Problemer med WSDL2Java
Fra : Finn Jensen

Dato : 22-04-05 21:55

Hej,

Jeg har oversat en WSDL-dokument til java via WSDL2Java - og første
håndsindtrykket var også fint - men nu er problemerne begyndt.

Jeg har tidligere brugt samme WSDL-dokument til en webservice i C# hvor
dokumentet har fungeret fint. Jeg får fint forbindelse til java - og jeg kan
også se at jeg får en soap-envolope tilbage med den forventede resultat, men
der bliver kastet en mærkelig exception her:

java.lang.Object _resp = _call.invoke(new java.lang.Object[] {userID,
password, CVRNumber, new java.lang.Integer(level)});

Jeg har sidder og debugget igennem længere tid nu - og jeg har ingen ide om
hvordan jeg skal komme videre.

Er der andre som har oplevet prblemer når de har oversat WSDL-dokumenter?
Og hvordan har I ordnet disse problemer? Ved I eventuelt hvad mit problem
kan skyldes?

På forhånd tak

Finn

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 23-04-05 10:49

Finn Jensen wrote:
> [...]
>
> java.lang.Object _resp = _call.invoke(new java.lang.Object[] {userID,
> password, CVRNumber, new java.lang.Integer(level)});

Hvilken exception

mvh

Nikolaj Hansen

Fra : Finn Jensen

Dato : 24-04-05 14:53

Ovr - sorry;

Det er denne exception der bliver kastet i den linie:
Exception in thread "main" java.lang.IncompatibleClassChangeError
at
org.apache.axis.message.MessageElement.addTextNode(MessageElement.java:1387)
at org.apache.axis.message.SOAPHandler.endElement(SOAPHandler.java:118)
at
org.apache.axis.encoding.DeserializationContext.endElement(DeserializationContext.java:1083)
at
com.sun.org.apache.xerces.internal.parsers.AbstractSAXParser.endElement(AbstractSAXParser.java:633)
at
com.sun.org.apache.xerces.internal.impl.XMLNSDocumentScannerImpl.scanEndElement(XMLNSDocumentScannerImpl.java:719)
at
com.sun.org.apache.xerces.internal.impl.XMLDocumentFragmentScannerImpl$FragmentContentDispatcher.dispatch(XMLDocumentFragmentScannerImpl.java:1685)
at
com.sun.org.apache.xerces.internal.impl.XMLDocumentFragmentScannerImpl.scanDocument(XMLDocumentFragmentScannerImpl.java:368)
at
com.sun.org.apache.xerces.internal.parsers.XML11Configuration.parse(XML11Configuration.java:834)
at
com.sun.org.apache.xerces.internal.parsers.XML11Configuration.parse(XML11Configuration.java:764)
at
com.sun.org.apache.xerces.internal.parsers.XMLParser.parse(XMLParser.java:148)
at
com.sun.org.apache.xerces.internal.parsers.AbstractSAXParser.parse(AbstractSAXParser.java:1242)
at javax.xml.parsers.SAXParser.parse(SAXParser.java:375)
at
org.apache.axis.encoding.DeserializationContext.parse(DeserializationContext.java:226)
at org.apache.axis.SOAPPart.getAsSOAPEnvelope(SOAPPart.java:645)
at org.apache.axis.Message.getSOAPEnvelope(Message.java:424)
at
org.apache.axis.handlers.soap.MustUnderstandChecker.invoke(MustUnderstandChecker.java:62)
at org.apache.axis.client.AxisClient.invoke(AxisClient.java:173)
at org.apache.axis.client.Call.invokeEngine(Call.java:2719)
at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2702)
at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2378)
at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2301)
at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:1758)
at cvrwebservice.CVRBindingStub.getLegalUnit(Unknown Source)
at Temp.<init>(Temp.java:70)
at Webservice.main(Webservice.java:5)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
at
sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:39)
at
sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:25)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:585)
at com.intellij.rt.execution.application.AppMain.main(AppMain.java:78)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-04-05 15:14

"Finn Jensen" <finn.jensen@hotmail.com> writes:

> Det er denne exception der bliver kastet i den linie:
> Exception in thread "main" java.lang.IncompatibleClassChangeError

Er alle dine .class filer oversat for nylig?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Finn Jensen

Dato : 24-04-05 16:21

Hej igen,

Ja, de er netop blevet oversat via WSDL2java - og jeg har prøvet flere
gange?

Kan man bruge nogle paramtre på WSDL2Java som kan løse problemet?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-04-05 18:24

> [...]

> gange?
>
> Kan man bruge nogle paramtre på WSDL2Java som kan løse problemet?

Jeg så et sted at det også kunne skyldes at de biblioteker du
oversætter imod, ligger i en anden version i din webcontainer.
Specielt servlet.jar skulle være en kandidat.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Finn Jensen

Dato : 24-04-05 19:12

Hej igen,

Og hvad betyder der? Hvordan kan jeg rette fejlen?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-04-05 19:14

"Finn Jensen" <finn.jensen@hotmail.com> writes:

> Hej igen,
>
> Og hvad betyder der? Hvordan kan jeg rette fejlen?

Vær sikker på at alle de biblioteker du bruger når du oversætter din
kode, er identiske med dem i den webcontainer du bruger.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Finn Jensen

Dato : 24-04-05 20:41

Hej,

Er det det samme som at sige at man skal kopilere med -target 1.1 og -source
1.3?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 24-04-05 21:27

"Finn Jensen" <finn.jensen@hotmail.com> writes:

> Er det det samme som at sige at man skal kopilere med -target 1.1 og -source
> 1.3?

Nej, det betyder at din classpath skal være sat rigtigt op.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Finn Jensen

Dato : 28-04-05 17:21

Hej igen,

Det lykkes mig at få fjernet fejlen ved at bruge en anden version af axis¨
WSDL2Java

Mange tak for hjælpen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-04-05 17:28

On Thu, 28 Apr 2005 18:20:50 +0200, Finn Jensen wrote:

> Hej igen,
>
> Det lykkes mig at få fjernet fejlen ved at bruge en anden version af axis¨
> WSDL2Java

Hvilken version af Axis har du hentet?
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Brian

Dato : 28-04-05 21:01

Hej,

Jeg hentede den nyeste version af Axis: Axis 1.2 RC3. Du kan selv se hvad
der er tilgængelig her:
http://ws.apache.org/axis/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 28-04-05 21:08

On Thu, 28 Apr 2005 22:01:03 +0200, Brian wrote:

> Hej,
>
> Jeg hentede den nyeste version af Axis: Axis 1.2 RC3. Du kan selv se hvad
> der er tilgængelig her:
> http://ws.apache.org/axis/
Det er også den version, jeg benytter, men var blot nysgerrig
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen