HP ML330 G3 - hvorledes slår man blæsersty~
Fra : Simon - [8230]

Dato : 21-03-05 23:07

Ja, jeg har købt en ekstra Xeon cpu til min ML330G3, men grundet jeg ikke
har en socket 478 cpu køler med 4 pins strømstik(hun) kan jeg ikke få den
monteret :-/

Er der nogen der ved hvorledes man står bundkortets blæserstyring/kontrol
fra, således jeg kan montere en alm. cpu køler, eller evt. passivkøling?

Mvh

Simon

Fra : Claus Albæk

Dato : 22-03-05 10:53

Simon - [8230] wrote:
> [...]
> fra, således jeg kan montere en alm. cpu køler, eller evt. passivkøling?

Hej Simon

Det kan du ikke. den _kræver_ at system fan og de tilsluttede CPU fans
er forbundet.

Fra : Morten L

Dato : 23-03-05 11:19

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Simon
>
> Det kan du ikke. den _kræver_ at system fan og de tilsluttede CPU fans er
> forbundet.

- og så dyr plejer HP nu heller ikke være med et originalt coolerkit, som
passer, og har den sædvanlige levetid og kvalitet fra HP.

/Morten

Fra : Claus Albæk

Dato : 23-03-05 12:23

Morten L wrote:
> - og så dyr plejer HP nu heller ikke være med et originalt
coolerkit, som
> passer, og har den sædvanlige levetid og kvalitet fra HP.
>
> /Morten

Jeg har snakket med en flink dame hos EET som forhandler HP reservedele
og hun kunen ikek sælge mig en løs køler, og hvis hun fik et part nummer
så fik jeg tilbud på et helt kit som stod i ca. 6K...

Har du nogle bedre bud? står selv med en Xeon i overskud jeg gerne vil
have smidt på en box nemlig.

Fra : Esben

Dato : 23-03-05 20:20

> Jeg har snakket med en flink dame hos EET som forhandler HP reservedele og
> hun kunen ikek sælge mig en løs køler, og hvis hun fik et part nummer så
> fik jeg tilbud på et helt kit som stod i ca. 6K...

Sælger de også direkte til slutkunder nu?

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-05 22:45

Esben wrote:
> "Claus Albæk" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Sælger de også direkte til slutkunder nu?
>
> --
> Esben

Nej, jeg lever af at lave servere til hverdag, så jeg har en naturlig
kontakt til de ting i hverdagen.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-03-05 10:52

"Claus Albæk" <claude@eugina.dk> wrote in message
> [...]
> og hun kunen ikek sælge mig en løs køler, og hvis hun fik et part nummer
> så fik jeg tilbud på et helt kit som stod i ca. 6K...

Fik du afvide hvad det kit indeholdt?
Hvis man går på partsurferen (jeg valgte ML 330 G1)ser det ud til man godt
kan få løs heatsink og blæser - dog kun til G1:

Category Part Number Part Description Electronic Parts
176609-001 Fan
220997-001 Heatsink with Fan

Prøv at klik ind på sitet og se om blæseren ikke er magen til på billedet.
Hvis den er det så ville jeg da prøve at bestille en.

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Sophus Vørsing

Dato : 24-03-05 11:22

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:42428dd2$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Claus Albæk" <claude@eugina.dk> wrote in message

> Fik du afvide hvad det kit indeholdt?
> Hvis man går på partsurferen (jeg valgte ML 330 G1)ser det ud til man godt
> kan få løs heatsink og blæser - dog kun til G1:

Hej Dennis,

Hvad er det for en partsurfer du henviser til?

Mvh Sophus

Fra : Esben

Dato : 24-03-05 16:59

"Sophus Vørsing" <sophus.vorsing@FJERNMIGtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for en partsurfer du henviser til?

http://partsurfer.hp.com - den er dog af og til ikke 100% up to date hvad
angår partnumre, idet de KAN være erstattet af nyere.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-05 15:46

Dennis Pedersen wrote:

> Fik du afvide hvad det kit indeholdt?
> Hvis man går på partsurferen (jeg valgte ML 330 G1)ser det ud til man godt
> kan få løs heatsink og blæser - dog kun til G1:

Kan ikek hsule hvad det indeholdt, men det jeg så på www sagde noget om
at man kun kunne få det som et CPU kit (hvis jeg husker rigtigt)

så jeg ringede til dem og sagde hvad jeg skulle bruge, part nummeret hun
fik var det, der er tapet fast til køleenheden

> Category Part Number Part Description Electronic Parts
> 176609-001 Fan
> 220997-001 Heatsink with Fan

det nederste part nummer er jeg ret sikker på er det samme som det jeg
gav hende.. og fik en 6K pris på.

> Prøv at klik ind på sitet og se om blæseren ikke er magen til på billedet.
> Hvis den er det så ville jeg da prøve at bestille en.

well... jeg vil ikke selv bruge mere tid på det medmindre Simon
kontakter mig om det, jeg har trods alt ikke brug for sagerne selv.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Esben

Dato : 24-03-05 16:57

> [...]
> kan få løs heatsink og blæser - dog kun til G1:
>
> Category Part Number Part Description Electronic Parts

G1 er jo til P3, hvor G3 er til Xeon, så selve køleren passer ikke - men man
kan jo være heldig at blæseren kan bruges.

--
Esben