Niels Henriksen skrev  den 12-04-2005 23:17:
> "Carsten Riis" <.@.> wrote in message 
> news:b6P6e.111621$Vf.4177155@news000.worldonline.dk...
> 
>>Det gør man dog ud fra forudsætning af, at det er to professionelle parter 
>>der mødes. Derfor skal man heller ikke have samme sikring som forbrugere, 
>>når det aftales anderledes.
> 
> Men derfor skal kvaliteten af varene da stadig være iorden.
> 
kvaliteten?     Hmmm, det er sgu en sjov størrelse.
> 
>>
>>Ja,  Velkommen til livet som erhvervsdrivende, hvor det er professionelle 
>>der handler.
>>
>>Du må forhandle dig frem til de rettigheder som forbrugere har.
>>Hele købeloven fx er deklaratorisk (juridisk for: fravigelig) i 
>>handelskøb.  Sålænge det er aftalt ved indgåelse af købsaftale. fx kan 
>>sælger bare henvise til ens handelsbetingelser, så er det op til køber at 
>>gennemlæse handelsbetingelserne.
> 
> Men derfor skal kvaliteten af varene da stadig være iorden.
> 
> Med det du siger, så man kan bare slå sig ned og kun sælge til erhverv og 
> sælge dårlige varer, da man bare kan skrive at der ikke er nogen returret.
> 
I princippet ja.
Men man burde nok formulere det lidt anderledes, hvis man gerne vil 
forblive leverandør til erhvervslivet.
Derudover returretten har intet reklamation at gøre.
> Men spørgsmålet er hvad han har købt og hvad det er han er utilfreds med. 
> (er nysgerrig)
Tja, det tyder så vidt jeg kan læse ud fra indlægget ikke på, at varen 
lider af en mangel i købelovens forstand.
-- 
mvh    Carsten Riis
                                   Red liv! 4 gange om året
                                   
http://www.bloddonor.dk
                                   Du ved ikke om du får brug for det