Ændre en værdi i databasetabel ved hjælp a~
Fra : hugo

Dato : 15-03-05 20:57

Hej

Jeg har et lille problem, som jeg søger løsningen på.

Til daglig arbejder jeg med 12 Access databaser. De er i bund og grund helt
ens, og de indeholder en række tabeller, forespørgsler o.s.v.
Hver database indeholder registreringer af produktionsstop for en
produktionslinie.
Databaserne er designet, så der kan laves forskellige statestik udtræk.
Disse udtræk laves på basis af et periode interval. Dette periode interval
ligger i en tabel for sig selv, så alle de forskellige statistik
forespørgsler henter oplysningenen i denne ene tabel.
Nu kommer så mit problem.....
Jeg vil gerne via en VBA makro fra et Excel regneark kunne ændre værdierne i
den unikke tabel med datointervallet. Dette for at undgå at skulle åbne alle
12 databaser og indtaste værdierne manuelt.
Kan det gøres ?

Med venlig hilsen

Karsten

Fra : Morten Snedker

Dato : 17-03-05 09:25

On Tue, 15 Mar 2005 20:56:43 +0100, "hugo" <hugo@boss.dk> wrote:

> [...]
>den unikke tabel med datointervallet. Dette for at undgå at skulle åbne alle
>12 databaser og indtaste værdierne manuelt.

I Excel skal du fra kodevinduet sørge for en reference til "Microsoft
ActiveX Data Objects 2.x Library" (ADO). Seneste version er 2.8.

'--start
Dim con As ADODB.Connection
Set con = New ADODB.Connection

With con
.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
.Properties("Data Source") = "W:\db1.mdb"
.Open
.Execute "UPDATE Tabel1 SET Tid=#" & Now & "# WHERE TabelID=1"
.Close
End With

Set con = Nothing
'--slut

Være opmærksom på, at i VBA er tiden formatteret til:

mm/dd/yyyy hh:nn:ss

Altså måneden først.

mvh /Snedker
---