Høj Blodtryk og naturmedicin
Fra : C.S.G.

Dato : 21-03-05 14:30

Hejsa..

Jeg har søgt og søgt og søgt..men ikke kunne finde noget konkret hvad
der kan afhjælpe ens høje blodtryk med naturmedicin...

Hvidløg, hvidtjørn og forskellig antioxidanter skulle hjælpe men jeg
har prøvet følgende :

Hvidtjørn TE (smager sindsyg godt)
Hvidløg (anjo produkt meget stærk 90mg acillin)
Viskamin ( kosttilskud som er blanding af forskellige ting ex.
hvidtjørn, hvidløg, olivenolie..osv.)
Magnesium 600mg om dagen som kosttilskud
B6 vitamin for optagelsen
Fiskeolie 4 stk (2pikasol+2møllertran)
Prøvet yoga 1 uge nu.
Perikum (mod min depression) (virker helt sikkert på angsten hos mig
gjorde det kan ikke generalisere)
Spiser efter min blodtype prøver ihvertifald i det omfang det kan lade
sig gøre
Dyrker motion hver anden dag 5km løbetræne
Kalcium 500mg

Fremtiden vil jeg prøve :

koral kalcium
Kombucha svampen
Lecithin
Ipe Roxo
Seltin (skifte alt salt ud med det)
Karsin

Det jeg kan sige, min erfaringer, er at mit blodtryk har været at mit
blodtryk begyndte med 150/100 og idag er mit systoliske 149 næsten
uændret og mit diastoliske nede på 82, men aner ikke hvad der har fået
den ned, måske styr på stressen måske pillerne.

Det hele skal tages i betragtning af at jeg er 30 år. Men jeg mangler
det sidste håber og arbejder meget intens på at få mit blodtryk ned på
alternative måder, da jeg mener at alt medicin skader organer i
længden eller kan give komplikationer.

Jeg har adskillige gange fået recept medicin hos lægen hvilket jeg
undlod at tage, som jeg mener at kan klares på andre måder end
medicin, håber jeg gør det rigtige.

Håber at få noget feedback fra andre som har haft gode erfaringer med
andre produkter. Jeg har alt iorden, lægen kan ikke sige hvad
blodtrykket skyldes, ex. mit kolostorol var 3,5 og lever nyre alt var
OK.

Vh.
E.C.

Fra : GB

Dato : 21-03-05 16:47

C.S.G. <cimbom@bolina.hsb.se> skrev i meddelelsen

> [...]
> uændret og mit diastoliske nede på 82, men aner ikke hvad der har fået
> den ned, måske styr på stressen måske pillerne.

Hvis diastolen er nede på 82, er det jo inden for normalen (60-90), men at
systolen stadig er ~150, er noget i overkanten. Men ikke så meget, at det
er helt vildt - det ville derimod være galt, hvis diastolen havde været for
høj.

Jeg synes at du skulle blive ved med at gøre, som du har gjort indtil nu,
da det godt kunne se ud til at det har en gavnlig virkning. Men hvorfor
IpeRoxo (=Lapacho)?

Fortsat god bedring, og god påske!

--
http://www.phyton.dk/urter/
Med venlig hilsen

Fra : C.S.G.

Dato : 21-03-05 17:06

Dejligt at få så hurtigt feedback...

Men jo iperoxo pga. det sku virke hjælpende på immunforsvaret skulle
indholde en hel del antioxidanter ligesom q10 og mange andre piller
der findes. Og jeg har en opfattelse, at alt hvad har med sygdomme og
ujævnheder med kroppen er immunforsvaret skyld i.

God påske herfra også..:)

Vh
E.C.

Fra : Stig Elhøj

Dato : 09-04-05 10:51

"C.S.G." <cimbom@bolina.hsb.se> skrev i en meddelelse
> Hejsa..
>
> Jeg har søgt og søgt og søgt..men ikke kunne finde noget konkret hvad
> der kan afhjælpe ens høje blodtryk med naturmedicin...

Hej

Mit blodtryk var også lige et par streger over 140/90 ved et rutinemæssigt
lægebesøg i efteråret 2004.
Jeg tænkte også, at naturmedicin ville være sagen, men jeg har desværre kun
dårlig erfaring med naturmedicin. Forstået på den måde at mit blodtryk var
uændret efter nogle måneder med den anbefalede dosis af naturmedicin som du
nævner i dit indlæg.
For lidt over 2 måneder siden begyndte jeg at motionere 2-3 gange om ugen
(30 min løb) og for en 14 dages tid sammen begyndte jeg at drikke et glas
rødvin om dagen.
Mit blodtryk er nu under de 140/90, men sjovt nok først efter at jeg har
koblet den med rødvinen på.
Måske ville mit blodtryk være faldet alligevel, jeg kan ikke sige det. Synes
bare lige jeg ville nævne den med vinen.

M.v.h.
Stig

Fra : C.S.G.

Dato : 10-04-05 21:51

Dejligt at høre noget feedback fra andre...

Jeg kobler hermed et glas rødvin på bordet..tak for ideen, motionerer
i forvejen, måske skulle jeg køre det mere intens.

Jeg tror heller ikke naturmedicinen har hjulpet, nok mere mit program
for stress håndtering samt motion.
Men jeg har fundet ud af , at stress og dagligdagens vanskeligheder
har meget at sige på blodtrykket, samt kaffe giver pift op så efter at
have drukket kaffe kan jeg også se måleren viser højere tal end det
tilladte.

Vh
E.C

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 11-04-05 08:50

On Sun, 10 Apr 2005 22:50:51 +0200, C.S.G. <cimbom@bolina.hsb.se>
wrote:

>Dejligt at høre noget feedback fra andre...
>
>Jeg kobler hermed et glas rødvin på bordet..tak for ideen, motionerer
>i forvejen, måske skulle jeg køre det mere intens.

Husk at blodtrykket bedst måles om morgenen, før du spiser, og
helst, at du sidder helt afslappet 5-10 min(det føles længe),
blot det at du taler med fruen, påvirker blodtr.
mvh Ebbe