spørgsmål til Gud
Fra : Soeren

Dato : 25-03-05 20:07

Laura Schlesinger en en kendt radiopersonlighed i USA, der giver råd til
dem
der ringer ind. For kort tid siden svarede hun et opkald, med henvisning
til
3. mosebog 18:22, at homoseksualitet er en vederstyggelighed, der under
ingen omstændigheder bør tolereres. Det følgende er et åbent brev til Dr.
Laura skrevet af en ukendt amerikansk statsborger.

Kære Dr. Laura
Tak for din indsats for at oplære folk i guds ord. Jeg har lært så meget
af
dig, og jeg prøver at dele disse kundskaber med så mange som muligt. Hvis
nogen forsøger at forsvare homoseksualitet henviser jeg blot til 3.
mosebog
18:22, hvor der klart og tydeligt står at homoseksualitet er en
vederstyggelighed. Så er der ikke mere at sige til det. Men nu behøver jeg
råd for at leve efter Guds ord.

1) Hver gang jeg brænder en okse som et offer, ved jeg at dette giver en
duft som behager Herren. (3. mosebog 1:9) Problemet er blot naboerne.
2) Jeg ønsker at sælge min datter som slave (2. mosebog 21:7). Med det
nuværende prisniveau, hvad vil du mene er en fornuftig pris?
3) I 3. mosebog 24:44 står der klart og tydeligt at jeg kan eje både
mandlige og kvindelige slaver, bare så længe de er købt fra et naboland.
En
af mine venner påstår at det kun gælder for mexicanere og ikke canadiere.
Her er jeg lidt i tvivl. Kan jeg eje en canadier?
4) Jeg har en nabo der insisterer på at arbejde i sabbatten. 2. mosebog
35:2
er utvetydig på dette punkt. Han skal helt klart slås ihjel. Er jeg
moralsk
ansvarlig for at udføre dette selv?
5) En af mine venner mener at selv om det er en vederstyggelighed at spise
skaldyr, (3. mosebog 11:10) så er homoseksualitet værre. Jeg er uenig.
Hvem
har ret?
6) I 3. mosebog 21:20 står det klart og tydeligt at man ikke må nærme sig
guds alter hvis man ser dårligt. Jeg må indrømme at jeg er en smule
nærsynet
og bruger briller. Kan vi gøre undtagelser her?
7) De fleste af mine venner går til frisøren. De får klippet håret på
siderne og tager skægget i kanten. Dette er helt klart en synd ifølge 3.
mosebog 19:27. Hvordan bør de straffes?
8) Jeg har læst i 3. mosebog 11:7-8 at jeg ikke må røre rester af en død
gris, da dette vil gøre mig uren. Må jeg spille amerikansk fodbold hvis
jeg
ifører mig handsker?
9) Min onkel er landmand. Han synder mod 3. mosebog 19:19 fordi han
planter
to forskellige afgrøder på samme jord. Konen er ikke meget bedre da hun
går
iklædt tøj lavet af to forskellige stoftyper. (bomuld og polyester). Min
onkel har også den uvane at han bander meget. Er det virkelig nødvendigt
at
vi samler hele byen for at stene dem til døde, (3. mosebog 24:10-16)? Er
det
ikke nemmere bare at brænde dem til døde i et familieselskab, som vi
plejer
at gøre ved folk der har samkvem med sine slægtninge (3. mosebog 20:14)?

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Andreas Jensen

Dato : 25-03-05 20:58

Har du ikke svarene også? Jeg vil meget gerne se dem.

--
Andreas

"Pay no attention to that man behind the curtain!"

Fra : Soeren

Dato : 25-03-05 21:21

Andreas Jensen wrote:
> Har du ikke svarene også? Jeg vil meget gerne se dem.

