Misbrugskonsulent... Kontakter?
Fra : Carsten Riis

Dato : 02-04-05 15:14

Hej alle

Jeg har længe tumlet med tankegangen omkring at fungere som
misbrugskonsulent.

Jeg har fx selv været igennem hele møllen - syntes jeg da selv - af
løgne, tidsforbrug, overspringshandlinger og alt det andet man som
afhængig bilder sig ind af, at have kontrol over tingene.

Personlig er jeg så sluppet billigt igennem mit misbrug. Jeg har ikke
drukket mig fra hus og hjem, jeg har ikke stiftet spillegæld hos
suspekte firmaer og enkeltpersoner eller fået uheldbredelige stiksår af
mindre-rene nåle.

Jeg har såmend kun brugt +3 år på cyberspace. Men det greb som
internettet har haft i mig. Det har været mindst ligeså stærkt som det
man ser hos andre misbrugsformer.
Jeg har endda lige stiftet bekendtskab med ludomani (heldigvis har jeg
ikke svunget visakortet) de seneste måneder.

På jævnt dansk: Jeg har erstattet den ene tidsrøver med en anden.

Det skal være slut nu! Nu!
Og jeg vil endda gerne hjælpe andre med at få kontrollen tilbage over
deres eget liv.

Jeg har taget mig en længerevarende uddannelse, hvor jeg dog ikke har
fået foden indenfor nu på 3. år efter afslutning (har dog haft arbejde i
i alt 12+3 måneder). Så nu skal der ske noget!

Dette "noget" kunne jeg godt tænke mig, at få omsat min eget
misbrugserfaring til noget konstruktivt.
Jeg har selv hevet mig ud af misbruget (eller bedre sagt: jeg fik en
"wake up"-oplevelse og derigennem opdaget hvilket skråplan jeg er gledet
på).

Nu vil jeg gerne i kontakt med andre som har været igennem møllen, og
som evt. vil afprøve mig som "gæstelærer" eller hvad man nu kalder de
mennesker som man hiver frem som gode eksempler på, at det kan lade sig
gøre at tage kontrollen fra <<misbruget>> og tilbage i egne hænder.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Rune Christiansen

Dato : 02-04-05 19:18

Carsten Riis wrote:

> Jeg har længe tumlet med tankegangen omkring at fungere som
> misbrugskonsulent.

[klip]

> [...]
> mennesker som man hiver frem som gode eksempler på, at det kan lade sig
> gøre at tage kontrollen fra <<misbruget>> og tilbage i egne hænder.

Har du prøvet at tage kontakt til et misbrugscenter?

Jeg har engang mødt en konsulent fra Frederiksborg Amt
(http://www.misbrugscentret.fa.dk/), som måske vil være interesseret.

Smid evt. en mail, så finder jeg noget kontaktinfo...

Mvh.

--
Rune

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-04-05 22:21

Rune Christiansen skrev den 02-04-2005 20:17:

> Har du prøvet at tage kontakt til et misbrugscenter?

næh, engentlig ret indlysende, så det vil jeg da gør nu.

> Jeg har engang mødt en konsulent fra Frederiksborg Amt
> (http://www.misbrugscentret.fa.dk/), som måske vil være interesseret.
>
> Smid evt. en mail, så finder jeg noget kontaktinfo...

her er mailadresse:

carsten [a] carben . dk

fjern mellemrum og erstat [a] med @