Om rygestop - brug ikke nikotintyggegummi!
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-05 07:38

jeg har skrevet et par indlæg om rygestop, som måske kan være af interesse
for læsere af denne NG - oprindelig sendte jeg det til dk.helbed, men måske
det hører mere hjemme her.

Det korte af det lange er, at jeg fraråder brug af nikotinerstatning og
ærligt
talt betvivler påstanden om, at det skulle være meget bevendt:

http://www.modspil.dk/politik/nicorette___forringer_din_chance.html

og anbefaler og minder om, at den bedste måde at holde op med at ryge på er
at holde op med at ryge og aldrig træde ved siden af; det er muligt, at
mennesker, der aldrig har røget til daglig, kan være festrygere uden at
falde i og blive afhængige - men stort set ingen, der *har* været oppe på at
fast dagligt forbrug, kan. Den gyldne regel for at få og opnå et rygestop er
*ingen tilbagefald*:

http://www.modspil.dk/politik/lidt_om_rygestop__iii.html

Denne indstilling er i alle tilfælde, hvad der satte mig selv i stand til at
holde op med at ryge, og skyldes først og fremmest den vejledning, man kan
finde på

http://www.whyquit.com -
den bedste rygestopvejledning, jeg nogensinde har set på internettet.
Anbefal den gerne til en ven - rygestop redder (rent faktisk) liv!

--
http://www.modspil.dk -
fordi tiden kræver et MODSPIL!

Fra : uh

Dato : 26-04-05 09:12

"Carsten Agger" DOT dk> skrev i en meddelelse

> Det korte af det lange er, at jeg fraråder brug af nikotinerstatning og
> ærligt
> talt betvivler påstanden om, at det skulle være meget bevendt

Hej Carsten. Jeg holdt for mange år siden, ca 15, op med at ryge ved hjælp
af Nicorette nikotintyggegummi.

Problemet er, at man når cigaretterne kan undværes uden at det er alt for
slemt, skal man vænne sig af med tyggegummiet. Selv gjorde jeg det ved at
halvere dem, klippe dem midt over, så jeg kun fik halv dosis, men stadig
kunne gumle løs, som jeg havde behov for. Efter nogen tid kunne jeg igen
halvere, klippe dem over en gang til, så de nu kun var kvarte.

Når man er parat til næste tiltag, som man jo er nødt til (!) kan man skrive
tidspunkterne ned for hvornår man tager dem, trække tiden ud og altså trappe
ned så man tilsidst når ned på ganske få gange om dagen. Nu er tidspunktet
så inde til at stoppe med dem, og gå over til alm. tyggegumme, fx stimorol
med lakridssmag eller hvad der tiltaler den enkelte.

Jeg kan stadig ikke undvære mit tyggegummi helt, men generer nu ikke andre
med min vane - og det synes jeg er vigtigt. Mit ugtl. forbrug udgør ca. 30
stk, altså ca 13 kr. - så der er råd til andre og sjovere ting nu for mit
vedkommende, ligesom jeg godt kan se og mærke forskellen.

mvh uh