Desværre, det trækker lidt ude med svarene, det er måske en dårlig
forbindelse

Soeren

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : TBC

Dato : 26-03-05 00:57

"Soeren" <SoerenA@soeren.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre, det trækker lidt ude med svarene, det er måske en dårlig
> forbindelse

Eller også er det fordi folk ikke gider denne tåbelige træskodans endnu
engang igen igen, eftersom det kunne føles som om de svar de tidligere har
givet tilsyneladende gælder eller agtes for noget som helst, når dette
indlæg tilsyneladende kan genudsendes og komme op gang på gang her i
gruppen.

Det er en genudsendelse af en brugt genudsendelse, en infantilitet som har
været oppe flere gange i gruppen.

Læs alle de svar du overhovedet lyster her fra gruppen i f.eks trådene:

http://makeashorterlink.com/?P5C6220CA

http://shor.ter.dk/127427651

TBC

Fra : TBC

Dato : 26-03-05 02:07

"Soeren" <SoerenA@soeren.dk> skrev i en meddelelse

> Desværre, det trækker lidt ude med svarene, det er måske en dårlig
> forbindelse

Eller også er det fordi folk ikke gider denne slidte træskodans endnu
engang igen igen, eftersom det kunne føles som om de svar de tidligere har
givet tilsyneladende ikke gælder eller agtes for noget som helst, når dette
indlæg tilsyneladende kan genudsendes og komme op gang på gang her i
gruppen.

Det er en genudsendelse af en brugt genudsendelse, en morsom infantilitet

Fra : Vidal

Dato : 26-03-05 14:43

TBC wrote:

> Læs alle de svar du overhovedet lyster her fra gruppen i f.eks trådene:

Men det frygtelige er, hvis du tager til Litauen, kan du
faktisk købe eller leje kvinder til hvadsomhelst mod deres
vilje.

Så sat op mod virkeligheden, er spøgen ikke så frygtelig
morsom.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-03-05 18:47

"Vidal" <vidal@home.dk> skrev i en meddelelse

> Men det frygtelige er, hvis du tager til Litauen, kan du
> faktisk købe eller leje kvinder til hvadsomhelst mod deres
> vilje.

Hvad mener du med "mod deres vilje"? Vi er vel alle ufrivillige lønslaver i
én eller anden sammenhæng.

> Så sat op mod virkeligheden, er spøgen ikke så frygtelig
> morsom.

En spøg er vel sjældent morsom, hvis den ikke har relation til
virkeligheden?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 03/24/05)

Fra : Vidal

Dato : 26-03-05 20:00

Jens Bruun wrote:

> "Vidal" <vidal@home.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad mener du med "mod deres vilje"? Vi er vel alle ufrivillige lønslaver i
> én eller anden sammenhæng.

Unge piger bliver solgt til folk, der driver bordeller
rundt i Europa. Deres pas bliver frataget dem, så de
ikke kan flygte, og de blver truet med repressalier
mod deres familier, hvis de ikke makker ret.

Så det rækker ud over den sædvanlige definition på lønslaveri.
Jeg kender ihvertfald ikke nogen, der arbejder under de
vilkår.

> En spøg er vel sjældent morsom, hvis den ikke har relation til
> virkeligheden?

Slaveri som en god dansk joke? Så rå er vi trods alt vist
ikke endnu.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-03-05 20:02

> [...]
>
> Så det rækker ud over den sædvanlige definition på lønslaveri.
> Jeg kender ihvertfald ikke nogen, der arbejder under de

Det lyder nu som mit arbejde som flaskedreng i Dagli' Brugsen. Undtagen at
jeg er af et andet køn.

> Slaveri som en god dansk joke? Så rå er vi trods alt vist
> ikke endnu.

Mon dog? For at citere mig selv: "Hvis du ikke kan grine af det Grumme,
hvordan kan det Grumme så grine af dig?"

Fra : Vidal

Dato : 26-03-05 21:04

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
>

> Mon dog? For at citere mig selv: "Hvis du ikke kan grine af det Grumme,
> hvordan kan det Grumme så grine af dig?"

