/ Forside / Karriere / Penge / Økonomi / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Økonomi
#NavnPoint
Nordsted1 8234
ans 3763
dova 3605
refi 3378
Bille1948 3007
svendgive.. 2320
golfhouse 2300
Paulus1 1990
transor 1945
10  alka 1803
Måling af kundetilfredshed
Fra : Lasse Jensen


Dato : 19-04-05 17:57

Hej til de statistikbegejstrede.

Jeg ville høre, om der var nogen der kunne hjæpe mig en smule på rette
vej. Problemet er, at jeg ønsker at belyse kundetilfredsheden hos et
selskab (given opgave op handelshøjskolen). Til dette ville jeg
anvende ECSI-modellen, men jeg føler mig ikke umiddelbart rustet til
opgaven.

Til min rådighed har jeg data i SPSS og SPSS 13 installeret. Er der
nogen der er så velbevandret i ECSI-modellen, PLS-metoden og SPSS at
de kan hjælpe mig igang. Umiddelbart mener jeg ikke, at SPSS direkte
muliggører dette, men måske er der omveje, så jeg kan få bugt med ECSI
trods alt.

-LAsse

 
 
RH (20-04-2005)
Kommentar
Fra : RH


Dato : 20-04-05 17:17

> Jeg ville høre, om der var nogen der kunne hjæpe mig en smule på rette
> vej. Problemet er, at jeg ønsker at belyse kundetilfredsheden hos et
> selskab (given opgave op handelshøjskolen). Til dette ville jeg
> anvende ECSI-modellen, men jeg føler mig ikke umiddelbart rustet til
> opgaven.
>
> Til min rådighed har jeg data i SPSS og SPSS 13 installeret. Er der
> nogen der er så velbevandret i ECSI-modellen, PLS-metoden og SPSS at
> de kan hjælpe mig igang. Umiddelbart mener jeg ikke, at SPSS direkte
> muliggører dette, men måske er der omveje, så jeg kan få bugt med ECSI
> trods alt.

Hej,

Jeg har skrevet speciale om kundetilfredshed og ECSI-modellen (som nu hedder
EPSI ). PLS-metoden er en meget svær statistisk metode, som der vist kun
er et enkelt eller to firmaer i DK, som har fundet formlen til.... Lars
Grønholdt ville ikke ud ret meget om beregningen af modellen - og da vi
snakkede med vores professor om sagen forklarede han, at man kun kan købe
sig til outputtet af en sådan analyse og dermed ikke kan få adgang til den
"hemmelige" formel.

Vi snakkede med vores vejleder om sagen, og han fortalte, at man kan
tilnærme sig værdierne i modellen med at lave en faktor-analyse og derefter
en regressionsanalyse. Vi opgav dog.......

/Sanne



Lasse Jensen (26-04-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Jensen


Dato : 26-04-05 20:09

On Wed, 20 Apr 2005 18:17:14 +0200, "RH" <robin@stofanet.dk> wrote:

>> Jeg ville høre, om der var nogen der kunne hjæpe mig en smule på rette
>> vej. Problemet er, at jeg ønsker at belyse kundetilfredsheden hos et
>> selskab (given opgave op handelshøjskolen). Til dette ville jeg
>> anvende ECSI-modellen, men jeg føler mig ikke umiddelbart rustet til
>> opgaven.
>>
>> Til min rådighed har jeg data i SPSS og SPSS 13 installeret. Er der
>> nogen der er så velbevandret i ECSI-modellen, PLS-metoden og SPSS at
>> de kan hjælpe mig igang. Umiddelbart mener jeg ikke, at SPSS direkte
>> muliggører dette, men måske er der omveje, så jeg kan få bugt med ECSI
>> trods alt.
>
>Hej,
>
>Jeg har skrevet speciale om kundetilfredshed og ECSI-modellen (som nu hedder
>EPSI ). PLS-metoden er en meget svær statistisk metode, som der vist kun
>er et enkelt eller to firmaer i DK, som har fundet formlen til.... Lars
>Grønholdt ville ikke ud ret meget om beregningen af modellen - og da vi
>snakkede med vores professor om sagen forklarede han, at man kun kan købe
>sig til outputtet af en sådan analyse og dermed ikke kan få adgang til den
>"hemmelige" formel.
>
>Vi snakkede med vores vejleder om sagen, og han fortalte, at man kan
>tilnærme sig værdierne i modellen med at lave en faktor-analyse og derefter
>en regressionsanalyse. Vi opgav dog.......
>
>/Sanne
>
Jeg takker og bukker. Så kan jeg indtil videre sove roligt igen
Jeg har netop gennemført en faktoranalyse og regression af resultatet
- så jeg er da på rette vej.

-LAsse

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177414
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407849
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste