Knap, der ikke er firkantet...
Fra : Helge Duif

Dato : 25-03-05 16:43

Hej, jeg vil lave et lille program, hvor jeg skal bruge fire knapper, som
jeg enten skal kunne trykke på med venstre musetast eller som reagere på de
fire piletaster. Så længe tasten holdes nede, skal knappen ændre farve.

De ting har jeg styr på vha. command-knapper, MEN...., jeg vil have at
knapperne er trekantede eller runde eller noget andet..., alt andet end
firkantet, kan det lade sig gøre.....????

mvh. Helge

Fra : Agner

Dato : 11-04-05 12:16

"Helge Duif" <helgeGULBILduif@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> knapperne er trekantede eller runde eller noget andet..., alt andet end
> firkantet, kan det lade sig gøre.....????

Så skal du bruge en PictureBox. Og set dens BackColor til
den omgivende farve. Og set dens borderStyle to none.
Så er der 2 muligheder. Du can bygge en trekant eller en cirkel
med line -eller -shape controls på pictureBoxen.
Sæt først disse controls på formen og byg din figur, dernæst highLight
figuren og copy den til clipBoard, dernæst highLight pictureBoxen og
paste figuren fra clipBoard. -Nu er figuren så på pictureBoxen.
Den anden mulighed er at tegne en figur i Paint og loade pictureBoxens
picture property med bitmap figuren.

agner

Fra : Helge Duif

Dato : 13-04-05 19:47

Tak for svaret, jeg vil prøve at eksperimentere mig frem....

mvh. Helge