Hvis jeg kunne henvise brugere
og få 1-2% af den fortjeneste, agenten laver på sådan en bruger fremover, så
ville jeg da også gøre det!

Jeg tror i hvert fald sagtens, han kan være reel. At han så ikke informerer
om risikoen osv - det er vi 100% enige om. Ham agenten må være en haj til
det - eller også er han bare heldig - eller også er tallene pure opspind og
fup.

Men jeg glæder mig da til at høre, når nogen får erfaringer derigennem.

Indtil videre handler jeg kun aktier - men selv de 'solide' er sq ikke
særlig sikre pt synes jeg.... der må da snart komme et større fald igen.

/Kenneth

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 07-05-05 17:30

> Jeg vil mene, at man allerede der skal løbe skrigende væk. En årlig
> forrentning på knap 80% lyder ikke særlig troværdig.

Der kan såmænd godt ligge en "reel" forretning bag - Svedjebrug:

Typisk er "setup'et" at de fortager heftigt gearede investeringer for
kundernes penge måske endda i futures/derivater; det skal jo gå hurtigt, det
her. Hvis kunden så er "heldig" scorer Agenten 50% af gevinsten i
"kommision" for det meste er kunden dog Uheldig; så ringer de og beder om
flere penge "til at lukke hans position - fordi ellers ender han med 100%
tab".

Hvis kunden i sin dumhed sender flere penge scorer de 50% af "positionen" i
"komission" for at lukke positionen ... selvfølgelig.

M.A.O:

Forretningsmodellen er simpelthen at spille gratis for Kundernes penge,
Kunderne Tager 100% af Tabene og Agenten tager 50% af Gevinsten (Ganske som
SkatteFar gør hvis man køber Optioner for frie midler i Danmark .

De smarte unge "vekselerer" er selvfølgeligt aldeles ligeglade om de brænder
kunderne af - mange kunder vil endda blive ved med at hælde nye penge efter
de tabte fordi de ikke kan bære tanken om at alt er tabt.

Agenterne kan ikke tabe: Hvis de er i tvivl, kan de tage to kunder og
placere på hver side af et væddemål, og sikre netto 50% af gevinsten
ligemeget hvad vej terningen falder i markedet. De er det ultimative firma,
reduceret til essensen af problemet: at overføre penge fra kundens lomme til
din bank i Zurich.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 07-05-05 16:22

"Peter H" <dsl171956@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Men passivt at vælge en forrentning der giver mere end 10% stensikkert
> findes ikke, og kender heller ingen der har angivet det, hvem er det?'

ERF (NYSE) giver omkring 10% - her er risioken at hvis olieprisen falder
eller renten stiger er der risiko for tab. På nuværende niveau, ville jeg
ikke købe den.

Fra : Jan

Dato : 05-05-05 11:24

"NumZie" <nyhedsgruppesnabelakennethbon.dk> wrote in message news:<4277b2a8$0$275$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> valutahandel gennem en broker/agent i USA.
>
> Han og siden lyder meget reel, men jeg har meget lidt forstand på

Kenneth; et godt råd: Hvorfor pokker kaster du dig så ud i noget du
ikke har forstand på??? Det er jo små (dumme) fisk som dig de store
fisk lever af...
Jeg vil foreslå at du investerer i noget du har forstand på. Pøj Pøj.

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 13:05

"Jan" <janbyrgesen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> fisk lever af...
> Jeg vil foreslå at du investerer i noget du har forstand på. Pøj Pøj.

Hvis jeg havde forstand på noget og vidste, der var gode muligheder for at
tjene penge, så kan du tro, jeg gjorde det.
Jeg leder blot efter en måde at forrente pengene på, og jeg ønsker ikke at
afskrive noget på forhånd.