Så er der en morsom historie for dig her:

http://www.stiften.dk/artikel:aid=205594

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-03-05 21:53

> Så er der en morsom historie for dig her:
>
> http://www.stiften.dk/artikel:aid=205594

Ikke speciel sjov, men heller ikke speciel usædvanlig. Jeg ser intet
ufrivilligt i sagen. Jeg ser derimod kvinder, der pga. fattigdom går meget
langt for at få et udkomme. Hér adskiller de sig ikke fra andre mennesker
over hele kloden. Vi er så bare kommet en lille-bitte smule længere i
Danmark. Det er såmænd den enste forskel på os og kvinder fra Litauen.

Fra : Vidal

Dato : 26-03-05 23:01

Jens Bruun wrote:

> [...]
> over hele kloden. Vi er så bare kommet en lille-bitte smule længere i
> Danmark. Det er såmænd den enste forskel på os og kvinder fra Litauen.

-----
"H har også slået L i stuen. Han kom hen og slog L og sigtede
på hende med pistolen. L begyndte at bløde. H slog hende mange
gange med knyttet hånd - mest i ansigtet. Pistolen pegede han
mod L's ansigt."
------

Du skal få et andet arbejde, hvis du oplever den slags i
dit nuværende job. Hvis min arbejdsgiver satte en pistol
i ansigtet på mig, var jeg ude på sekundet.

------
"Hun blev solgt til nogle i Tyskland. Til hvem ved hun ikke,
og hun ved ikke, hvad hun har kostet. Hun rejste til Tyskland
med L ( kvinden fra Paradisgade) og nogle andre piger... Hun
kom på et hotel i Tyskland. Hvor ved hun ikke. Hun var der kun
en nat, så kom hun til et andet sted, hvor hun skulle arbejde.

Vidnet nåede at arbejde på tre bordeller i Tyskland i
sammenlagt nogle måneder.

Hun blev hentet af tysk politi, da hun blev banket rigtig
meget ..."
------

Indenfor det offentlige oplever vi ikke den slags. Måske er
virkeligheden hårdere inden for det private?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 26-03-05 23:48

> Så er der en morsom historie for dig her:
>
> http://www.stiften.dk/artikel:aid=205594

Hmm... Jeg ændrer citatet: "Hvis vi ikke kan grine af/sørge over/stoppe det
Grumme, hvordan kan det Grumme så grine af/sørge over/stoppe os?"

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-03-05 21:30

"Andreas" == Andreas Jensen <newsmail@wincrash.org> writes:

> Har du ikke svarene også? Jeg vil meget gerne se dem.

Her er en engelsk udgave, med svar:

<http://minuteswithmessiah.tripod.com/question/attacks2.html>

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Søren Kongstad

Dato : 26-03-05 09:58

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Her er en engelsk udgave, med svar:
>
> <http://minuteswithmessiah.tripod.com/question/attacks2.html>

Sjovt at se en gå med på spøgen.

Moralen til sidst er god, og bør nok tages til hjertet af de tosser som
bruger citater fra mosebøgerne for at begrunde deres egne fordomme om
homoseksuelle:

"Rarely have I seen such a collection of ridiculous questions based on
misquotes or partial quotes of scripture misapplied. A text taken out of
context becomes a mere pretext to do whatever you want."

/Søren

Fra : Boerge

Dato : 26-03-05 10:14

Søren Kongstad wrote:

> Moralen til sidst er god, og bør nok tages til hjertet af de tosser som
> bruger citater fra mosebøgerne for at begrunde deres egne fordomme om
> homoseksuelle

Tja, men forskellen er bare, at de også kan bruge citater fra Paulus'
breve i det nye testamente.

Noget andet er, at vi bruger samme sprogbrug om professionelle udøvere
af holdsport, som vi bruger om slaver. Vi taler om, at sportsudøvere
bliver købt og solgt i stedet for ansat og afskediget af sportsklubber.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : kjaer

Dato : 26-03-05 18:41

"Boerge" <zxdfawd@asdf> skrev i en meddelelse

> [...]
> af holdsport, som vi bruger om slaver. Vi taler om, at sportsudøvere
> bliver købt og solgt i stedet for ansat og afskediget af sportsklubber.

