Københavnerlejlighed som investeringsobjek~
Fra : Michelangelo

Dato : 06-04-05 08:51

Hejsa.

Jeg går og tænker på at købe en lejlighed til udlejning. Jeg har ingen
interesse i at bo i den selv, andet en for en kortere periode for at
kunne sælge den skattefrit om 5-10 år eller 20 år hvis markedet ikke
arter sig.
Ideen er at den skal finansieres ved udlejning (i hvertfald i en vis
udstrækning). Jeg forestiller mig at gå efter en 4-værelses på omk. 90
kvm i Kbh NV, da der er byfornyelse på vej i den store stil. Samtidig
er NV endnu ikke blevet ramt af de helt store prisstigninger, og der
burde således være plads til en god stigning.

Hvad er der af faldgruber, og ting jeg skal være særligt opmærksom på?
Er banken ligeglade med om jeg selv skal bo i lejligheden, og rager
det egentlig dem?

Jeg vil osse gerne høre nogle real-life erfaringer med udlejning.

Med venlig hilsen

Lasse

Fra : Andrew Wilson

Dato : 06-04-05 18:26

Hej Lasse,

Jeg ved ikke hvis disse kan hjælp, men i england er det meget aldminglig ...

http://www.arla.co.uk/btl/index.htm
http://www.allaboutbuytolet.com
http://www.propertysecrets.net/buy-to-let-secrets/

Mvh

Andrew

Fra : Michelangelo

Dato : 07-04-05 12:15

Tak skal du have Andrew - jeg kigger lige på det :)

Med venlig hilsen

Lasse

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 07-04-05 08:50

"Michelangelo" <essal@mobilixnet.dk> wrote in message

> Hvad er der af faldgruber, og ting jeg skal være særligt opmærksom på?

Lejeloven og Skatteloven; Lejeloven er især en lumsk fætter og det er nok en
god ide at have en advokat med til lejekontrakten hvis du ikke har lyst til
at sidde med lejere, som du ikke kan komme af med, til en husleje som ikke
dækker dine udgifter!

Måske et "Hack" ville være at lade et Aps, som du kontrollerer, eje
lejligheden, du står som Lejer og Fremlejer så til den rigtige Lejer.
Advokaten ved det.

samt,

Markedet;

Nogle vil mene at prisen på ejendomme er vel meget i overkanten p.t. og at
det hurtigt kunne blive billigere, Andre vil mene at boblen kan køre et
stykke endnu og at der i alletilfælde ikke sker noget før man begynder på
artikler i Børsen med at "Ejendom *altid* vil stige" og lange teorier om
hvordan Økonomien har ændret sig grundlæggende, så "de gamle" teorier ikke
duer mere (Min Mening).

Jokeren er Renten - men (Min Mening) så længe det går dårligt i EU og det
vil det gøre i lang tid takket være Tyskland og Frankrig vil renten være lav
og Danmark vil boome fordi vores rente skal matche EU's (p.g.a. bindingen
til Euroen) selvom vi rent nationaløkonomisk "burde gøre noget", for een
historisk gangs skyld kan Økonomerne ikke pisse i Punchen og Poltikerne kom
jo til at love at de heller ikke ville.

> Er banken ligeglade med om jeg selv skal bo i lejligheden, og rager
> det egentlig dem?

Ja, Nej.

Fra : Henrik k

Dato : 07-04-05 21:00

> [...]
til
> at sidde med lejere, som du ikke kan komme af med, til en husleje som ikke

Når jeg får en ny lejer så er den første kontrakt altid tidsbegrænset til 1
år og jeg har været ude at se lejerens nuværende bolig an, måske talt med
tidligere udlejer!

mvh
henrik

Fra : Rasmus

Dato : 30-04-05 16:53

> [...]
> burde således være plads til en god stigning.
>
> Hvad er der af faldgruber, og ting jeg skal være særligt opmærksom på?

Du skal være opmærksom på at du ikke bare kan prissætte huslejen som det
passer dig, hvis lejeren mener huslejen er for høj kan han klage til
huslejenævnet.
Gennemsnitstaksten ligger på 338 kr om året pr. kvadratmeter iflg.
huslejenævnet

mvh
Rasmus

Fra : Flemming

Dato : 01-05-05 15:03

Det synes jeg lyder af utroligt lidt i københavn?

dvs. hvis jeg skulle leje min lejlighed ud der ligger i kbh og er 47 m2, så
ville jeg skulle udleje den for 1323,83 kr om måneden????