Lidt ligesom når jeg skal købe bil. Det har jeg ej heller en klap forstand
på, så jeg er nødt til at undersøge alle muligheder :)

/Kenneth

Fra : Peter H

Dato : 05-05-05 14:18

> Lidt ligesom når jeg skal købe bil. Det har jeg ej heller en klap forstand
> på, så jeg er nødt til at undersøge alle muligheder :)

Det er også en god ide, men det tager tid at blive skrap på et område.
Hvorfor kaste sig ud i russisk når man ikke kan sproget? Fordi så lærer man
det til sidst.
Hvorfor kaste sig ud i valuta når man ikke har forstand på det? Fordi man
lærer af det og til sidst mestrer man det - muligvis. Ligesom med russisk.
Selvom 9 af 10 ville få tab med daytrading og investering vil hver 10 stadig
få et udbytte og nogle endda meget helt systematisk. Men du skal have en
plan der anskueliggører hvorfor netop du skønnes at være i den bedste 10del.
Det kan sagtens lade sig gøre, det har jeg jo bevist med daytrading, og jeg
anvender tid på at handle med valuta meget aktivt og overskud giver det
ikke, ej heller underskud, men det er også tilfredsstillende i en ny
læreproces, der kun har varet nogle måneder.

Pointen er her at låne til 0% og indsætte til 5-6-7%, endda 10 hvis man vil.
Dette kan gøres hos FOREXhandlere, dvs man låner i YEN til 0% og sætter dem
fx i britiske pund til 5% eller i NewZealand$ til 7%.
Alle likvide kryds NZD/JPY & GPB/JPY har givet overskud mens de illikvide
ISK (Islandske kroner, ungarske Fiorentiener ...) har givet underskud og
dette kan signalere selvom testperioden har været lille at man skal holde
sig til de likvide valutaer der i daglig sprog betyder GBP, JPY, EUR, USD og
CHF.Det er stort set gratis at låne i CHF (Schweizerfranc) og indsætte til
5,5% i australske dollar, men det er en større videnskab at sprede risikoen
optimalt, så det med alene at investere i tyrkiske lira som en eller anden
garanteret obligation gør på markedet ligner mere lotto end forretning.

Jeg tager hatten af for at du sonderer markedet og vores vurdering, men det
er vi(de andre skribenter) vist enige om at det man ikke har forstand på
skal man holde sig væk fra, men så vil jeg supplere at hvis man fortsætter
med at handle valuta og er indstillet på at starte en flerårig proces med
lærdom, så bliver man klogere, ligesom med andre erhverv, der bliver man
også med tiden klogere hvad enten man studerer russisk eller arbejder i en
boghandel. Men de gyldne nøgler som folk har fundet er ikke til at læse
nogen steder for hvorfor skulle man give dem fra sig?

Under alle omstændigheder, at hvis man begynder på et nyt område, så skal
det gøres langsom, via test, via kontrol og gradvist med øvelser og læsestof
, men ikke med 5000 USD som start, SAXOBANK har også valutafonde og andre
fonde og der kan du måske få et andet billede eller andre statistikker.

For udenforstående er valutahandel volapyk hvis man ikke har studeret det
nøje, men så er det heller ikke volapyk mere. ligesom med russisk. Har man
ikke studeret russisk virker det uforståeligt, men det er det ikke for den
der har lært, så er russisk forståelig. Det betyder på dansk, at for de der
har studeret valuta er der en rød tråd i bevægelserne, mens dem, der ikke
har fattet bevægelserne ikke kan se den røde tråd, og jeg hører selv til
blandt nybegynderer hvor jeg allerede har draget erfaringer, men jeg ved
også at det tager 2-3 år før 10øren falder, sådan var det ihvertfald med
daytrading/investering.

Jeg synes valutahandel er et meget spændende område med potentiale, men
sovende kommer man ikke til det og heller ikke ved at indskyde 5000 USD i en
fond.
Det er der ingen aktiv læreproces i og man kan jo heller ikke være russisk
tolk uden at have lært faget i årevis og mon ikke det er det samme for
valuta? Dem der udtaler sig negativt om det er de, der ikke har siddet med
det i årevis og ikke kan se den røde tråd. Og måske vil det vise sig at der
ikke er nogen. Men jeg kan jo heller ikke se den røde tråd i stjernernes
opbygning og russisk konversation MEN DEN ER DER et eller andet sted. Den
der har fundet finesserne i valuta sidder ikke her og fortæller om det; det
der har kostet år og sved og tårer; Det giver man ikke fra sig og derfor får
du ingen hjælp i dette forum.

Sagt på en anden måde, hvis den røde tråd er åbenlys, så er det for sent, så
vil de professionelle udnytte det
Så forretning er selv at finde en rød tråd hvor andre ikke kan se det. Altså
se et potentiale hvor andre ikke kan, for hvis andre kan er det allerede for
sent.
Så jeg mener at hvis der er meget modstand har man muligvis fat i et
guldkorn eller ingenting, spild af tid. Men hvis alle er enige om en sund
forretning så er det med sikkerhed spild af tid.

