Tegning på lærred
Fra : JG

Dato : 13-03-05 13:59

Hejsa

Jeg vil male et billede af nogle dyr på et lærred.
Billederne er printet ud på alm. papir og nu skal jeg have tegnet dem op på
lærredet.
Jeg er ikke god til at tegne i fri hånd, så hvordan overfører jeg nemmest
motiverne?
Er der andre muligheder end, at bruge en projektor/overhead?
Havde tænkt på sådan noget papir som man bruger til f.eks. brevchecks. En
eller anden slags sort papir/film som man lægger imellem.

/Jens

Fra : Peter Hansenfeb04

Dato : 13-03-05 17:21

hej du. Hvis du tror at det bliver et godt billede med overføringsbilleder,
så kan du jo bruge et ganske gammeldags karbonpapir til at tegne igennem fra
dine billeder og overpå lærredet,

Akupunktør og billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 15-03-05 14:11

JG wrote:
> [...]
> motiverne?
> Er der andre muligheder end, at bruge en projektor/overhead?

Du kunne opdele billedet i små dele og tegne efter en efter en.
Tag f.eks. 4 elastikker/snore og sæt to på hver led af billedet, så du
har det opdelt i 9 mindre firkanter(og gør evt. det samme på dit
lærred/tegn firkanterne let m. en blyant) - så kan du kopiere hver
firkant for sig uden at risikere de store proportionsmæssige problemer
ved at tegne i frihånd på hele lærredet.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : Harry Lund

Dato : 18-05-05 13:36

Hej,
du vil male et billed på lærred ( olie eller akryl) .du skal IKKE bruge
kalkerpair eller lignende..
Når jeg har et motiv jeg ikke gider at tegne efter så ovefører jeg på denne
måde. :Efter først at have kopieret billed til den rette størrelse i mit
pc-system så farvelægger jeg bagsiden med en pastelkridt farve,der passer
til grundfarverne i motivet som regler en okkerfarve. Den generer ikke
olie eller akrrykfarverne ved at blande sig.
Vælg aftryksfarven omhyggeligt udfra dit register af pastelkridt (ikke
oliekridt) farver. Og har du dem ikke så køb dem og leg med pastilkridt.
Det er sjovt.
Venligst Harry