Dynamisk drop-down menu..
Fra : Helge Duif

Dato : 13-04-05 20:18

Hej, jeg er ved at lave et program, hvor en hel bunke label's indhold
afhænger af, hvilken person, jeg har valgt i et list-felt.

Navnene i list-feltet kommer fra en access-database og er delt op i fornavn
og efternavn.

Jeg kunne godt tænke mig, at når jeg stiller mig i list-feltet og begynder
at skrive navnet på den person som jeg skal finde, så dropper der et felt
ned, som indeholder alle de navne, som opfylder de kriterier, jeg har nået
at skrive og som efterhånden som jeg skriver flere bogstaver indskrænkes
mere og mere, indtil der til sidst kun er et par stykker tilbage....

Ex:

r - alle navne, der indeholder r i hele navnet
re - alle navne, der indeholder re i hele navnet
ren - alle navne, der indeholder ren i hele navnet

Uanset om personen hedder RENe eller SøRENsen

(hvis det er helt umuligt, kan det også bruges hvis den bare søger fra
starten af navnene)

Det jeg søger er lidt lige som den hjælp VB tilbyder når man er inde og
skriver kode og skriver f.eks. Msgbox Text1.t.., så kommer der en liste med:
Text, ToolTipText, Top..., osv...

Jeg havde fået lavet noget, der næsten virkede, men label's kunne bestemt
ikke lide at jeg opererede med et bogstav ad gangen...

mvh. Helge

Fra : Agner

Dato : 14-04-05 08:50

"Helge Duif" <helgeGULBILduif@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg havde fået lavet noget, der næsten virkede, men label's kunne bestemt
> ikke lide at jeg opererede med et bogstav ad gangen...

Hej,
Du skulle ta at indskrænke dit ønske til at gøre som Explorer gør.
Det der med, at du vil åbne en Combo - eller list -box indeholdende
en delnavn som er u-afhængig af delstrengens position i ordet,
det lyder underligt. At lave det, vil føre til en uoverskuelig navnebox.
agner

Fra : Helge Duif

Dato : 14-04-05 10:18

Hej Agner..., ja det var jeg næsten klar over, men det kunne jo være, at der
fandtes en løsning.....

mvh. Helge