PH

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 21:50

> [...]
> guldkorn eller ingenting, spild af tid. Men hvis alle er enige om en sund
> forretning så er det med sikkerhed spild af tid.

Spændende betragtninger. Jeg afventer nu og ser. Måske er det noget fusk -
måske er det godt nok, og nogen må bare indrømme, at ikke alt er som det ser
ud :)

/Kenneth

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-05-05 22:10

Den 05-05-05 22.49 skrev NumZie følgende:

> Spændende betragtninger. Jeg afventer nu og ser. Måske er det noget fusk -
> måske er det godt nok, og nogen må bare indrømme, at ikke alt er som det ser
> ud :)

Det jeg er mest imponeret over i denne tråd er, at du taler om 350.000
kroner. Jeg kan ikke lade være med at undre mig over, hvordan du har
fået skrabet så mange penge sammen, når du tilsyneladende totalt mangler
realitetssans angående placering af penge.

Undskyld, det er hårde ord, men jeg mener, de er på plads, når du
tilsyneladende kan blive ved med at tro, at det omtalte projekt måske er
godt nok, trods at alle advarselslamper blinker helt vildt.

Ikke nok med at der loves en ekstrem (og det ord skal læses meget
bogstaveligt!) god forrentning, firmaet, der lover det, har kun været i
gang i et par måneder. Det har angiveligt selv investeret i projektet,
men hvis du søger lidt på bagmandens navn, vil du se, at de investerede
penge måske slet ikke er hans egne. Han står i hvert fald bag en
indsamlingsside til godgørende formål, og de indsamlede penge
investeres, så vidt jeg kan se, i det pågældende projekt.

Der kræves en tilladelse af den lokale politimester før, at man må
indsamle penge, og jeg tvivler på, at din navnebror har en sådan
tilladelse. En opringning til Hillerød Politi burde kunne opklare dette.

Desuden har man ingen mulighed for at tjekke, om de indsamlede penge går
til de pågældende projekter, eller om han stikker dem i egen lomme.

Som tidligere nævnt, enten er der tale om en meget godtroende person,
der beskæftiger sig med flere ting han ikke har forstand på, og som han
skulle have holdt sig fra. Eller han ved præcis, hvad han laver. Uanset
hvilket der er tilfældet her, er det ikke en person, man skal tiltro
350.000 kroner - og for den sags skyld heller ikke 1.000 kroner.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : NumZie

Dato : 06-05-05 07:27

> [...]
> der er tilfældet her, er det ikke en person, man skal tiltro 350.000
> kroner - og for den sags skyld heller ikke 1.000 kroner.

Fair nok at du har din holdning.
Bare du holder dig fra at undlade mig at have MIN holdning.

Fair nok at du aldrig tager fejl - det tillader jeg mig så at betvivle.
Hvor mine penge kommer fra, er så vidt lige meget.

Jeg tror ikke rigtig, du har fået læst, hvad forexhandel.dk skriver. Han
håndterer ikke noget med penge overhovedet - han henviser blot til en
handelsagent (så ring du bare til Hillerød Politi - de kan næppe svare dig
på noget ang. dette...)

Jeg skal nok lade være med at kommentere nærmere på denne tråd - Janteloven
lever i hvert fald i Danmark i bedste velgående :)

Held og lykke med investeringen fremover.

..theend.

/Kenneth

Fra : alexbo

Dato : 06-05-05 08:08

"NumZie" skrev

> Held og lykke med investeringen fremover.

Tja, mine bedste ønsker for dig, hvis du skulle kaste dig ud i et
valutaeventyr.
Faktisk tror jeg at denne tråd udelukkende havde til formål at gøre
opmærksom på forexhandel.
En reklame vil jeg ikke kalde det, for jo mere man læser jo værre ser det
ud.
En "bliv hurtig rig" ting.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-05-05 08:45

Den 06-05-05 08.26 skrev NumZie følgende:

> Fair nok at du aldrig tager fejl - det tillader jeg mig så at betvivle.