Nej, deres spiller-tilladelser bliver købt og solgt.

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 29-03-05 10:10

"Soeren" <SoerenA@soeren.dk> writes:

> [...]
> under ingen omstændigheder bør tolereres. Det følgende er et åbent
> brev til Dr. Laura skrevet af en ukendt amerikansk statsborger.

Man kan skelne mellem den "juridiske" og moralske fordømmelse i
moseloven. De fleste af lovene fortæller hvad du må og ikke må. Kun
relativt sjældent får vi at vide hvad Jahve selv syntes.

Forskellen er om færdselsloven siger "du må ikke køre i venstre side
af vejen, fordi det er en vederstykkelighed".

Jahve "ophævede" færdselsloven, så nu er det ikke længere forbudt.
Men det ændrer altså ikke ved at det i Jahves øjne stadig er en
vederstykkelighed.

De øvrige love siger generelt blot hvad man må og ikke må, uden særlig
moralsk fordømmelse.

Der er ikke nogen vej udenom at anerkende at Jahve er smålig,
sadistisk og forfængelig gud. Han skabte mennesket og gav det et sæt
love der gå imod den selv samme natur han skabte det med. De 5-10%
han skabte som homoseksuelle er bare særlig uheldige ofre, men alle
der var født medens loven var i kraft var uden en chance.

Os der er født efter Jahve tog sig en tur på Jorden er ikke meget
bedre stillet. Vi kan godt nok blive "frelst" i modsætning til dem
der var her før, men prisen er at vi skal elske ham. Det er basalt
set en voldtægtssituation. Jahve holder kniven for struben på os, og
kræver vi skal elske ham.

Hvis jeg havde troet på Jahve som anden end en metal kraftsvuls der
har inficeret en fjerdel af verdens befolkning, så ville jeg have
gjort alt for at tjene hans modstander. I mine øjne er det Jahve der
er en vederstykkelighed, og enhver der står op imod ham fortjener al
den støtte de kan få.

Jeg har ikke stødt på nogen vederstykkelighed af samme størrelsesorden
hos andre guder end Jahve, generelt kræver de blot at man skal adlyde
dem, ikke elske dem, og deres love hører indenfor det menneskeligt
mulige at adlyde, plus der ofte er en hvis fleksibilitet for mindre
forseelser.

--
"Believe in the loving god! Repent your sin before the loving god!
Tremble at the might of the loving god! ACCEPT ME AS YOUR SAVIOR

Fra : Vidal

Dato : 29-03-05 10:38

Per Abrahamsen wrote:

> [...]
> der var her før, men prisen er at vi skal elske ham. Det er basalt
> set en voldtægtssituation. Jahve holder kniven for struben på os, og

Jesus siger jo netop, man elsker Gud, ved at
elske sin næste. Det må da være overkommeligt.

Dertil siger han, *alle* mennesker uden forbehold
er syndere og vi alle er lige i synden.

Dvs, f.eks. en homoseksuel ikke er mere syndig end
alle andre måske heteroseksuelle mennesker. Der kan
ikke skelnes på den måde. Vi er lige i synden.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-03-05 12:01

"Soeren" skrev

[ ... vedr. homoseksualitet ... ]

Da jeg læste dit indlæg, kom jeg til - for sjov skyld - at spørge Gud:

"Hvorfor må jeg ikke stjæle?"

Da svarede Gud mig med ordene:

DADDY:
(2005-03-26, CET 11:00)
- "Fordi det er forkert."

