Kurssikring af obligationer - handelsrente~
Fra : Tobias Nielsen

Dato : 27-03-05 12:35

Hej NG

Er der nogle der logisk kan forklare mig dette:

Jeg kurssikrer et obligationslån på 1,6 mio d. 5/3-04 til udbetaling
1/6-04 - det koster mig ca 12.000 i kurssikring og jeg får
handelsrenter på ca. 12.000 tildelt 5/3. Ved udbetalingen 1/6 får jeg
derimod et fradrag på kuponrente på ca 12.000.

Så: Hvad er lige den logiske forklaring på at jeg først får 12.000 og
derefter skal af med 12.000 igen? Og ikke mindst - hvorfor bliver
handelsrenterne medregnet i ens kapitalindkomst, mens kuponrenterne
ikke gør det?

Mvh

Tobias