Højreklik på listview, VB6
Fra : Neo

Dato : 19-03-05 03:26

Hej alle

Der skulle vel ikke være en flink sjæl her som kan hjælpe mig med en stump
kode, så jeg kan lave en menu ved højreklik på en listview i VB6 ?

Jeg har forsøgt mig med mousedown event, men kan ikke rigtig få den til at
virke som en "rigtig" højreklik menu.

På forhånd tak

Neo

Fra : Harald Staff

Dato : 19-03-05 11:00

Hei Neo

Du laver en alminnelig meny med Menu editoren til Form'en. Meny-objektet gir
du navnet mnuPop (eller noe annet) og tricket er at du setter Visible til
False på denne. Undermenyene til mnuPop skal derimot være Visible.

Denne viser du således:

Private Sub Lvw1_MouseUp(Button As Integer, Shift As Integer, x As Single, y
As Single)
If Button = 2 Then PopupMenu Me.mnuPop
End Sub

HTH. Beste hilsen Harald

"Neo" <neo___dk@hotmail.removethis.com> skrev i melding

Fra : Neo

Dato : 19-03-05 12:16

> [...]
>
> Denne viser du således:
>
> Private Sub Lvw1_MouseUp(Button As Integer, Shift As Integer, x As Single,

Hej Harald

Tusinde tak for dit svar !

...... dog har brug for lidt mere hjælp fra dig, for at få det til at fungere

min lv reagerer fint på mit højreklik men en fejl fremkommer med følgende
besked:

"Runtime error 428

Popup menu must have at least one submenu"

Jeg synes jo at jeg har lavet min menu korrekt ... men det mener VB6
tilsyneladende ikke !

kan du give mig lidt instruktioner til at få lavet menuen i menu editor ?

På forhånd tak

Neo

Fra : Reidar Kind

Dato : 19-03-05 13:55

"Neo" <neo___dk@hotmail.removethis.com> wrote in message
> [...]
Se på: http://www.theopensourcery.com/vb07tut.htm

Legg spesielt merke til: "Now we will complete the Exit menuitem. See the
four arrow buttons - they are used to place a menuitem in the correct
position in the menu outline. In this case we need to move Exit down just
below File but indented to the right. As you might guess, one mouse click on
the menu editor's down arrow button and one click on the menu editor's right
arrow key will do the trick."

Regner med at du ikke har trykket på knappene med piler for å si at
undermenyene faktisk ligger under et annet menypunkt.

-Reidar

Fra : Neo

Dato : 19-03-05 15:55

"Reidar Kind" <reidar@kind.no> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Regner med at du ikke har trykket på knappene med piler for å si at
> undermenyene faktisk ligger under et annet menypunkt.

Hej Reidar

.... jeg har kigget dit link igennem, og jeg er overbevist om at jeg har
lavet min menu på tilsvarende vis, - alligevel får jeg fejlen:

"Runtime error 428

Popup menu must have at least one submenu"

jeg kan ikke gennemskue hvad jeg gør galt

Neo

Fra : Neo

Dato : 19-03-05 16:16

nå .. men så fik jeg det alligevel til at virke !

http://www.vb-helper.com/howto_use_popup_menu.html

her kunne jeg downloade et fungerende eksempel på en popup menu.

Den eneste forskel er at jeg havde defineret værdier for index i menueditor

Tak for hjælpen Harald og Reidar

Mvh Neo

Fra : Reidar Kind

Dato : 19-03-05 16:20

> [...]
>
> ... jeg har kigget dit link igennem, og jeg er overbevist om at jeg har
> lavet min menu på tilsvarende vis, - alligevel får jeg fejlen:

Hei

Har sendt deg et lite prosjekt.. Håper du finner ut av det

-Reidar

Fra : Neo

Dato : 21-03-05 22:44

> Hei
>
> Har sendt deg et lite prosjekt.. Håper du finner ut av det
>
> -Reidar

Hej Reidar

Tusinde tak for dit popup-projekt - det fungerer perfekt !

Tak for ulejligheden !

Mvh Neo