lån/leje af kørestol
Fra : Battlefield´s

Dato : 12-04-05 13:38

Hej
Ved ikke om dette er den rette gruppe, men...
Vi overvejer at invitere min svigermor på 86 på en tur til Skandinavisk
Dyrepark, men parken er anlagt som et stisystem hvor man skal gå meget. Det
vil blive for hårdt for svigermor, men kan man leje/låne en kørestol nogen
steder bare for en enkelt dag?
Hilsen Vibeke

Fra : Holst

Dato : 12-04-05 13:48

Battlefield´s wrote:

> [...]
> vil blive for hårdt for svigermor, men kan man leje/låne en kørestol nogen

Har du prøvet at kontakte dem. Det er måske ikke umuligt, at de faktisk
har nogle til udlån. Jeg mener for eksempel næsten med sikkerhed, at
Zoologisk Have i København har det. Måske også her.

Fra : Battlefield´s

Dato : 12-04-05 16:07

"Holst" <newsapr05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> har nogle til udlån. Jeg mener for eksempel næsten med sikkerhed, at
> Zoologisk Have i København har det. Måske også her.

Hej
Jeg har kun checket på deres hjemmeside og der står der at man kan låne
trækvogne, men ikke noget om kørestole. Men jeg kan jo prøve at ringe til
dem.
Hilsen Vibeke

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-04-05 16:41

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> writes:

> Vi overvejer at invitere min svigermor på 86 på en tur til
> Skandinavisk Dyrepark, men parken er anlagt som et stisystem hvor
> man skal gå meget.

Det lyder hyggeligt.

> Det vil blive for hårdt for svigermor, men kan man leje/låne en
> kørestol nogen steder bare for en enkelt dag?

Jobcenter Syd i Århus lejer kørestole ud. Men der er jo lukket i
weekenden, til gengæld er deres priser meget fornuftige. Så hvis I bor
i nærheden måske en mulighed.

Ellers kan I prøve at spørge det nærmeste lokalcenter/plejehjem.

Mvh Trine

--
Fra 1. april tilbyder vi overnatning i seperat lejlighed med plads til
4 mennesker. Tæt på Blokhus, Aalborg, Fårup Sommerland og mange andre

Fra : Battlefield´s

Dato : 12-04-05 17:34

> "Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> writes:
>

> Det lyder hyggeligt.

Ja, der er meget skønt deroppe, og let at komme rundt med en kørestol.

> [...]
> i nærheden måske en mulighed.
>
> Ellers kan I prøve at spørge det nærmeste lokalcenter/plejehjem.

Tak, det vil vi prøve.

Vibeke