Det påstår jeg såmænd heller ikke, men i dette tilfælde er jeg sikker på
at have ret i, at man skal passe ualmindeligt meget på med at investere
via forexhandel.dk

> [...]
> håndterer ikke noget med penge overhovedet - han henviser blot til en
> handelsagent (så ring du bare til Hillerød Politi - de kan næppe svare dig

Jeg har skam læst siden og andre sider i forbindelse med personen.
Hillerød politi er relevant i forbindelse med et af hans andre
projekter, nemlig pengeindsamlingen til godgørende formål. Jeg nævnte
det for at vise, at han laver andre ting som måske ikke er, som de skal
være.

Og som jeg hele tiden har understreget - det er ikke ensbetydende med,
at han er svindler eller en slem person. Det kan være, han er en rar
fyr, der bare har været for for godtroende og som har bevæget sig ud i
noget, han ikke har forstand på. Men uanset hvor rar han måtte være, så
gør det ikke investeringen mere sikker.

> Jeg skal nok lade være med at kommentere nærmere på denne tråd - Janteloven
> lever i hvert fald i Danmark i bedste velgående :)

Det har intet med jantelov at gøre. Det er udelukkende et forsøg på at
hjælpe dig til ikke at miste penge. Det er dine penge, gør som du vil.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til at bruge de gratis anti-spywareprogrammer Ad-Aware, Spybot

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-05-05 10:01

Den 06-05-05 09.45 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> [...]
> projekter, nemlig pengeindsamlingen til godgørende formål. Jeg nævnte
> det for at vise, at han laver andre ting som måske ikke er, som de skal

Jeg kan oplyse, at han ikke har tilladelse til offentlig pengeindsamling.

Fra : Peter H

Dato : 06-05-05 10:09

> Jeg kan oplyse, at han ikke har tilladelse til offentlig pengeindsamling.
>
> --
Så er forexhandel.dk jo useriøs. En mand der allerede idag bevæger sig på
den forkerte side af loven ville jeg ikke skyde penge i.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 07-05-05 17:14

"NumZie" <nyhedsgruppe@NUMSEHVALkennethbon.dk> skrev i en meddelelse

> Fair nok at du har din holdning.
> Bare du holder dig fra at undlade mig at have MIN holdning.
>
> Fair nok at du aldrig tager fejl - det tillader jeg mig så at betvivle.
> Hvor mine penge kommer fra, er så vidt lige meget.

De kommer vel fra Indsamlingen?

> [...]
> håndterer ikke noget med penge overhovedet - han henviser blot til en
> handelsagent (så ring du bare til Hillerød Politi - de kan næppe svare dig

Hvad skal man så med stodderen? Det er jo *nemt* at finde en Forex-broker at
tabe sine penge hos, endda en reel een og ikke en sidegadevekselerer.

> Jeg skal nok lade være med at kommentere nærmere på denne tråd -
> Janteloven lever i hvert fald i Danmark i bedste velgående :)

.... For MIN MENING - og meninger er jo ukrænkelige ifølge dig selv - er at
"/Kenneth" selv er involveret i "forexhandel.dk" enten som "pusher",
companon eller måske endda som bagmand og havde et håb om at spinne et par
hits ud fra den første post.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 07-05-05 21:26

Den 07-05-05 18.14 skrev Frithiof Andreas Jensen følgende:

> [...]
> "/Kenneth" selv er involveret i "forexhandel.dk" enten som "pusher",
> companon eller måske endda som bagmand og havde et håb om at spinne et par

Jeg gik så vidt som at tjekke ip-numre, men der var ikke sammenfald, og
det er forskellige efternavne, så jeg stoppede detektivarbejdet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til begyndere og uøvede computer- og internetbrugere.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 09-05-05 07:59

> Jeg gik så vidt som at tjekke ip-numre, men der var ikke sammenfald, og
> det er forskellige efternavne, så jeg stoppede detektivarbejdet.

Den anden forklaring er selvfølgelig at "/Kenneth" allerede har sendt
pengene af sted og at det nyindkøbte slips nu er begyndt at stramme lidt ...

Folk hader jo at tage fejl, det er det man tjener de fleste penge på i
markedet: Folk, der *fremturer* med en tåbelig strategi langt ud over enhver
rimelighed. Hvis det ikke var for de folk, ville der næppe være trends man
kunne vædde imod.

