Flash kontakter databasen?
Fra : Yasser

Dato : 23-03-05 14:17

Er der nogen der ved hvordan man får en alm. flash til at
kontakte databasen?
Sådan at fx. teksten står i databasen og det vises i selve
flashen ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 23-03-05 21:02

>Er der nogen der ved hvordan man får en alm. flash til at
>kontakte databasen?
>Sådan at fx. teksten står i databasen og det vises i selve
>flashen ?

du snakker MEGET løst.. hvad er det for en database, som du ligger ind
med? normalt får man flash til at snakke med databaser via et
serverside scripting sprog som f.eks. php eller asp..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Danmarks nye slankeportal
-----------------------------
W. www.slankogrask.dk
E. info@slankogrask.dk

Fra : Yasser

Dato : 25-03-05 18:33

Øhm jeps nu ved jeg det, men ved bare ikke hvordan man gør :P

Var det ikke noget med

onFrame (1,afterPlacedObjectEvents) {
stop();
}
onFrame (2,afterPlacedObjectEvents) {
this.loadVariables("part1.txt");
stop();
}
onFrame (3,afterPlacedObjectEvents) {
this.loadVariables("part2.txt");
stop();
}
onFrame (4,afterPlacedObjectEvents) {
this.loadVariables("part3.txt");
stop();
}

Bare isted for part*.txt part*.php ikke os? så skal selve php'en kontakte
selv databasen?

Fra : Alx Zak

Dato : 01-05-05 20:20

Hej der!

Hvis du tænker i retning af en database og at flash skal arbejde sammen med
den vil jeg foreslå du kigger på denne guide:
http://www.kirupa.com/developer/actionscript/flash_php_mysql.htm

Den er rigtig god og forklarer hvordan man sender variabler frem og tilbage
fra flash igennem php og til en mysql database.
Og det gode er at det er pisse nemt, hvis du har lidt styr på basale
actionscripts i flash. ellers må du lige læse lidt om det.

Det brugte jeg ihvertfald dengang jeg skulle igang med mit eget projekt som
omhandler et fora lavet i flash.

God arbejdslyst.
Venlig hilsen Alex.