Hmm ... Herren ønsker åbenbart, at jeg skal give responce på dit indlæg:

-

Skønt mange i dette forum ikke bryder sig om Cyril Malka pga. hans
kristendomskritik, sagde han nu engang noget (i kraft af hans faglige viden
som psykoanalytiker), der var ganske interessant:

Name: Kall, Mogens
Date: 23. januar 2004 CET 14:40 (DK-vintertid 2004/2005)
Subject: Re: Homoseksualitet er ikke medfødt
1327 news:Az9Qb.78403$jf4.5001801@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

"Cyril Malka" skrev
(news:20040123103333.0b42cd28.malka@sekter.org):

> Det er der ikke ret meget nyt i. De gange, hvor jeg har haft med
> homoseksuelle at gøre, har disse, i mange tilfælde, ændret seksuelle
> adfærd og det, SELV OM vi slet ikke arbejdede på selve personens
> seksualitet.
>
> Idet personen, gennem terapien, stoler mere på sig selv og får mere
> selvsikkerhed, ændrer det det homoseksuelle adfærd i mange tilfælde
> (ikke alle!).

=== citat slut ====

FORUDSAT selvfølgelig at der er noget om snakken, ville det da ikke være
lidt tarveligt blot at tilbyde et par "krykker" fremfor den ægte vare ?

DADDY-Break:
(2005-03-26, CET 11:14)
- "Jo!"

11:14
- "Kom til Mig ... for Jeg vil læge dig [genoprette din personlighed]."

Kirken skal IKKE fordømme de homoseksuelle, for der er som oftest en tragisk
grund til ...

DADDY:
11:18
- "Nemlig."

.... at mennesker i deres selvopfattelse er blevet, som de er.

Dog har vi, Kirken (John 15,1-5), INGEN kompetance fået af Gud til at
velsigne homoseksuelle parforhold samt homoseksuelle ægteskaber; idet
sådanne forhold ér synd i Guds øjne (Rom 1,26-27). Kirken kan altså
beklageligvis IKKE tilbyde "krykker" til disse mennesker. Ønsker du/I Guds
hjælp, da må du/I korsfæste "ukrudtsplanten" ved dets rod (Gal.2,19-20),
således at der gøre plads til noget nyt: din/jeres sande identitet ...

Heaven-Break:
11:45
- "Amen."

På en måde skal du/I være glade (de af jer som tumler med disse problemer)
fordi "ukrudtspanten" er så konkret og derfor let at identificere. Andre
menneskers "ukrudtsplanter" er langt mere skjulte (såsom egenkærlighed,
partiskhed, racisme og antisemitisme) og derfor vanskeligere at bekæmpe.

Ifør jer Kristus ... lad jer korsfæste med Ham ...

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 4000 Danish Kr. (around 700 US $), jump ...
3640 news:idWXd.103947$Vf.3986983@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-03-05 12:21

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... vedr. homoseksualitet ... ]

Et menneske spurgte:

(2005-03-26, CET 12:13)
- "Er der håb for mig ?"

Ja - der er håb for os alle.

Jeg var en tyv inden jeg blev *personlig* kristen, men Gud viste Sin
kærlighed mod mig ved, at Kristus døde for mig, MEDENS jeg endnu var en
synder. Således også med dig (Rom.5,8).

Fat mod: Gud er MED os, Esajas 7,14 (ikke IMOD os) ...

File-number: 3694

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 26-03-05 12:32

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... vedr. homoseksualitet ... ]

> [...]
> synder. Således også med dig (Rom.5,8).
>
> Fat mod: Gud er MED os, Esajas 7,14 (ikke IMOD os) ...

Det samme menneske sagde:
(2005-03-26, CET 12:25)
- "Men jeg føler mig så fordømt."

Jesus fordømmer dig ikke (Rom.8,1)!

Vi er mange mennesker, som har følt os fordømt pga. det ene og det andet her
i livet. Men vi har erfaret, at det slet og ret ikke var vores sande
identitet ...

DADDY:
(2005-03-26, CET 12:29)
- "*Jeg* elsker dig, Mit barn ... og Jeg længes efter samvær med dig."

File-number: 3695