autocad simpelt som paint
Fra : andropov

Dato : 28-03-05 14:46

Findes der et program som autocad der nærmest er lige så simpelt som
paint der følger med windows.

Vigtigt man kan lave præcise streger hvor der er noget måleangivelse.
som der ikke er i paint f.eks.

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 28-03-05 16:13

Hi
Det bliver nok svært men hvorfor ikke bruge AutoCAD som Paint, altså
tegne løs og så skalere alt udfra en enkelt streg tilsidst. Du kan jo
også overveje at simpelthen tegne i Paint og importere grafiken til
AutoCAD og skalere ved at pege på en linie i grafiken.

Fra : Jan

Dato : 15-04-05 08:05

Kan du ikke lige give mig opskriften på at scalere en tegning ud fra længden
på en enkelt streg.

så vil jeg fan... blive glad

Fra : Basil

Dato : 13-04-05 21:40

andropov wrote:
> Findes der et program som autocad der nærmest er lige så simpelt som
> paint der følger med windows.
>
> Vigtigt man kan lave præcise streger hvor der er noget måleangivelse.
> som der ikke er i paint f.eks.

Jep Sepp
Jeg har noget der hedder Ashlar Vellum, som er fra Win3.0s tid.
Selv min mest stupide kollega kan tegne med det.
Kai

Fra : per.corell@privat.dk

Dato : 15-04-05 20:03

Hi
Det er simpelt lad os sige du har stregen på skærmen og det er alt du
ved, at den er 100 tegne enheder lang eller 19000000000 tegne enheder
lang er ligegyldigt, du vil nemlig skalere den i forhold til de
endepunkter programet automatisk finder, når du sætter Snap til
"Endpoint" .
Du skriver altså Scale og trykker enter, programmet beder dig vælge
hvad du vil skalere du svarer med en af mulighederne du har, du skriver
"all" altså alt der er i tegningen --- du kunne også i forvejen have
valgt emenene ud og kaldt dem "A" , det gør man med følgende
kryptiske sætning ; (setq a(ssget)) hvorefter du kan plukke de emner
du vil kalde "A" og når så Scale kommandoen beder om emner til at
skalere, svarer du blot !A , du sætter et evalueringstegn foran
variable navnet på kommandoprompt i AutoCAD så er den klar til at
blive skaleret.
Fidusen kommer så når du skal beskrive den skalerede linies nye
længde men det er simpelt idet du kan pege på endepunkterne som
automatisk bliver fundet og sige at denne længde skal nu være 1 tegne
enhed lang, når du så trykker enter efter at have svaret alle de
rigtige ting , så vil stregen blive omtegnet og kun være en tegne
enhed lang der imellem hvor du pegede.
Du kunne altså vælge flere snap muligheder, hvor du øjeblikkelig
ville få punktet på enden eller midten på en linie , check snap i
hjælpfunktionen.
check scale i hjælpefunktionen.

Eh i praxis er en tegne enhed en millimeter og skalerer du med det i
tankerne, vil et print af en streg på 20 tegne enheder 20 millimeter
lang.