Hva godt flash kan gjøre, eller en over
Fra : Kjell Henry Skåden

Dato : 15-04-05 22:45

Er newbe på flash og leter meg gjennom diskusjonsgrupper og andre steder
på nettet for å finne hva godt flash kan gjøre, - eller er dette bare en
overkill.

Har en side som validerer godkjent, både på xhtml og css
http://home.online.no/~old.navy/

Ønsker å gå et trinn videre herfra. Hva vil så være den enkleste og
kvalitetsmessig den beste måten, for å videreføre min side "på flash"
--
Kjell Henry Skåden
http://home.online.no/~old.navy/

-------
Gack därhän och skåden
http://home.online.no/~old.navy/Totti/
-------

Fra : Henny

Dato : 16-04-05 11:53

"Kjell Henry Skåden" <old.navy@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ønsker å gå et trinn videre herfra. Hva vil så være den enkleste og
> kvalitetsmessig den beste måten, for å videreføre min side "på flash"

Du kunne bruge flash til at vise nogle forskellige billeder. Du kunne også
lave et top banner i flash. Derimod vil jeg fraråde dig at lave nogen form
for navigation i flash, i hvertfald ikke uden at have en html-mulighed for
at navigere.

Flash er efter min mening ikke det eneste saliggørende, selvom jeg bruger
det af og til. Din side klarer sig udmærket uden, så det vil da med en vis
ret kunne siges at være "overkill", hvis du absolut _skal_ have flash på
siden.

Man udelukker en procentdel af de besøgende ved at bruge flash. Der findes
folk, som ikke vil have den plug-in installeret.

Mvh.

Henny

Fra : Kjell Henry Skåden

Dato : 16-04-05 20:20

Henny wrote:
> [...]
>
> Man udelukker en procentdel af de besøgende ved at bruge flash. Der findes
> folk, som ikke vil have den plug-in installeret.

Takk Henny, - for dine kloke ord. Årsaken til spørsmålet var om det
findes en progresjon fra xhtml, css og til flash