Fra : Peter H

Dato : 06-05-05 08:30

Jeg synes også det er spørgeren, der har realitetssans, han spørger os,
inden han går igang for at høre vores mening.Andre går i gang med valuta
uden at spørge og checke andres mening og med fare for at tage fejl og få
negative reaktioner synes jeg det er fornuftigt og seriøst og høre andres
mening om dette projekt.
Det har så vist sig at vores besvarelser er mere eller mindre ens dog
nuanceret.

Jeg synes det er dumstristigt at kaste sig ud i valutahandel uden at høre
andre og det er netop hvad spørgeren gør og det synes jeg er vældig fint og
tjener dette forums formål. De forretninger folk ikke er i tvivl om står jo
ikke her og dem kender vi ikke.

Det handler netop om at spørge og undersøge områder der er behæftet med
usikkerehed, ikke med sikkerhed; det står ikke her. De sikre forretninger
spørger man jo ikke andre om, men kun de usikre for at undgå fælder.

Fra : forexhandel.dk

Dato : 17-05-05 13:29

Hej,

Ved en rutinegennemgang af Google's indexeringer stødte jeg på denne
tråd. Efter at have læst den igennem mener jeg det er på tide jeg tager
til genmæle for forexhandel.dk og de personlige mistænkeliggørelser af
min person som er blevet fremlagt. Jeg hedder Kenneth Peippo og jeg ejer
ForexHandel.dk som er en del af internet firmaet BannerDesign.dk. Jeg
har ingen associering med den anden Kenneth som startede denne tråd og
som jeg har kommunikeret frem og tilbage med nogle gange.

Jeg bor i Farum sammen med min hustru Diana og sammen har vi 2 børn,
Lucas på 2½ og Mejse på 3 måneder. Jeg arbejder til daglig i en
emballagevirksomhed som distrikschef og har i fritiden mit eget firma.
Jeg løber orienteringsløb og nyder ofte italiensk mad og vin. Når de
finansielle mål engang bliver nået flytter vi til en luksusvilla og skal
bare nyde livet. Jeg har en HD fra handelshøjskolen i Slagelse og har
siden min gymnasietid altid interesseret mig for investering. Så nu
håber jeg i har et lidt bedre billede af hvem jeg er, end blot et
usigende username.

Jeg vil gerne starte med at eliminere jeres urimelige mistanker omkring
ulovligheder med hensyn til ecoaid.biz. Dette velgørende projekt
startede i 2002 og administreres på 3. år efter non-profit fondsreglerne
i et offshore land. Hjemmesiden findes IKKE på dansk og vi har INGEN
offentlig indsamling kørende i Danmark. Derfor er det ikke nødvendigt at
have en tilladelse til offentlig indsamling fra det danske politi. Det
er korrekt at ecoaid's midler investeres i divergerende projekter verden
over til gavn for de 4 velgørende organisationer vi støtter, men
valutahandel er blot en lille del af dette. Vi har aktier i oliefirmaer
på Falklandsøerne og mange andre steder. Hvis i fortsat har spørgsmål
omkring dette projekt kan du/i sende en email til admin@ecoaid.biz og
vores frivillige stab vil med glæde besvare alle spørgsmål.

Nu videre til forexhandel.dk. Jeg må sige jeg er meget overrasket over
de kommentarer der er bragt. Jeg vil herunder kort forsøge at besvare
nogle af kerneemnerne. Jeg vil ikke anbefale denne form for investering
til nogen som ikke kender alle aspekter af risiko, afkast og
administration. Dét er blandt andet årsagen til at jeg altid tager en
grundig snak med interesserede investorer før de beslutter sig. Om dette
sker via email, telefonisk eller ved et personligt møde afhænger af
kalenderen og geografien. I må dog kunne forstå at jeg naturligvis ikke
er interesseret i at blotlægge alle informationer på hjemmesiden og
forære dette guldæg væk til alle og enhver. De informationer der mangler
er med vilje tilbageholdt for at beskytte mig og min indtægtskilde.

Det er helt korrekt at jeg modtager mellem 1-3% i kommission fra den
amerikanske handelsagent som en andel i den 25% kommission han opkræver
hvis der er overskud. En investor der åbner en konto gennem
forexhandel.dk betaler altså ikke mere i kommission end hvis han selv
kendte agenten og åbnede en konto direkte. Agenten giver blot afkald på
en del af sin kommission som betaling for den øgede volume.

