Ny hjemmeside med Kristen Kunst / www.kris~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 24-03-05 05:29

Hejsa. Ikke helt færdig på alle siderne, men kunne I give lidt respons på
hjemmesiden:
http://www.kristen-kunst.dk/

/ Thomas

Fra : Gainsbourg

Dato : 24-03-05 21:24

Det synes jeg faktisk at du er sluppet hæderligt fra. Siden er overskuelig
og nogenlunde renfærdig, selvom der er en del farver, som dog spiller ok med
dine malerier. Den er logisk opbygget og indlysende og jeg kunne forestille
mig, at du kunne have fordel af at lave linket Galleri=>maleri om til
Galleri=>maleri=>årstal efterhånden som tiden går og din produktion vokser.
Det vil gøre det overskuelig at loade og også sjovt at brugeren kan følge
dig som kunstner fra periode til periode.

Jeg går ud fra, at alle billeder med tiden skal være "clickable" så det er
muligt at se billedet i stor opløsning? Måske skulle det være muligt at åbne
et nyt vindue med et helt stort foto af hver maleri, så man virkelig
fornemmer hver enkelt farveskift... Især hvis det er meningen at folk skal
kunne købe kunsten, så de har et lidt bedre vurderingsgrundlag. Du maler jo
i nogle ret store formater.

En lille petitesse kunne måske være, at der godt kunne tåle at være en smule
"luft" mellem tekstens i overskriftens venstre kant (i den hvide ramme) og
så den røde menu ramme. Det kunne løses ved at indsætte en lille bitte
usynlig tabelcolonne på nogle få pixels yderst til venstre eller bare et
hvidt tegn.

Men ellers en udemærket side - måske skulle du lave et link med links til
andre relevante sites - og evt. spørge disse sites om de havde lyst til at
linke til dig, så så mange som muligt får chancen for at kikke forbi din
side.

Held og lykke

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 25-03-05 02:28

Gainsbourg wrote:
> [...]
> efterhånden som tiden går og din produktion vokser. Det vil gøre det
> overskuelig at loade og også sjovt at brugeren kan følge dig som

Det er en rigtig god idé! Har også tænkt på hvordan jeg skulle udstille det
hele overskueligt, og din idé er egentlig meget fornuftig. Men hvad så hvis
jeg laver en serie over et bestemt tema - hvordan skulle dette præsenteres?

> Jeg går ud fra, at alle billeder med tiden skal være "clickable" så
> det er muligt at se billedet i stor opløsning?

Helt rigtigt, den mulighed skal være på alle billeder.

> [...]
> meningen at folk skal kunne købe kunsten, så de har et lidt bedre
> vurderingsgrundlag. Du maler jo i nogle ret store formater.

Igen en rigtig god idé- det vil jeg lave en mulighed for.

> [...]
> indsætte en lille bitte usynlig tabelcolonne på nogle få pixels
> yderst til venstre eller bare et hvidt tegn.

Det har du ret i, og jeg er allerede igang med at prøve at rette det.

> [...]
> til andre relevante sites - og evt. spørge disse sites om de havde
> lyst til at linke til dig, så så mange som muligt får chancen for at

Det vil jeg lave! Så er det vel bare at google på de relevante sites hvor en
udveksling kunne finde sted?

> Held og lykke

Mange tak! Det var en relevant og konstruktiv gennemgang du gav, takker!

Med venlig hilsen
Thomas!

--
Besøg mit WebGalleri med Kristne malerier: www.Kristen-Kunst.dk

Fra : Kirsten

Dato : 25-03-05 09:22

Jeg syntes også siden er flot og nemt at overskue, men er lige faldet over
en ting.
Hvis man klikker på linket til Århus kuntsakademi så åbner den sig i din
ramme og det er ikke godt.
Men held og lykke med siden
mvh Kirsten

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 25-03-05 13:32

Kirsten wrote:
> [...]
> faldet over en ting.
> Hvis man klikker på linket til Århus kuntsakademi så åbner den sig

Tak Kirsten, det er en fejl, den må jeg ind og have rettet!
/ Thomas

--
Besøg mit WebGalleri med Kristne malerier: www.Kristen-Kunst.dk