PXE etherboot
Fra : Martin Bentzen

Dato : 16-03-05 11:48

Hej,

Jeg sidder og roder med en computer, som jeg vil lave om til tynd
klient. Jeg bruger Thinstation (Linux). Jeg bruger en W2K server til
at administrere DHCP og TFTP, og en W2003 Terminal Server. Det virker
fint når jeg booter via Floppy, hvorefter imaget hentes via DHCP/TFTP.

Men jeg vil gerne lave klienten helt diskløs, og vil gerne udnytte
muligheden for PXE-boot fra klienten. Når jeg booter min maskine, som
har et integreret Intel netkort, og sørger for at den booter fra
netværk, søger den efter DHCP-server, og finder den! Herefter skal den
gerne have mit image. Jeg har i DHCP angivet både TFTP server (066) og
Image navn (067).

Her er det så at jeg går lidt i stå. På min klient får jeg fejlen:
PXE-E79: NBP is too big to fit in free base mamory
PXE-M0F: Exiting Intel PXE ROM
Imaget er på 6MB.

Hvad gør jeg ? (Håber ovenstående er forståeligt...)

Venlig hilsen
Martin Bentzen