Jstl samt sql
Fra : Carsten Jantzen

Dato : 22-04-05 22:06

Det handler om 2 opgaver jeg har lidt problemer med.
1. Jeg bruger lidt jstl og for en List object med String arrays i,
hvordan får jeg det nemmest ud via jstl. Pt ser min kode således ud:

var="userList" items="${ requestScope.userList }">
   </c:forEach>
Men der indeholder List (util.List) kun en String og ikke et String
array som jeg gerne vil have retur.

2. Det andet omhandler sql. jeg vil gerne selecte unikke navn i en
tabel, dem vil jeg så bruger til at finde deres avg og max score på i en
anden tabel.
Resultatet skal være bruger, max, avg.
Jeg vil gerne lave dette i et script i stedet for flere.

Mvh

Carsten

Fra : Carsten Jantzen

Dato : 22-04-05 22:56

Carsten Jantzen wrote:
> [...]
> anden tabel.
> Resultatet skal være bruger, max, avg.
> Jeg vil gerne lave dette i et script i stedet for flere.
Jeg har indtil videre lavet denne sql, men langler lige det sidste for
at den skal virke.
SELECT navn,MAX(point),AVG(point) FROM tabel WHERE navn LIKE 'test'
group by navn;
Mit problem er nu at den skal sammenligne på en liste a navne som den
får fra denne sql:
SELECT DISTINCT navn FROM jantze2_diverse.bowling_serie;

Så jeg vil gerne have den give flg. resultat.

SELECT navn,MAX(point),AVG(point) FROM tabel
WHERE navn LIKE (SELECT DISTINCT navn FROM tabel)
group by navn;

Det laves i mysql.
/Carsten

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-04-05 16:58

Carsten Jantzen wrote:

> SELECT navn,MAX(point),AVG(point) FROM tabel
> WHERE navn LIKE (SELECT DISTINCT navn FROM tabel)
> group by navn;

Det kunne være noget med:

SELECT tabel1.navn,MAX(point),AVG(point) FROM tabel1, tabel2 WHERE
tabel1.navn = tabel2.navn GROUP BY tabel1.navn

Det er absolut utestet, og jeg er ikke sikker på, om det giver korrekt
AVG, hvis det overhovedet kører... - Men prøv evt. database-gruppen, og
fortæl dem gerne noget mere om dit DB-layout. Måske er løsningen en
design-ændring.

M.v.h.

Jonathan

--
Nye produktpakker med mere diskplads, flere postkasser
mere trafik og flere domæner på samme hotel.

Fra : Carsten Jantzen

Dato : 24-04-05 20:26

> Det kunne være noget med:
>
> SELECT tabel1.navn,MAX(point),AVG(point) FROM tabel1, tabel2 WHERE
> tabel1.navn = tabel2.navn GROUP BY tabel1.navn

Mange tak. Det ledte mig den rigtige vej og jeg fik gjort som du skrev.
perfekt.

/Carsten