Lad os lige klare risikoen. Hvis du selv som uerfaren spekulant går ind
på forex markedet via e-trade, saxo eller en international broker, er
sandsynligheden for at du taber dine penge inden for et given tidsrum
95-100%. Selvom jeg mener jeg kender en del til valutahandel tør ikke
engang jeg selv at handle "live" endnu, selvom mit studie af
valutamarkedet runder de 2 år og jeg stadig handler med demo konti.
"Live" handel skal man overlade til de professionelle og det er netop i
denne erkendelse forexhandel.dk blev dannet. For at give helt uvidende
investorer mulighed for at komme ind på dette lukrative marked. For det
ER lukrativt, hvis man ved hvad man gør. Jeg er sikker på Kim Ludvigsen
ville få et hjertestop hvis han vidste hvor meget nogle tradere henter
hjem måned efter måned på daytrading. Det handler lidt om hvile briller
man har på og om man ser muligheder eller begrænsninger.

Risikoen hos handelsagenten er 20% af IOB. (Initial Opening Balance) Det
betyder at hvis din konto kommer ned på 80% IOB vil handelsagenten
stoppe al handel og kontakte dig. Der handles som udgangspunkt med 1-2%
handelsstørrelser og ALTID med stop/loss samt limit ordre. Er det til at
forholde sig til? Der er ingen hemmelighed i dette risikomoment og jeg
skal snarest muligt for tydeliggjort dette på hjemmesiden.

Jeg håber denne post kan åbne op for en saglig og sober debat som viser
den nødvendige respekt for deltagerne. Jeg er en åben bog og har intet
at skjule. Jeg besvarer gerne spørgsmål her eller via email på
info@forexhandel.dk. Hvis min tid tillader det, vil jeg gerne aftale et
personligt møde.

Fortsat god dag!

Kenneth Peippo
ForexHandel.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-05-05 13:59

Den 17-05-05 14.28 skrev forexhandel.dk følgende:

> [...]
> administration. Dét er blandt andet årsagen til at jeg altid tager en
> grundig snak med interesserede investorer før de beslutter sig.

Fint nok, men det var bedre, at det stod på hjemmesiden - hidtil har der
ikke været et eneste ord om risiko, men kun en masse lovende ord om en
meget stor forrentning af startkapitalen.

Det er normalt kun useriøse projekter eller formidlere, der ikke oplyser
noget om risiko på forhånd, så det burde ikke komme som en overraskelse
for dig, at du bliver sat i bås med den slags. Og det gælder ved
investeringer med en almindelige forrenting. Den ekstraordinært høje
forrentning, som der loves her, gør absolut ikke tiltroen større.

> [...]
> forære dette guldæg væk til alle og enhver. De informationer der mangler
> er med vilje tilbageholdt for at beskytte mig og min indtægtskilde.

Tilbageholdelse af informationer om risiko kan kun beskytte din
indtægtskilde på én måde.

> [...]
> på forex markedet via e-trade, saxo eller en international broker, er
> sandsynligheden for at du taber dine penge inden for et given tidsrum

Nu skal du nok ikke sammenligne risikoen ved at bruge din broker med
risikoen ved at handle selv. Du skal sammenligne med risikoen ved at
investere i andre ting som for eksempel obligationer, aktier eller ved
at sætte pengene i banken.

> [...]
> hjem måned efter måned på daytrading. Det handler lidt om hvile briller
> man har på og om man ser muligheder eller begrænsninger.

Nej, jeg får heldigvis ikke hjertestop af den slags. Jeg kan nemlig godt
regne. Når nogle tjener penge, er der også nogle som taber penge. Og
hvis alle brokere kørte med samme aflønning som din, vil der blive tabt
betydeligt flere penge, end der bliver vundet (gevinsterne beskæres
automatisk med 25%).

Medmindre du vil hævde, at der er en masse i markedet, som ikke ved hvad
de gør, halter din påstand. Professionelle taber også penge på
valutahandel - eller rettere, deres kunder gør.

> Der er ingen hemmelighed i dette risikomoment og jeg
> skal snarest muligt for tydeliggjort dette på hjemmesiden.

Fint.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer.