Kan JavaMail sende krypterede emails der k~
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-04-05 18:10

Jeg har et ønske om at kryptere diverse alerts der sendes til mig via
email af Log4J's SMTPAppender, og læse disse med Thunderbird under
Windows. Af praktiske årsager skal krypteringen foregå rent i Java
1.4 - helst med noget keytoolkompatibelt - men herudover er der ikke
restriktioner som sådan, og jeg har fuld kontrol over både afsender og
modtager system.

Jeg forestillede mig noget med PGP eller S/MIME-kryptering men det er
svært at finde nålene i googlehøstakken.

Er der nogen der har noget der let kan bringes til at virke?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 07-04-05 19:30

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> Jeg forestillede mig noget med PGP eller S/MIME-kryptering men det er
> svært at finde nålene i googlehøstakken.

http://www.google.dk/search?q=javamail+s/mime+pgp
Giver ret relevante hits.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-04-05 20:24

Johnnie Hougaard Nielsen <sfromis@post1.tele.dk> writes:

> http://www.google.dk/search?q=javamail+s/mime+pgp
> Giver ret relevante hits.

Takker for hjælpen med Google. Har du så også noget der let kan
bringes til at virke?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 08-04-05 20:46

> Har du så også noget der let kan bringes til at virke?

Jeg har ikke noget, der ikke kræver en smule kodning. Hvis jeg havde dit
behov, ville jeg overveje at snuppe SMTPAppender klassen fra log4j,
udvide den med kald til en egnet crypto pakke (JavaMail-Crypto ser ud
som en rimelig mulighed), og customisere log4j til at pege på den nye
appender.

/Johnnie

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-04-05 22:00

> [...]
> log4j, udvide den med kald til en egnet crypto pakke (JavaMail-Crypto
> ser ud som en rimelig mulighed), og customisere log4j til at pege på

Det er jeg skam heller ikke bleg for - det var mere at vælge den
rigtige sti.

Imellemtiden har jeg fået cacert.org til at fungere med S/MIME i
Thunderbird. Så mangler der bare at få krypteret med certifikatet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/