Æ, Ø og Å i flash aplication
Fra : kimweltz

Dato : 29-03-05 13:21

Jeg har et problem med mit flash i andre browsere end IE.

Når jeg kigger på sitet www.radionet.dk i Mozilla vil den ikke
vise Æ, Ø og Å i de flash-overskrifter jeg har.

F.eks. burde der stå "Velkommen til Radionet på nettet" i det blå
felt på forsiden, men å'et forsvinder i andre browsere.

Jeg bruger følgende kode:

<object data="aktueltHead.swf?nyhed=Velkommen til Radionet på
nettet" type="application/x-shockwave-flash"
      width="528" height="39" class="big_overskrift" >
<param name="movie"
value="aktueltHead.swf?nyhed=Velkommen til Radionet på nettet"/>

Jeg har prøvet at bruge HTML tegn for "å", men det virker stadig
ikke. Nogle ideer?

Tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 01-04-05 06:38

[...]

prøv at følge den tråd, som jeg selv startede for ganske få dage
siden.. den er ret interessant:

http://www.flashfaq.dk/spg.asp?ID=1821

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Alx Zak

Dato : 01-05-05 20:32

Hej hej.

Jeg tror dit problem ligger i dit dynamiske tekst felt.
Hvis du markerer dit tekstfelt og vælger characters skal du vælge en anden
font en _sans og så klikker du på Specify ranges.
Der vælger du Latin (så forbereder flashen sig på at der kan komme special
karakterer i form af åæø osv.).
Det burde virker.

Ellers må du lige skrive igen.

Venlig hilsen Alex.